/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Dobbeltstation
Fra : sdam
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 16-11-09 09:06

Jeg overvejer at investerer i en dobbelt PC-station forstået sådan, at det er en bærbar når man er "ude", og når man så er "hjemme" bliver den bærbare koblet på en slags manuel station, hvorved den betjenes som en alm. stationær station.
Hvad kaldes sådan et system, når man ønsker at lave en søgning på nettet?

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 110 point
Dato : 16-11-09 09:09

Det kaldes en Dockingstation, hvilket gør det nemt at have en fast plads til den i hjemmet, hvor den er tilsluttet extern skærm mm - og kan klikkes af og tages med under armen som bærbar.

Dog er det ikke alle modeller af diverse laptops der har dette:
Dell
HP
Lenovo

er de firmaer jeg med sikkerhed ved der har dette - og virker.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-11-09 09:15

der findes også universelle dockingstationer, en boks hvor du tilslutter monitor, tastatur, netværk, mus, printer osv.
boksen tilsluttes så til computeren med et usbstik.

ved den type bokse skal du så tilslutte laderen til maskinen, det skal man ikke med en alm dockingstation da den har sin egen lader

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-11-09 09:21

@EXTERMINATOR

Har du et link - da jeg ikke har set disse - og er ret træt af Dell skifter deres modeller ud hvert andet år - og der skal købes ny dock til hver ny Bærbar

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-11-09 09:28

en hurtig søgning gav denne her: http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=86746

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-11-09 09:36

Har du personlige erfaringer med disse modeller? min interesse ligger omkring COMport mm - da vores firma er indenfor instrumenteringsbranchen og derfor dybt afhængig af denne port virker optimalt, hvilket den reelt ikke gør i mange Dockinstationer!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-11-09 09:49

nope ingen erfaring med rs232 på en universel portreplikator.
min ibm har en rigtig dock og den kører uden problemer.

men for det meste har jeg jo brug for comporten "i marken" så jeg har en lille usb til rs232 som virker upåklageligt

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-11-09 09:59

Jepper - Men dem har vi testet og kasseret.
Til kontakt til gamle PH målere og lign - virker de bare ikke!
Derfor er det extremt vigtigt for os - at de virker optimalt, og det er virkeligt de færreste der gør - til det behov vi har. Ude i marken - kan vi bare ikke bruge de USBtilCOM kabler - desværre

Derfor er det også at jeg er interesseret i disse, men alt efter om de kan det vi skal bruge dem til.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 16-11-09 18:32

Jeg har en HP/Compaq nc8430 med tilhørende dockingstation.

Der er com-port i både laptop og dockingstation, denne virker upåklagelig i begge uden diverse USB/com convertere.

Falcham

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 18-11-09 11:16

Tak for svaret peque.