/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Vil I æde lort, så æd det, men
Fra : Krummen
Vist : 3926 gange
50 point
Dato : 15-11-09 22:19

Vil I æde lort, så æd det, men lad os andre slippe.

Os som stadig kan se, lugte og føle, bruger ikke vores øjne til udelukkende at kigge på priser, men sandelig også på kvalitet. Generelt vil danskere ikke betale for deres kød (og andre varer) og vælger det billigste af det billigste, og kan derfor ikke forlange at få kvalitet. De kan få gammelt lort fyldt med fedt og brusk og alt muligt andet ragelse som er uegnet til menneskeføde for den sum som de vil ofre på deres fødevarer. Men deres nye LED-TV, bil eller mobilos mv..... uha uha det skal være kvalitet LOOOL

http://www.berlingske.dk/kronikker/vi-spiser-med-velbehag-gammelt-koed

Har lige fået leveret kød til døren, som kommer fra Argentinsk kødkvæg. Det har gået på Pampasen og har masser af jord at græsse og bevæge sig på og dermed udviklet deres velsmagende muskler og ikke som en dansk ko, som har nul og en skid og efter at være blevet rykket i patterne i 10 år, blir den skudt, solgt og serveret som dansk kød. Vor herre på lo..... LOOOL

Ganske vist bor min slagter i Haderslev og jeg bor i København, men jeg er kold....Spiser KUN kvalitetskød. Firmaet som før hed "Bestbeef" har nu skiftet navn og ejer og har fået det romantiske navn "Gris og ko" LOOOL Indrømmet.....Det kunne de godt have gjort bedre

Men Tom, som startede "Bestbeef" og selv importerede kød fra Argentina er stadig med i firmaet og han kender kun EEN kvalitet i sin forretning og det er 1.klasses kød. Før han blev selvstændig var han kødopkøber i Argentina. http://www.grisogko.dk/

Jeg kan anbefale deres Ribeye entrecôtes som bl.a. leveres udskåret og pakket med 2 i en pakke. Lige klar til at stege eller fryse Man får ikke en bedre bøf. De er på tilbud i øjeblikket til 350 kr for 2 kg (10 stk) Til sammenligning kan jeg nævne at Slagteren på Kultorvet i København, som ligeledes sælger glimrende kvalitetskød, tager 650 kr for 2 kg af samme udskæring.

Så kære Kanduer...vil I højne jeres kødniveau, have en gastronomisk oplevelse og tryne hundehandlerslagtere som bevidst svindler og bedrager deres kunder så boycut dem, (bl.a. Superbest) og køb jeres kød, hvor de stadig sætter moralen og kvaliteten i højsædet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 22:40

Som kokken udtalte sig da skandalen rullede: Vi er selv ude om det, køb i en ordenlig slagter forretning i stedet for det billigste af aller billigste tilbud i supermarkedet, men det kan jo ikke ses hvad folk spiser og derfor køber folk dyrt tøj med de rigtige mærker på, og spider så det billigste som kan opdrives.
Jeg gør det omvendt, vi lever jo kun den ene gang så vil jeg altså have noget godt at æde

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-11-09 22:54

Du er en klog mand o.v.n

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-09 22:58

Jeg vil også have kvalitet og jeg køber ALDRIG færdigretter. Jeg vil vide hvad der er i den mad jeg putter i munden. Og jeg laver den gerne selv fra bunden.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-11-09 23:02

Jeg ved hvad du mener granner, men det er nu osse svært at koge f.eks. suppe fra toppen LOOOL

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-11-09 23:24

Tak for linket. Det eneste jeg ikke brød mig om var, at kyllingebrystfilé bliver naturmarineret, dvs. pumpet med vand. Resten ser reelt nok ud.
MVH Akle

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-11-09 23:27

Vi kan jo også droppe kødet, så sparer vi en aller hulens masse co2 og for den sags skyld, hvis man endelig skal spise kød, så er det jo trods alt bedre at spise dansk, end importeret kød.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-09 23:33

Jeg tror jeg vil være landmand i mit næste liv og så vil jeg være selvforsynende med kød, grøntsager og kød. Og det ville alt sammen være økologisk.
Ja hvis man skal have sig et mål

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 23:38

Du ser vist for mange reklamer mangorossa, spis endelig nogle gode oksebøffer alt det reklamefis gider jeg ikke for at blive ved co2 har i tænkt på hvor længe et A køleskab skal kunne holde før merprisen er tjent hjem i sparet strøm ? Det er længere end nogen køleskab nogensinde kommer til at holde, fis og propeganda er det meste af den slags reklamer

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-11-09 23:53

Når vi snakker om kødkvalitet så se på det svinekød vi nærmest får smidt i nakken. En steg for 20 kr

og så smager den sku lige præcis som de gamle lørdagskyllinger, kun af pap.

Hvorfor kan vi ikke lære at vi får hvad vi betaler for. Når vi køber et stykke unyttigt gør det selv værktøj som vi aldrig bruger uha så skal det være de fineste mærkevare men mad !!!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-11-09 00:17

Jeg har valgt kødet fra og det er IKKE reklamefis..overspringshandlinger er en nem ting

Tjek det ud på Anima.dk f.eks.

