/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Nytår i Udlandet
Fra : gandimand
Vist : 1757 gange
500 point
Dato : 17-11-09 21:10

Hej

Kunne godt tænke os at holde Nytår i Paris eller et andet fedt sted, altså et nytårs arrangement med mad + diverse.Skal nok være lidt mere romantisk end bare en mega druk fest ;)
Er bosat i spanien, og vil maks flyve 4 timer til destinationen :) Vi påregner at rejse den 29 dec til den 2 januar, men er ikke helt fastlagt
Nogen som har et par gode forslag ?? måske nogle gode hjemmesider ??

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 17-11-09 21:13

Ups glemte lige, at se Fyrværkeri er en nødvendighed :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-09 21:19

Så må du jo tjekke de spanske rejseselskaber

Det hjælper ikke meget vi finder noget her med afgang fra Kastrup....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-09 21:22

Så skal du tage til "Puerto Rico" på Gran Canaria...

Helt unik havneudsigt med fyrværkeri over bjergene i baggrunden.

Kommentar
Fra : Huawei

Dato : 17-11-09 21:24
Kommentar
Fra : Huawei

Dato : 17-11-09 21:25
Kommentar
Fra : Huawei

Dato : 17-11-09 21:33
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 17-11-09 23:02

Jeg indrømmer jeg ikke selv har oplevet det

Men da vi for nogle år siden var på Madeira, anbefalede guiden os at komme og fejre nytårsaften på øen dvs. hovedbyen Funcial, det skulle være enormt flot fyrværkeri i haveområdet der på det nærmeste skulle oplyse det meste af øen

[CITATNytår på Madeira
Madeira har en helt speciel nytårstradition. Man fyrer nytårsskyts af. Det lyder ikke af så meget, men befolkningen på Madeira har gennem mange år bragt nytårsfyrværkeriet på Madeira op i en liga, hvor selv en dansk familiefar med spenderbukserne på ved fyrværkeri-boden hos tømmerhandleren, kommer til at ligne en fuser ved siden af.

Se også: Nytårsaften på Madeira 2008/2009

På Madeira er nytårsaften på det nærmeste en konkurrence i at lave det flotteste fyrværkeri. Alle portugisere er traditionelt glade for fyrværkeri, og til nytår går befolkningen på Madeira helt amok. Man taler faktisk om Madeiras årlige såkaldte Pyrotekniske Show til nytår. Der bliver brændt ufattelige mængder krudt af. Funchal er i Guinness rekordbog for i løbet af 8 minutter i 2006 at have brændt 17 tons fyrværkeri af. Det skal efter sigende have forårsaget mere end 660.000 eksplosioner i luften over hovedbyen Funchal, hvilket er mere end 8.000 eksplosioner i minuttet. Temaet for Madeira Pyrotechnic Show i 2006 var ’De fire Årstider’ og 385 mennesker var involverede i fyrværkeriet, som menes at have kostet omkring 8 millioner kroner. Det er umuligt at fange selve oplevelsen på video, men her er en smagsprøve.
][/CITAT]

taget herfra http://www.portugalnyt.dk/blogs/nytfraportugal/archive/2007/11/14/jul-og-nytaar-Madeira-bacalhau-julerejse-ferierejse-flyrejse-fireworks-traditioner-Portugal-julemad-portugisisk-festligholdelse-julen-julepynt-juleferie.aspx hvor der også er en video med fyrværkeriet

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 11:15

Så skal du tage til "Puerto Rico" på Gran Canaria....skrev Svend.

Der er ikke meget romantik over Puerto Rico. Det er nærmest som en stor udgave af Dyrehavsbakken, men derfor kan fyrværkeriet s'føli godt være flot og havudsigten kan de jo heller ikke ødelægge

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 16-12-09 21:16

Tak for svaret Nordsted1. lidt forsinket ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-09 21:19

God tur