/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Er video fremtiden?
Fra : RejeHop
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 14-11-09 21:56

Tror i at almindelige kameraer bliver overflødige i fremtiden?

For det første så får vi hurtigere og billigere internet hele tiden. Det vil sige at alle snart kan se videonyheder uden at skulle vente på at det hele loader osv.
Det er jo den ultimative måde at skildre nyheder på.

Men en anden ting jeg også tænkte på, er at videokvaliteten jo også bliver bedre og bedre. Det vil så sige at hvis man skal bruge et billede, så kan man ligeså godt filme og fryse billedet lige præcis der hvor det man vil vise sker og ikke et splitsekund før eller efter.

Men vil der altid være brug for fotografer tror i? Jeg snakker om 60-80 år ude i fremtiden.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 14-11-09 22:04

Der er svært at spå, særligt om fremtiden
Piet Hein

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-11-09 22:14

"Sejren har mange fædre. Sådan er det også med berømte bevingede ord. Dette udtryk tilskrives i Danmark ofte Robert Storm Petersen (1882-1949) (bedre kendt som Storm P.), men det er forkert. Det tilsvarende engelske udtryk "It is difficult to make predictions, especially about the future" bliver tilsvarende tilskrevet en lang række ophavsmænd. En hjemmeside lister ikke mindre end 29 angivne ophavsmænd op, bl.a. Mark Twain (hvis rigtige navn var Samuel Langhorne Clemens (1835-1910)), Niels Bohr (1885-1962) og George Bernhard Shaw (1856-1950). Nogle af dem har ganske vist brugt det, men ikke som den første."

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 14-11-09 22:21

UNDSKYLD.
Jeg må tjekke mine citater bedre.

Men meningen var god nok.

Vi kan ikke engang forudsige de tekniske fremskridt bare et år eller to ud i fremtiden, hvordan skulle vi så kunne svare på sådan et langsigtet spørgsmål!!!!

malmin

Kommentar
Fra : RejeHop

Dato : 14-11-09 22:26

I skal heller ikke svare på det, men komme med et bud

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-11-09 22:29

Hvis vi kigger 60-80 år tilbage så hed det sort/hvid, mono og fjernsynet var lige ved at blive opfundet.

Hvad der er sket siden er jo næsten ufatteligt så at forsøge at give et ædrueligt gæt på hvad der sker de næste 80 år er vist ikke muligt.

Men derudover så tror jeg da er der er en god fremtid for Still billed fotografer. Et ordentligt komponeret billed har der altid været brug for.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 14-11-09 22:31

Når man byder på noget, plejer der gerne at være en gevinst!!! Hvad får den der kommer med det bedste bud? 50 point?? Ingen højere ?????

Kommentar
Fra : mælkebøtte

Dato : 14-11-09 23:58

Ja, der vil også være kameraer i fremtiden, de ser bare anderledes ud end i dag, tror jeg. Men jeg kan jo tage så gruelig fejl...

mælkebøtte

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 15-11-09 01:00

Hvem kan gi' et bud så langt ude i fremtiden ? Hvis man skulle forudsige hvad der ville ske fra 1960 til 1980 ville der sikkert ´være mange der ikke ville tro "sandsigerne" :-.)

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 15-11-09 09:42

Nej der er ingen camera i brug om hundrede år.
Det hele vil være live overalt.
Selv forplantningen vil foregå med supersæd og kærlighedsakten er via de nye berøringskærme med indbygget duft.
Og man vil mindes dengang vi selv kunne styre de robotskærme.

Godkendelse af svar
Fra : RejeHop

Dato : 15-11-09 12:05

Glimrende bud