/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
skifte tastatur på en N 5310
Fra : bente64
Vist : 1838 gange
100 point
Dato : 14-11-09 20:43

Min datter har mistet 8-tallet på sin Nokia 5310. Jeg har derfor købt et nyt tastatur til telefonen i en netbutik. Men jeg kan ikke finde ud af skille telefonen så jeg kan udskifte tastaturet.
Nogle der har et par fif til den øvelse??

Bente

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-11-09 21:05

ude på siderne af telefonen der skulle sidde et par skydere, de skal skydes den ene eller anden vej. Eller også er der en knap i bunden af telefonen som skal trykkes ind.

Kan du ikke finde ud af det, så kan en af de større drenge i skolen. De skiller den af den en mis.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 14-11-09 21:19

Næh der sidder ingen skydere eller knapper. Og vi kender ingen store skoledrenge Min datter er voksen og hendes venner er ikke så "tekniske"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-11-09 21:36

Så gå ned i en TDC butik og få dem til at hjælpe. Jeg kludrer selv med at skille min telefon ad og det er en sone-ericsen. Jeg har haft en Nokia og det var en værre omgang at skille den ad, det ykkedes mig ikke. Jeg fik naboens søn til at hjælpe mig for en 10'er.

Accepteret svar
Fra : simkiller

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-09 23:15

da jeg går ud fra at det er en nokia 5310 xpress music der er tale om her

den skildes ad ved at tage batteri dækslet af først og derefte klikkes den øverste del af bag covert meget forsigtigt af

når det er gjordt så fjernes de 4 torx skruger to øverst og to nederst bag på mobilen efter det er gjordt skal front covert klikkes forsiktigt af ved at stikke en negl eller en ca ½cm bred hård plastik ting ind under fra hjørnet af i bunden og op langs siden først i den ene side og der efter den anden side så er covert løst og tastertur kan skiftes og mobilen kan samles igen

eller send mig en pm og jeg kan klare det for jer til en rimelig pris

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 21-11-09 07:54

Tak for svaret simkiller.
fandt så lige en billedserie der viser det samme.
http://www.formymobile.co.uk/5310disassembly.php

Bente

Kommentar
Fra : simkiller

Dato : 21-11-09 10:31

hej bente

det lyder godt håber du får skiftet det uden problemer

det du skal være opmærksom på når du skilder den ad er at front covert sider rimeligt fast især på midten af mobilen i begge sider eller er det ikke svært

du skal bruge en torx 6 skrue trækker til skruerne