/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke finde mit SD-kort
Fra : Sbasse
Vist : 7582 gange
100 point
Dato : 16-11-09 09:00

Min computer vil ikke registrere at jeg har mit SD-kort tilsluttet? Der kommer ingen pup-up og jeg kan heller ikke finde den under "denne computer".
Jeg har også forsøgt mig med stifinder, men det nytter heller ikke.
SD-kortet er fra mit kamera og den er ikke låst. Jeg har også prøvet med et andet kort, og det vil com heller ikke registrere.
Com har været genstartet flere gange, både med og uden kort, hjælper ikke.

Nogle ideer?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-11-09 09:02

Du har noget et drev eller lign - der har reserveret hvad du ser:

Højreklik på denne Computer. Vælg Administrer.
Derefter kan du vælge disk håndtering.
Derinde skulle du gerne kunne se dine kort5 - UANSET hvad - og kan ændre drev bogstaver osv ?

Men siger PC'en nogen lyd idet du indsætter kortet

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-11-09 09:12

prøv at køre tilføj hardware

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-11-09 09:17

Det mangle muligvis en driver til kortlæseren.

Hvis det er en ældre kortlæser, er det ikke sikkert at den kan læse de nye hurtige og store kort som
SDHC / SDHS.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-11-09 09:19

Hvis ikke der mangler nogle drivere under enhedshåndtering ??? hvis ikke - så er det en konflikt imellem nogle drev

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-11-09 09:27

Hvis det er en extern kortlæser, kunne vel også tænkes der var en defekt ved den, eller stikket.

Kommentar
Fra : Sbasse

Dato : 16-11-09 11:05

Eyvind/Stilkene:
Den har virket tidligere på ugen, og har haft den tilsluttet mange gange før.

Peque:
Jeg kan ikke se den under "computeradministration".

Kivi: Hvordan gør jeg det?

----
Jeg er velkendt med computere og dets egenskaber, men må sige at nogle af de smarte ord i kommer med kan jeg ikke følge med på.
----

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-11-09 11:18

Du skal se den ved at gør5e følgende:
Høreklik på denne Computer.
Vælg Administrer
Derefter starter Computer administration
Der vælger du under lager/Diskhåndtering
Der ville du kunne se Disk 0 (Primære harddisk)
CD-rom 0 (primære CDrom drev)
osv

Men du vil også finde dit kort - benævnt med størrelsen på dit kort.
Ellers ville jeg mene hvis ikke du har nogle uinstalleret hardware under enhedshåndtering - så er deit problem selve kortlæseren.

Du kan også have et defekt kort

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-11-09 12:15

gå ind i kontrolpanel der finder du tilføj hardware så skulle der være en chance for at den finder den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-11-09 13:36

Nu vil jeg lige høre.

1. Er det en stationær comp.
2. Er det en indsat kortlæser
3. Er det en "indbygget" kortlæser i fronten.
4. Er det en USB kortlæser

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-11-09 14:23

Jeg tror godt jeg ved hvad dit roblem er. Du skal prøve meden anden kortlæser.
Jeg har selv flere af dem (kortlæsere), og et par af dem, vil ikke læse SD kort.
Den kontakt du sætter kortet ind i, er af en skrøblig konstruktion, som nemt bliver ubrugelig. Den mister simpelthend forbindelsen på det ene ben, som er vigtig for at du kan se kortet.

Prøv først om du kan låne en anden kortlæser, siden kan du så tage beslutning om at købe en ny.

Annuller spørgsmålet
Fra : Sbasse

Dato : 20-11-09 14:21

Jeg kan desværre ikke tildele disse point til nogen, da ingen har kommet med et fuldestgørende svar og vil ikke give den ene frem for den anden. :-/