/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Varme underbukser, hvor og hva
Fra : jes-a
Vist : 2115 gange
50 point
Dato : 17-11-09 16:02

Hej

Jeg fryser på stængerne. Jeg har nu forsøgt med termobukser fra føtex og bomuldsleggins. Begge nærmest suger varmen væk. Hvad skal jeg kigge efter? De må ikke være dyre. Jeg skal bruge dem under de alm. bukser(jeans).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-09 16:15

Du skal nok nærmere se om du kan finde uldleggings.. eller uldne strømpebukser (ingen ser vel hvad du har under)

Bruger du cowboybukser, så det kan være årsagen til du bliver så kold, der er ikke meget varme i sådan nogle

Hvis du i stedet brugte fløjsbukser, så vil du opdage forskellen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-09 16:26

Sådan noget der kaldes ski-undertøj.

Fås i sportsforretninger og ofte også billigere i supermarkeder (Bilka o.lign)
Det er svedtransporterende og gør at du ikke bliver kold og fugtig på benene, og holder derfor på varmen

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 17-11-09 16:50

ja, skiundertøj har jeg som sagt prøvet.
De der uldleggins og uldne strømpebukser, hvor finder man sådan nogle henne?

Min egen tese er at de er kolde fordi de sidder tæt. Mine joggingbukser er også af bomuld, men er ikke kolde at have på. Men de sidder heller ikke tæt. Men det dur ikke at have dem på indenunder.
Håber da sådan nogle uld leggins kan bruges.

Hvad med løbeunderbukser?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 16:54

Uldne strømpebukser kan du købe billigt i Føtex og jeg mener også de har nogle uden fod- leggins.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 17-11-09 17:08

nå ja, strømpebukser er vel med fod. Det er jeg overhovedet ikke interesserit i. Jeg må kigge efter leggins.

Når der står uld på, så er der ikke underforstået bomuld, vel?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-09 17:17

Citat
ja, skiundertøj har jeg som sagt prøvet.

Næ, det har du nu ikke sagt. Derimod skrev du "termobukser fra føtex og bomuldsleggins", hvilket ikke har noget med skiundertøj at gøre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-09 17:41

Thermounderbukser fra HH, forhandles af Føtex og Bilka, og koster ikke en bondegård. Dem jeg har og har set er alle mørkeblå.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 17-11-09 18:12

og hvad er så forskellen på termobukser fra northfield fra føtex og HH.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 17-11-09 18:26

Du har selv givet svaret på dit problem - du få ikke varmen før du tager nogle bukser på som ikke sidder stramt

Citat
Min egen tese er at de er kolde fordi de sidder tæt.

Du kanhave nok så meget tøj på, hvis der ikke er luft imellem til at isolere, bliver du ved med at fryse.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 17-11-09 18:27

ja, men jeg har jo jeans udenpå.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 17-11-09 18:29

Sidder de stramt ??????

Jeans er ikke det bedste at have på for at holde varmen

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 17-11-09 18:32

nej, de sidder nemlig ikke stramt men løst. Altså er der luft imellem.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 19:04

Så vidt jeg ved er løbeunderbukser uden ben. Du vil vel have noget der varmer hele vejen ned- som der er nævnt her skiundertøj eller uldne leggins, som selv om de sidder stramt varmer de alligevel.
Uld er ikke bomuld.

Jeg har brugt uldne leggins eller strømpebukser, evt, ved at klippe fødderne af- før man kunne købe dem som leggins under cowboybukser- til at stå på ski i. Det var før vi havde råd til alle de der gode overtræksbukser. I Ruderkonges tid i starten af 80érne

Hvis det kan bruges i Østrig til skiløb- kan det vel også bruges i det forholdsvis milde vejr her i Danmark.
Der er kommet mange gode svar- der findes vel ikke flere

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 17-11-09 19:11

Køb lange uldne underbukser i brugsen eller kvickly dem bruger jeg altid på jagt, hvor man står stille i længere tid. Uld er det perfekte til at holde en varm! Alle de moderne syntetiske fibre er ikke nær så gode.
Mvh
Ole

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 19:13

helt enig olehenne- det findes ikke bedre

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 17-11-09 20:00

Jeg må se om jeg kan finde de der uldne leggins i føtex.
Står der uldne leggins på eller hedder de noget andet?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 20:18

de hænger sammen med strømpebukser til damer

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 17-11-09 20:22

ok. Håber de er til voksne. Søger man på nettet finder man kun til børn. nå, men håber de ikke koster en bondegård.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 20:24

de er til voksne og koster omkring en hund

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 17-11-09 20:38

Uldundertøj i Føtex nye tilbudsavis, er måske mere for dig- lange underbukser i uld til herrer og damer, merino uld. 119,95 kr.

Sad lige og kigge i avisen mens jeg venter på det STORE valgresultat.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 17-11-09 20:53

ok, det er tøj i den dyre ende.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-11-09 21:41

ja- under 1 krone pr. dag i de kolde måneder.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 18-11-09 11:54

Alliér dig med én, der elsker at strikke! Der er ikke noget, der varmer så godt som fx. hjemmestrikkede sokker. Et par leggings af ren bomuldsstrik, tror jeg, vil gøre underværker.

Problemet er jo bare, om der er én i din omgangskreds, der vil give sig i lag med det...?

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 18-11-09 17:01

prøvede uldleggins fra føtex. Det tynde lort duer heller ikke. tror jeg må nøjes med mine termobukser. De er da nogenlunde sålænge det ikke er alt for koldt.
Undre mig at kvinder kan holde ud at gå i de stramme tynde leggins uden at fryse.

Godkendelse af svar
Fra : jes-a

Dato : 25-11-09 16:41

Tak for svaret smuller54.