/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
styreprogram
Fra : maxhankat
Vist : 951 gange
100 point
Dato : 15-11-09 10:04

Jeg har lige fået en ny bærbar Acer med Win7 suk

Kan jeg få Win XP som styreprogram i stedet for Win7?

Mbh
Joan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-09 10:40

Umiddelbart vil det være en dårlig beslutning - særlig på en bærbar.....

Men hvad er der nu galt med Win 7

Ville du købe en NY bil med en 10 år gammel motor.....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-11-09 10:41

Ja, hvis du køber en XP og installerer den, men husk lige at tage back-up af drivere med mere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-11-09 10:42

Det skulle du nok have tænkt på før købet.

Hvis du kan skaffe ALLE drivere til xp , vil det kunne lade sig gøre.

Drivere til bundkortet er nok det du især skal kigge efter. Uden de rigtige til xp kommer det aldrig til at køre godt.

Inden xp installationen skal du have slettet harddisken effektivt, formattering er ikke nok.

Der findes forskellige bootdiske på nettet med software til at slette harddisken. Du kan ikke gøre det fra et windows system.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-11-09 10:45

Hvis du skal slætte din disk, så er killdisk sagen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-09 11:09

Lær den nye 7er at kende før du beslutter dig, den er god hurtig og stabil sammenlignet med Vista, så hvorfor skifte til et styresystem der er på vej til udfasning

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-11-09 11:32

Hvorfor fanden vil du slette din win7 installation. 7 er lige blevet frigivet og det køre så godt og har så mange lækkerier. 7 er det styresystem der kommer tættest på at køre lige så godt som XP, hvor XP er 8 år gammelt og 7 er lige kommet på gaden.

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 15-11-09 11:36

Tak for svaret o.v.n..
Du har ganske sikkert ret, men umiddelbart synes jeg altså ikke, at Win7 er så nemt at gå til som XP, og det var ellers hvad jeg fik at vide af en bekendt. Men det er nok sådan, at man skal vænne sig til alt ny, så det bliver nok ved det.

Tak for alle svar, ja man skal selvfølghelig tænke sig om, før man køber en pc med nyt styreprogram, men jeg lærer det jo nok at kende efterhånden. En ting er sikkert, programmet Win7 kører i alle tilfælde hurtigere end XP.
P.S
Jeg er også ked af, at jeg ikke kan få Outlook Express på med dette program.

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 11:37

Og så lige en gang reklame: Her er et styresystem som kan erstatte ALLE Windows versioner:
http://www.ubuntu.com/ den danske sde: http://www.ubuntudanmark.dk
Og så er det gratis at hente og bruge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 11:41

Selv tak - Windows Live Mail ligner Outlook Express, så brug den eller skift til Thunderbird
http://download.live.com/ du henter en hel pakke og vælger dem fra som du ikke vil bruge
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/
og husk du skal nok få hjælp til komme i gang - bare spørg

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-11-09 11:42

Hej o.v.n.

Jeg har hørt om Ubuntu, men kan man bare sådan downloade det? og er det så ikke stadig win7
jeg kører med - eller er det bare layoutet der er anderledes?

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 11:53

1. Ja den kan bare downloades og skal så brændes på en cd og installeres
2. Både og, du kan slette Windows fuldstændig eller lade dem begge være på harddisken, du får lige et billede af mit Ubuntu skrivebord, læg mærke til øverste bjælke på billedet, det er der med knappen Programmer, at alle programmer startes fra, modsat Windows hvor du har Start nede i venstre hjørne: http://peecee.dk/upload/view/203484

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-11-09 11:54

o.v.n. du skriver: Windows Live Mail ligner Outlook Express, så brug den eller skift til Thunderbird
http://download.live.com/ du henter en hel pakke og vælger dem fra som du ikke vil bruge
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/
og husk du skal nok få hjælp til komme i gang - bare spørg
Mange tak!!!

Ja, mailprogrammet ligner OE men der er andre udtryk man skal kende.
For eksempel når man skal hente mail, skal man trykke på en knap der hedder: "Synkroniser", hvor skal man nu vide det fra?
Således er der mange andre ting, der er anderledes end i XP, og der må jeg ærligt indrømme, at jeg synes, at man pludselig bliver lidt "fremmedgjort" midt i al det man ellers var vant til

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-11-09 11:59

o.v.n.
Tak for synet af dit skrivebord.
Inden jeg kaster mig ud i nye processer, vil jeg prøve at lære win7 lidt bedre at kende.

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 12:00

Vi lever i en verden i forandring, det er bare at forsøge at hænge på
Citat
skal man trykke på en knap der hedder: "Synkroniser", hvor skal man nu vide det fra?
det har du jo fundet ud af, så resten går sikkert som en leg
Ubuntu er nok ikke lige dig hvis disse små indstiller kan hyle dig ud af den

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-11-09 12:36

o.v.n.

Nu blev jeg jo ikke sådan ligefrem hylet ud af den (kun lidt irriteret) , men som du siger, fandt jeg jo ud af det, men jeg er absolut et vanedyr og føler mig mest tryg ved det kendte, så jeg skal jo nok ikke eksperimentere alt for meget.
Det er helt klart de unges tidsalder, hvor vi gamle (sådan en er jeg) prøver at hænge med, så godt vi kan, det er vel egentlig prisværdigt nok.
Jeg har lige købt en ny fladskærm med HD og hele pivetøjet (ingen bokse nødvendige) og det er da lykkedes mig, at indstille det optimalt, efter signalet skiftede, således at vi nu kan se 20 kanaler i stedet for dem, der eller hører til grundpakken (Så længe Yousee tillader det)
Nå, men det er jo en helt anden sag.

Ha' en god dag!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 12:41

Også en god søndag til dig jow jow vi gamle kan da stadig udvikle os - heldigvis - og på et eller andet niveau er vi vanedyr allesammen, men det er altså også sjovt at udforske det ukendte