Og det er da logik for perlehøns, at grøntsager bruger mindre co2 end kød..brug nu lige hovedet , for en gang skyld.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-11-09 00:27

Ja Sus...Lidt har du ret, men så må danske kvægopdrættere lige tage sig sammen og levere noget godt kødkvæg og ikke intetsmagende malkekøer. Den med at blive vegetar LOOL Æd du bare linser...Jeg vil ha mit kød... BASTA Så lad tobakken og kødet uddø med mig og lad de unge blive røgfri og vegetarer. Der er alligevel i bedste fald kun 10 - 15 år tilbage

Akle...Jeg har kun købt det argentinske kød hos Grisogko og vidste ikke at de pumpede kyllingerne, som du skriver. Gu ved om der er en produktionsgrund til at alle åbenbart "naturmarinerer" (eller det der er værre) kyllingebryst.. Man skulle tro, at der ind i mellem osse var en slagter, som på det punkt var ærlig, hvis det kunne lade sig gøre. Who knows??? Men jeg kan da spørge dem, hvorfor de gør det??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-11-09 00:28

Og lige Sus.... Det er her i tråden et spørgsmål om godt eller dårligt kød og ikke et spørgsmål om kød eller ikke kød

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-09 00:36

Fra mark til bord er et godt udtryk og hos min slagter ved jeg hvem som har opdrættet kvæget, grisekødet køber han desværre af en grossist og det er ikke så nemt at spore - læs umulig

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-11-09 00:54

Sorry my off topic DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-11-09 01:18

Du er tilgivet Sus, men rigtige mænd spiser kød....godt kød

Kommentar
Fra : JogR

Dato : 16-11-09 01:45

Spændende artikel, Krummen. Er ikke den store kødspiser, men er stadig en rigtig mand, hvad end det så er.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-11-09 03:53

Nååå ......bare en talemåde, du ved hehe

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-11-09 08:21

Argentinsk oksekød er noget af det der har fået konstateret de største koncentrationer af vækstfremmer hormoner så værsgo og spis.

Man kan få meget godt dansk kødkvæg og ungkvæg.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-11-09 08:29

Danskerne er det folk i EU, der bruger den mindste del af deres løn til mad!

I Frankrig koster pølser MERE end skært kød pr.Kg, i Dk meget MINDRE, for vi vil åbenbart helst æde afpuds, affald og brusk i vores pølser. Til gengæld smager de franske godt af kød, ikke af færdige krydderiblandinger.

I "gamle dage" købte vi kvarte okser fra en landmand vi kendte, perfekt kød, og ½ grise fra en anden, men efter ungerne er flyttet hjemmefra kan vi to halvgamle ikke spise nok kød inden det bliver kedeligt.

Og med krummens anbefaling vil jeg da prøve Gris og Ko, har set dem på nettet men været lidt i tvivl.

Godt nok slipper 1 kg oksekød 19,2 kg CO2 ud, men jeg er ikke sikker på om en argentinsk okse, der har levet på friland og spist græs ikke er mere klimavenlig end en dansk, der har stået i opvarmet stald og spist kraftfoder.

Vegetarer skal huske, at det er dyrplageri at spise dyrenes mad

VELBEKOMME

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-11-09 08:47

Og så ser vi gerne lidt dokumentation Thomas.Haugaard. Ikke alle de løse ender fordi du synes noget skal være sådan

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-11-09 10:12

Nemlig Krummen.
Udover at Leif har kørt skrald så er han udlært slagter.
Skønt.
Vi har altid mens vi boede på landet handlet med bønderne.
Frilands grise og kalve fra fritgående kvæg.
Har fået det slagtet men selv parteret som vi ville ha det.
Det er altså bare mums.
Billigere ....nej ...men absolut bedre.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 16-11-09 12:27

Jeg har også selv parteret, kendte en landmand fra Falster hvor vi fik kød i mange år. Lavede selv rullepølse og medister. Hakkede selv kød. Og det gør jeg stadig. Køber flæskestege og skærer selv småkød og hakker.

Godkendelse af svar
Fra : Krummen

Dato : 21-11-09 00:33

Tak for svaret granner01. Du er en gæv gammel tøs, så du skal ha point

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-11-09 11:42

Tak for det og tak for komplimentet.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 30-12-09 23:54

ha ha. Før firmaet hed "Bestbeef" hed det Kinndal. Dengang var de berømt og berygtede for at sælge det ærgeligste lort af alle firmaer. I slutningen af 90´erne forbød flere supermarkedskæder deres slagtermestre at handle med firmaet. Jeg ville heller aldrig købe fra dem igen. Hvis I godt kan lide Sydamerikansk oksekød kan jeg godt forstå det, for det er oftest supermørt, men der er et par ting I bør vide: For det første kan det ikke garanteres at kødet er fri for medicinrester, hormoner m.v. da de latinamerikanske fødevaremyndigheder ikke har så skrappe krav som os, og EU-importreglerne ikke rigtigt virker. For det andet kan du købe super latinamerikanske striploins, mørbrad, tykstege osv. i en supergod kvalitet hos mange andre forhandlere. eks. Metro, LIC, og ja.... Superbest. Hvis du vil betale for det kan du sagtens få noget dansk (eller tysk) okse og kalvekød, som er lige så mørt som det latinamerikanske, og som i tilgift giver det baghjul mht. struktur og fedtmarmorering (læs smag). Spørg bare din slagter. .. Og ja: gerne ham fra supermarkedet, for han har den samme uddannelse og kan (for det meste) skaffe det samme som ham der står bag disken på kultorvet og tager dig i r....

Godt nytår fra slagteren...