/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hastighed på pc
Fra : maxikurt
Vist : 1166 gange
100 point
Dato : 18-11-09 14:49

Hej har en fibernet forbindelse som hedder 100/10 men jeg kan på min pc kun måle 31/26 så havede jeg tekniker ude og kigge han sluttede en pc til og den viste 95/30
men når jeg sætter min pc til at teste er det ligemeget om jeg kører uden router eller gennem router også trådløst jeg kan ikke opnå den hastighed har kunne vise mig han snakkede bare om at det nok er nogen af mine programmer der sinker den
routeren er en netgear vnr2000
er der nogen der kan fortælle hvad jeg skal gøre for at måske kunne få mere hastighed på.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-09 15:58

Det er rigtigt, at andre programmer kan nedsætte din hastighed. Din processor skal jo bruge tid på alle de programmer der aktive. Hvis det så tillige er programmer der lytter på nettet, så kan det godt sinke endnu mere.

Prøv at starte i fejlsikret tilstand. - Start så din hastighedstest og se om du ikke kommer til et bedre resultat.

Hvis du her får en langt hurtigere forbindelse, ja så har du allerede svaret på dit problem.

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 18-11-09 21:39

Hej så har jeg haft kørt i fejlsikret tilstand og testet den kom så til at se sådan ud 94,26/16.26
jeg køre med vista men overvejer at geninstallere maskinen med win 7
hvis jeg ikke lige kan finde en løsning med det der køre i baggrunden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-11-09 22:58

Hvad skulle det hjælpe?
Datatrafik er som trafik på vejen, jo flere biler, des nemmere opstår der kø!
Så du må lære at fordele resourcerne rigtigt, og lukke for det du ikke skal bruge. Der er ingen nemmere udvej.
Jo, måske hvis du kan styre tildelingen af resourcer, for de aktive programmer og dem som lure i baggrunden. Hvis du kan så tildel 80-90% til de aktive programmer, så du altid kan switche over på et andet under kørslen.

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 19-11-09 23:30

Har så installeret windows 7 og har nu en download på 94 og ved trådløs 68 mbit
så nu køre det men tak for rådet til at teste den

Godkendelse af svar
Fra : maxikurt

Dato : 19-11-09 23:30

Tak for svaret severino.