/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
til malmin- har du prøvet ?
Fra : smuller54
Vist : 894 gange
10 point
Dato : 15-11-09 17:25

Måtte jo lige stille det som et spørgsmål- men så lige at du havde et spørgsmål om tomater.

Har du prøvet at halvere tomaterne og tørre dem i ovnen- og derefter fryse dem ?

Man halverer tomaterne, krydrer dem med salt, evt. basilikum eller rosmarin, og et par dråber olivenolie, lægger dem på en bageplade med bagepapir, stiller ovnen på omkring 100 grader og lader dem tørre i et par timer- eller til de er næsten fri for saft ( afhænger af størrelsen).
Så pakker man dem i små poser og fryser dem- de smager rigtig godt til pastaretter.

Jeg har også puttet nogle i et glas og fyldt op med oliven olie, men jeg synes ikke de her helt så gode eller holder helt så godt , som på frys.
mvh Smuller54

Accepteret svar
Fra : malmin

Modtaget 10 point
Dato : 15-11-09 19:05

Hej smuller54

Det lyder utroligt lækkert, det du skriver om ovntørrede tomater. Det vil jeg helt sikkert prøve.

Det får mig til at tænke på at et par tynde skiver hvidløg, stukket ned i tomaterne også sikkert vil smage godt - altså hvis man er til hvidløg.

Tusind tak for det gode råd

malmin

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 15-11-09 19:11

Tak for svaret malmin.