/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
køb af digital kamera
Fra : gril
Vist : 1068 gange
500 point
Dato : 17-11-09 19:45

Godaften kanduer… jeg står og skal til at købe et digital kamera og vil gerne hør hvad jeg skal vær opmærksom på når jeg skal ud og købe et.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 260 point
Dato : 17-11-09 19:49

Om prisen er den billigste på netop den model du vil have....

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-11-09 20:09

idiotisk spørgsmål

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-09 20:18

Det gælder jo i alle situtioner hvor man vil købe noget...

Udbuddet af digitale kameraer er stort, men start med at opdele i 4 grupper.

De dyre tunge spejlrefleks kameraer med udskiftelig optik for top professionelle.
Dem midt i mellem, godt nok til de flestes behov.
De billige kompakt kameraer.
Og de små kameraer indbygget i mobil telefoner med begrænset optik.

Opdel så på den anden led i foretrukne mærker: Nicon, Canon Parasonic etc.

Find aktuelle priser i den således fremkomne udbuds matrix.

Og du kan vælge ud fra det disponible beløb du vil ofre...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 20:19

http://www.taenk.dk/test/digitalkameraer/

men så skal man jo købe bladet eller testen.

eller gå på biblioteket

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 20:23

Vinder af testen er Canon EOS 500D + EF-S 18 - 55mm IS

pris ca. 5700 kr

og så står der en masse andet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 20:30

Citat
hvad jeg skal vær opmærksom på når jeg skal ud og købe et.

Først skal du kigge på dig selv....................hvilke fotobehov har du.
Hvor mange penge vil du bruge.
Hvad gider du slæbe rundt på.
Vil du styre hele optagelsen, eller skal automatikken gøre det for dig.
Skal du lave kæmpe forstørrelser.
Fotograferer du noget der bevæger sig eks. børn og sport

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-09 20:32

Og så skal jo lige vurdere hvilke foto behov du har...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-09 20:37

>Find aktuelle priser i den således fremkomne udbuds matrix.

Som du eksempelvis kan finde her:
http://www.edbpriser.dk/Foto%20og%20video.aspx?cpath=1-20

Kommentar
Fra : gril

Dato : 17-11-09 20:38

jeg vil max bruge 1500kr på det

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-09 20:42

Så kan du jo godt glemme spejlrefleks kameraerne og også de halvgode stadig med god optik.

Se så primært inden for kompakt cameraer...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 20:43

hmm så kan det blive lidt svært.
Jeg har selv et cannon Cybershot 7,2 , som jeg er meget glad for men det koster lidt mere
prøv at kigge på denne side
http://www.pixmania.com/dk/dk/xx/5/1170-2330/1/1/criteresn.html?s=xx&m=5&t=1170-2330&categorieid=1&cat=1&display=0&startrow=11&orderBy=&sortBy=&articleId=0

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 20:46

ups, skrev forkert
ikke canon men sony - sorry

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-09 20:49

Ud fra dine begrænsede resourcer/behov, vil jeg anbefale et Canon Ixus.
Der er flere typer...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-09 20:51

Elgiganten
Wupti

Så er du indenfor prisen....

I det prisleje kan de nogenlunde det samme alle.....

http://www.wupti.com/Produkter/Foto/Digitalkameraer/Kompakt/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-09 20:52
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 20:53

nu kan jeg se, at priserne er sat gevaldigt ned - efter jeg købte mit.

Det er et rigtig godt camera til prisen Sony - Cypershot i forsk. udgaver

Tager gode billeder og kan tage en lille video.

Nemt at have med sig, da det ikke fylder noget (næsten)
så det kan jeg varmt anbefale

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 20:58

http://www.kelkoo.dk/p-digital-kameraer-124901/sony-cybershot-dscw110-18929615

Jeg tror du kan finde det billigere, men det er et godt camera. Måske du kunne finde nogle af de andre modeller- eller overveje om at investere lidt mere.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 21:00

Refi´s anbefaling er også en kanongodt bud.

Sådan eet har min datter og jeg tror ikke det bare er hende der er god til at tage billeder- så jeg ville bestemt gå efter dette.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-11-09 21:02

Det bliver så et kompaktkamera du må anskaffe dig.
Det kan sagtens tage pæne billeder, hvis lyset er godt.
Gå efter eet der har optisk søger, dvs. du skal holde apparatet op til øjet.
Uden optisk søger, skal du holde apparatet i strakte arme, ikke særligt smart fundet på af fabrikanterne.
Jeg har ikke helt fuldt med i priserne, så måske, til 1500kr. må du afskrive eet med optisk søger.
Desværre må du så rende rundt med apparatet i strakte arme, og se mærkelig ud når du tager billeder.
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 21:06

Ja den Canon IXUS 95 IS Sølv ser godt ud til prisen - jeg har selv et canon 950

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 21:11

http://www.taenk.dk/test/digitalkameraer/fotoskole/fototeknik/

lidt til overvejelserne og nogle forklaringer

håber du finder en god løsning

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-11-09 21:19

1500 Kr.

Igen idiotisk spørgsmål, at tro du får noget fornuftigt til den pris.

Ja idioti

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 21:27

Citat
Godaften kanduer… jeg står og skal til at købe et digital kamera og vil gerne hør hvad jeg skal vær opmærksom på når jeg skal ud og købe et.

og ja så kom der noget med prisen, men det forhindrer vel ikke at man kan få et råd til- indenfor prisen- hvad der er det bedste.

Citat
1500 Kr.

Igen idiotisk spørgsmål, at tro du får noget fornuftigt til den pris.

Ja idioti

Det er vel ligeså en idiotisk en bemærkning

Kommentar
Fra : gril

Dato : 18-11-09 08:43

hvor meget mere kammer får jeg vil jeg vælger at bruge 2000kr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-09 08:48

Ikke meget af betydning....

Springet mellem spejlreflex og Compact er større.....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-11-09 08:58

Du kan f. eks. for Canon cameraer gå fra Compakt til Power Shot og få bedre optik...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-09 12:55

Vi gav en Canon PowerShot A470 som gave til en nybegynder sidste år, modtageren er meget glad for apparatet og jeg må indrømme at den tager gode billeder og er meget nem at betjene, bare sigt og skyd så er billedet i kassen, her er den vist i rød men andre steder kan den købes i andre farver, billig og hvis du bliver bidt af fotografering, så kan du jo hurtigere få råd til en bedre og mere avanceret, når du har købt den første meget billig:
http://www.mobiludsalg.dk/pi/Canon_PowerShot_A470_red_8738_2433.aspx

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-11-09 12:59

Køb et du kan finde ud af at bruge.

Hvis du en spasser til elektronik så skal du nok have et kamera som er meget automatisk.

Hvis du er god så det bedst med at kamera hvor du kan indstille alt manuelt, hvid balance, ISO, blænde, lukkehastighed og hvad det ellers hedder.

Køb et med SecureDigital hukommelseskort det vist det mest udbredte format af hukommelses kort.

Jeg vil personligt selv helst have et kamera som bruger standard AA størrelses batterier fremfor et specielt batteri som måske kun kan oplades i kameraet.
Hvis du har et med standard AA batteriet så kan du bruge genopladelige batteriet og have en oplader derhjemme og hvis du så er ude et sted og løbe tør for strøm så kan du købe batterierne mange steder.

Og køb et med usb sted sådan at du let kan overfører billeder uden at du skal til at tage hukommelseskortet ud.

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 18-11-09 15:06

Tak for svaret refi.