/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rejseplan
Fra : pve
Vist : 898 gange
100 point
Dato : 17-11-09 10:31

Prøver at beregne hvor lang tid det vil tage mig at kører fra to byer i jylland. Der er ca 75 km, og det vil mest være på landevej.

Jeg valgte derfor at bruge Krak's rejseplan som siger dette tager ca 1 time og 15 min. Blot for at være sikker (troede jeg) valgte jeg derefter samme rejse ved Degulesider.dk. Her foreslog den en anden rute som den hurtigste som er milvidt forskellig fra Krak's forslag ?? her er hurtigste rute ca 95 km og det tager 1 time og 40 min ??

Endnu mere underligt bliver det så når "tvinger" De gulesider til at bruge samme rute som Krak foreslår, da km så godt nok er rimelig ens, men tiden er nu anslået til 2 timer og 15 min. ??

Hvad er jeres erfaring, er den ene mere pålidelig end den anden - eller er der en tredje rejseplan som er bedre ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-11-09 10:51

Jeg bruger altid map24.com

Der kan du lave en el rettelser omkring valg af hastighed med mere

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 17-11-09 12:55

Krak.dk er altid bedst....

eller prøve

www.ni.dk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-09 13:03

Jeg bruger Krak eller vores egen GPS. Den skriver hvor mange km der er tilbage og forventet ankomst.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 16:24

Har du en startby og en slutby - så vil jeg prøve med min medion GPS.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-09 17:58

Start i Albertslund og kør til Kalundborg - hvis jeg vælger hurtigst så kører den af motorvej, vælger jeg kortest så kører den af landeveje.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 18:23

granner > miss Medion har beregnet dette:
Albertlund centrum til kalunborg centrum
med motorvej 86 Km
Uden motorvej 86 km

Hvis jeg får tid i morgen vil jeg lige afprøve ruten.

Accepteret svar
Fra : Falcham

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-09 18:38

Krak passer altidinden for en rimelig magen, du skal huske at tænke på, hvilket tidspunkt på dagen du ønsker at kører og tage højde for myldertid.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-09 21:08

Det er korrekt Eyvind, det får vores Garmin også. Og det tager 58 min på motorvej (ikke i myldretiden) og 1 time og 18 min på landevej. De 58 min er fordi lidt mindre en halvvejen er motorvej, resten er landevej og motor trafikvej.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 17-11-09 21:30

Citat
Hvis jeg får tid i morgen vil jeg lige afprøve ruten.

Pas på Eyvind: Mod Kalundborg sådan ca. 2 km. efter Viskinge der står en stærekasse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 10:00

Miss medion bruger 1:25 til turen, så der er måske lige tid til at smile lidt til stærene i kassen.
Til gængæld er der vejarbejde på strækningen Thisted - Struer og struer - Thisted.

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 18-11-09 11:54

Tak for svaret Falcham. Tror du har ret, jeg har nu prøvet et par andre muligheder for planlægning af turen og de minder alle i tid om Kraks tid - så ved jeg ikke hvad det er der går galt for de gule sider