/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Udklip billede af foto
Fra : toyota34
Vist : 1188 gange
100 point
Dato : 16-11-09 17:37

Hejsa, kan I hjælpe med hvordan jeg får "udklippet" et ansigt fra et billede unden at få alt muligt "snavs" med fra baggrunden?
Det er i Adobe photoshop 5.0.

Kommentar
Fra : Huawei

Dato : 16-11-09 17:41

Kopier det over i "paint" og brug funktionen øverst til højre i "funktions-menuen" << Det ville jeg gøre.

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 16-11-09 17:50

Hej Huawei, hvad hedder menupunktet?

Kommentar
Fra : Huawei

Dato : 16-11-09 17:51

Det hedder "marker"

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-11-09 17:53

brug photo filtre det er på dansk og det er godt til udtage noget fra et billed

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-11-09 17:54

jeg glemte at skrive det kan hentes på edb og pensionister

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-11-09 17:56
Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 16-11-09 18:01

Tak for jeres svar - jeg ville allerhelst have en vejledning til photoshop
Huawei - jeg har kun et menupunkt der hedder marker alt - det bliver så hele billedet

Kommentar
Fra : Huawei

Dato : 16-11-09 18:04

<Nej, man kan også vælge et bestemt område fri, dog bliver området altid firkantet, men hvis det skal være rundt eller trekantet bruger man bare hviskelædderet (i paint)

Kommentar
Fra : Huawei

Dato : 16-11-09 18:19

*viskelædderet

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-11-09 18:24

Det letteste er at bruge fritlægning funktionen. Der findes en lasso hvor du kan tegne rundt om det du vil have væk. Derefter bruger du invert (tror jeg nok det hedder) og så bliver alt andet markeret og derefter slet. Jeg sidder ikke ved photoshop lige nu og jeg har den gamle udgave v. 4.0 og den nsidste nye på dansk.
Så kommer spørgsmålet hvad skal udklippes bruges til bagefter, men hensyn til formatet du skal gemme det i.

hawaii7

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-11-09 18:25

http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=1853
Printkey er et fint lille udklips program

Accepteret svar
Fra : Betty Boop

Modtaget 100 point
Dato : 16-11-09 19:59

Hej toyota34

Prøv at kikke på denne side, der er forklaringer på mange ting til photoshop.

http://www.gral.dk/index.php?Egne_tutorials

mvh Betty Boop

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 16-11-09 20:07
Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 17-11-09 16:32

Du skal bruge den, der hedder magnetic lasso. Hvis du har "lasso" fremme så højreklik på den lille trekant nederst til højre på selve knappen, du vælger lasso med og vælg så magnetic lasso. Så klikker du omhyggeligt hele vejen rundt, når den er færdig, vælger du som skrevet ovenfor "invert" i edit så bliver alt det udenom markeret. Så deleter du og vupti..
husk at lave en kopi først, så du har den
god fornøjelse

Kommentar
Fra : JubelOptimisten

Dato : 29-11-09 21:34

1)Start med at kopiere det lag du ser nu ved at gå op i menuen; layers (lag) - copy(kopier).
2)Du skal bruge Polygonian Lasso Tool, den kommer frem når du trykker "L" på tastaturet. Når du har valgt Polygonian Lasso-Tool klikker du hele vejen rundt om det ønskede ansigt.
3)Nu vælger du select(vælg) - inverse(omvendt) eller trykker genvejstast shift + contr/æble + i.
4)Tryk delete(slet)
5) Slet det bagerste lag

FÆRDIG!

Øivind

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 06-12-09 13:38

Tak for alle jeres svar - jeg har endnu ikke fået afprøvet de sidste, det bliver først i det nye år. Jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 18-01-10 13:34

Jeg har manual til Photoshop 4 og 7 i elektronisk form, men jeg véd ikke, hvordan man lovligt kan komme i kontakt med hinanden her på Kandu. De skal sendes på en CD. De afviger i grundprincipper ikke ret meget fra din version 5.

Kommentar
Fra : Monopoly

Dato : 24-01-10 15:24

Nu har jeg ikke PhotoShop - Men GIMP 2.6 og PhotoFiltre ,, da det er gratis...

Jeg vil gætte på det ligner mine programmer, så der er muligvis en 'lasso'. Klik på den, og lav punkter? Kan ikke helt forklare det .. Men håber alligevel du forstår. Lassoen findes nok et sted i værktøjkassen hvor alle de stiplede former er.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 24-01-10 18:57

Jeg har skrevet en mail til dig, har du ikke fået den?

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 13-02-10 12:47

Tak for svaret Betty Boop.
Det er en kanon god side, der lå faktisk en rigtig god gennemgang af det jeg søgte.
Der er godt nok flere som er kommet med samme løsning, men da du er den første, får du points.