/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Langsom AVG 9 - alternativer?
Fra : nollerik
Vist : 876 gange
200 point
Dato : 15-11-09 17:00

Jeg benytter pt. AVG 9 som gratisprogram, men den skanner i ca 3 timer, og computeren går næsten død i dette tidsrum. Er der nogen, der har gode erfaringer med alternative programmer?

Hvad med Avast??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-11-09 17:03

Jeg har brugt AVAST i de seneste 3 år og vil ikke bytte for nogen pris. Du mærker slet ikke den er der undtagen hvis der er noget snavs på din pc.

Kan kun anbefales. Og brug du bare den gratis version, der er ok.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-11-09 17:05

Citat
Kan kun anbefales. Og brug du bare den gratis version, der er ok.

Fuldstændig enig!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 17:27

Avast vil du ikke opleve som speciel hurtig, derimod er Avira free AntiVir hurtig og anbefales af eksperter som måske den bedste gratis antivirus, den har visse mangler, blandt andet mail beskyttelse (det er med i den købte version) men vedhæftede filer bliver scannet på vej ind på computeren, jeg ser ikke denne mangel som et problem og er en glad AntiVir bruger:
http://www.free-av.com/

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 15-11-09 17:29

Her kan du læse en af eksperternes vurdering af gratis antivirus programmer:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-09 18:00

Hvorfor faén skal alting gå så stærkt

Bare vent til der kommer fartbøder på nettet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-11-09 21:22

Hej
Jeg bruger også AVAST - efter at have skrottet AVG.
Men jeg vil ikke sige at det er lutter lagkage. Man skal vænne sig til at man mens man skriver eller surfer bliver afbrudt - mens AVAST opdaterer - somme tider 2-3 gange daglig.
Måske har jeg en forkert indstilling et eller andet sted.

Men et scan afhænger vel også af hvor hurtig PC'en i det hele taget er????

Det anbefales at man scanner på et tidspunkt, hvor man alligevel ikke skal bruge PC'en - f. eks. om natten. Og det tager den tid det tager!!!!! Også flere timer.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-11-09 21:45

Citat
Bare vent til der kommer fartbøder på nettet

Det var dagens griner.

Godkendelse af svar
Fra : nollerik

Dato : 16-11-09 12:38

Tak for svaret o.v.n..

Det var lige sådan en oversigt, jeg var på jagt efter.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-09 12:41

Selv tak - det er altid godt at læse hvad uvildige personer mener