/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
konvertering af pdf fil
Fra : anuarak
Vist : 962 gange
200 point
Dato : 17-11-09 08:58

jeg har et problem med en pdf fil på andet sprog som jeg ønsker at få oversat til dansk.
Kan man konvertere pdf-filen til en editor og derfra til et eller andet oversætterprogram?
Er der nogen der har en løsning per er brugbar ?

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 17-11-09 09:21

marker indholdet og oversæt det på Google translate.
søg selv på free pdf to word

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 10:08

Det er muligt at du kan bruge dette program som skal lægget på en USB pen.
http://www.pendriveapps.com/ftp-wanderer/

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 17-11-09 12:53

Hej med dig
Det kan du ikke desvære i pdf format.
mvh

Accepteret svar
Fra : mælkergodt

Modtaget 200 point
Dato : 17-11-09 13:49

Skal det staves også...
http://www.hellopdf.com/
http://translate.google.com/#

Og kan du ikke DET, ja så er det fordi filen er BESKYTTET.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 15:23

Men det ser da ud som denne kan.
http://www.pendriveapps.com/ftp-wanderer/

Portable FTP browser that allows a user to easily transfer files to and from FTP sites.

Jeg har ikke afprøvet den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-09 15:40

pk2dk99- det er muligt du ikke kan, men det er der da andre der kan, jeg har da hentet en hel manual ud af et PDF dokument og oversat det på google, så selvfølgelig kan "nogen" man da det!
Et sådant spørgsmål har været fremme før, og det er da lykkedes andre at hive teksten ud.
Så hvad med at øve dig før du spiller bedre viden!

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 17-11-09 17:17

Hvis ikke pdf filen er TOTAL BESKYTTET, kan du bruge de par links jeg gav.

ELLERS kan du lave et screen-cap af filen, og udtrække tekst og billede, og af den vej via et OCR program, men kvaliteten på billedet skal være høj.

ELLERS KUNNE DU LÆGGE DET HER, SÅ KAN VI ANDRE SE PÅ DET,
det plejer at tage mig 2 minutter at hente indholdet fra pdf, andre er sikkert hurtigere end mig.
Men pdf filer på 500 mb, tager et kvarters tid, bare at udtrække, til noget brugbart.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 17-11-09 17:53

OPFØLGER?

Hvad sker der, hvis du klikker på PRINT, i pdf filen, får du nogle valg, eller ?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 17-11-09 18:05

ved ikke men har brugt denne kan konvertere flere typer
http://www.free-ocr.com/

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 17-11-09 18:38

Tak for svaret mælkergodt.
Jeg hentede hellopdf og prøvede det - det kunne konvertere filen - dog var der lidt problemer med nogle billeder. Takke alle ander for jeres indlæg -

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 17-11-09 18:50

Tak for oplysninger Severino....OG lade være med at spil smart...Jeg ka se din smart svar er ikke blevet accepetert.