/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Ingen adgang via netværk
Fra : gandimand
Vist : 471 gange
40 point
Dato : 22-04-03 17:49

Davs i hytten

Host maskinen
Toshiba bærbar med win-me
10/100mbit pcmcia netkort

den anden maskine
HP bærbar men win-xp
10/100mbit internt netkort

jeg har fået dem til at dele filer og internet forbindelse(næsten) ,jeg kan godt se tv-avisen på tv2 (realone player)men ikke på dr (Media player eller deres egen player)kan heller ikke hører deres radio kanal,kan hellere ikke sende filer over icq,og den vil slet ikke etablere forbindelse til feks. overnet eller kazaa.overnet skriver feks. UDP port lukket,og jeg har forsøgt at hente diverse programmer og læse mig til hvad der sker,jeg er håndværker og som i sikkert ved,kan de ikke håndtere mere end 20 ord afgangen.
Håber sku der nogen der vil hjælpe for jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

Hilsen
Frank "håndværkeren med en edb iq på under 2 : )"

PS: bor på tenerife,så tv-avisen kan man ikke undværer, og de andre programmer bruger jeg til at sende billeder med.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 22-04-03 18:00

ICQ, Overnet, og kazaa er sikert noget med firewall. Det lyder i det hele taget noget om noget firewall. Kører du under router??? Hvis hvilken type/mærke???

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 22-04-03 18:17

Hey elxx

puhaa det hva ikke så godt ,da der ikke står andet end Telefonica som er hvores internet udbyder på usb modemet,troer ikke det er en router,hjælper sikkert ikke så meget : ( . Men inde fra host computeren kan man godt se diverse tv-aviser og bruge P2P programmer.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 22-04-03 18:19

Ok. Og de 2 computere kører over samme forbindelse..???
Hvilken windows kører de forskellige maskiner med???

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 22-04-03 18:22

Jeps de kører på samme forbindelse, host computeren kører med windows me og den anden windows xp.

Accepteret svar
Fra : elxx

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-03 18:26

Undskyld. Jeg så ikke lige du havde skrevet hvilken windows du kørte med.
Tjek under netværkforbindelser i kontrolpanel og højreklik på din netværksforbindelse, og vælg egenskaber. Vælg derefter fanen avanceret og se om der er slået firewalls til. Ellers bør du prøve, at slå dem fra.
Derefter bør du prøve dette: Gå ind under start og vælg kør. Der skriver du msconfig og trykker ok. Så trykker du på fanen tjenester, og fjerner markeringen under "firewall til internetforbindelse/deling af internetforbindelse". Der hedder måske noget andet, da din version måske ikke er dansk.

Jeg håber, at det virker.

Mvh.
elxx.

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 22-04-03 18:37

Hej igen elxx

Yeaa det virker sku,du skal have RIGTIG mange tak for hjælpen,smid en addy så sender jeg sku en skolv fuld spanske bajer afsted : ) ,ellers mange tak for hjælpen : )

1stk glad dansker i spanien..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-03 19:00

Du kan klikke på "Accepter som svar" til højre over den kommentar, du vil acceptere som svar.
For at lukke spørsmålet.

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 22-04-03 19:09

Mange Tak For Din Venlighed

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 22-04-03 19:12

Det var så lidt.
elxx

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 23-04-03 08:33

Kan du accepterer svar flere gange. Det er pga. at jeg ikke har fået nogen superpoint

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 23-04-03 16:05

hej elxx

Det kan jeg ikke forstå da jeg accepteret dit svar,og jeg brugte min 40 points. ??