/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vil ikke åbne med xnview
Fra : risvej07
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 15-11-09 21:07

da jeg instillerede xnview, begyndte alle mine dukomenter at åbne i xnview. istedet for at bruge de programmer som de plejede.når jeg afinstaleret programmet ,bliver det ved med at åbne i xnview.
men da programmet ikke findes så errore.
jeg kan godt åbne med: åben med
men det må kunne ændres?????

vh
poul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 21:10

Det kan sagtens ændres, højre klik på en af de berørte filer og klik på Egenskaber, lidt nede står der Åbnes med og længere til højre står der Skift, der kan du indstille til et andet program som åbner når du dobbelt klikker på filen, for XP er det Windows billed og fax fremviser der er standard

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-09 21:16

Gå op i værktøjer > indstillinger > associationer > der kan du fjerne alle V ved dem der ikke skal åbne i Xnwiev

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 15-11-09 21:21

det første findes vist ikke i vistas
det andet svar: hvor går jeg ind i værktøjer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 21:23

Jo vist gør den det, det er på selve billedet som du vil ændre at du skal højre klikke

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 15-11-09 21:46

når jeg højre klikker på filen og trykker på engskaber, findes der ikke noget :åbnes med. eller SKIFT

det gør der på mine xp maskiner men ikke på min VISTA

vh
poul

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 15-11-09 21:53

jo hvis det er en enkelt fil. men her drejer det sig om at ændre hele mappen

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 15-11-09 21:58

vi prøver forfra
når jeg højre klikke på fil mappen står der: gemmense med xnview.øverst
programmet kan ikke åbnes ved at dobbelt klikke

vh
poul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 22:01

Så prøv med metoden fra Eyvind, men kender ikke programmet du må bede Eyvind forklare.
Min metode kan bruges på Vista - XP og Windows 7, det er fanebladet Generelt under Egenskaber, du kan også klikke på Skift og indstille Windows Billedfremviser som standard program, du kan også højre klikke på et billede og klikke på Åben med - klik på Vælg standard program og sæt det program du ønsker til at åbne billedet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 22:05

Forklaring her: du skal højre klikke på 1 billede og vælge hvilken program som skal åbne denne filtype (jpeg for eksempel) du ændrer på det ene billede men bagefter åbner ALLE jpeg billeder med det program du har valgt, det er ikke mappen men et billede du skal højre klikke på, hvis du vil ændre for gif billeder også, så højre klik på et gif billlede og vælg program på samme måde som er forklaret ovenfor

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 16-11-09 09:12

Start XNwiev programmet.
Og så:
Gå op i værktøjer > indstillinger > associationer > der kan du fjerne alle V ved dem der ikke skal åbne i Xnwiev

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 06-12-09 19:08

Tak for svaret Eyvind.