/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Tjekke om ens Ip-adresser
Fra : kondivand
Vist : 762 gange
50 point
Dato : 16-11-09 11:38

Findes der et program, så man kan tjekke, om man har modtaget e-mail sendt fra samme ip-adresse, men med forskellige domæne. Altså - se om en afsender gemmer sig bag flere e-mailadresser.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 16-11-09 11:50

Kan du ikke bare gå ind bag de enkelte e-mails, finde ip adressen, notere den ned i xls eller txt.
Gøre det for alle "mistænkte" e-mails og så sammenligne?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-09 11:52

Hvad vil du bruge det til...

Det er da langtfra alle der kører med fast IP

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-11-09 12:03

Hvis du skal gøre noget - skal det være hvis du har egen Mailserver.
Så kan du bede den om at tjekke div. lister - Men det er selve mailserveren ikke klient programmet, og hvis du bare har en gmail/hotmail,TDC, Yousee eller lign mail - så er det ret ligegyldigt.

Men ja de fleste spammere bruger dynamisk IP - Eller botnets - så 99/100 gange vil de ikke komme samme sted fra - altså fra samme mailserver

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 16-11-09 12:38

Jeg forestiller mig et program, der scannermailene igennem, og skriver en liste ud over alle dubletter.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 16-11-09 12:44

man sætter header ind på www.whatismyipaddress.com der kan den vise hvor man har modtaget den fra .. den er nogenlunde sikker... men proxy kan forvirre den lidt ..

D9N

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-11-09 13:04

ja det er jo et svært problem. Hvis du først har fået din mailadresse i omløb i de kredse, viagra, poker, invest, russerpiger, så er du næsten nødsaget til lave dig en ny adresse. Så vil den gamle løbe fuld og nægte at modtage flere. Det er som sådan bedst hvis serveren der filtrerer det værste fra. jeg har prøvet lidt da jeg har min egen mailserver. Men er ikke helt dus med disse filtre. Jeg har da aldrig set så mange navne på en penis. Det er jo bare for at du ikke kan filtre mailen når du modtager den. Jeg havde også en komentarbox på min hjemmeside der var en dag 500 russerpiger der havde lyst til at skrive i denne, så den måtte fjernes. Alligevel fik de puttet noget i databasen der styrer hjemmesiden så hvis du klikkede på noget til en underside røg du til poker siderne. Det alt sammen fjernet igen og der er ro i lejren. Ja jeg havde også været så dum at min mail stod på siden, mail til webmaster, gør det aldrig !, det var første gan jeg lukkede en mail adresse.
Det var lidt om mine oplevelser hilsen Steen.

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 50 point
Dato : 16-11-09 13:12

Du kan altid skrive din mail på diverse hjemmeside f.eks
webmaster add stoners dot com
eller webmaster<removethis>@stoners.com

Der er mange muligheder, men det er jo bare bots der løber teksten igennem på siden og snupper alt hvad der ligner mailadresser.

Det eneste rigtige er at have sin egen mailserver og sætte sig ind i de forskellige filtre der er .
Jeg har sat min mailserver op for 3år siden og løbende opdateret denne. Jeg hoster pt lidt over 40domains som ikek har disse problemer, men den nemmeste er nok at bruge greylisting eller lign!

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 05-01-10 09:12

Tak for svaret peque.