/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebordet
Fra : bjarnebr
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 14-11-09 16:33

Hvordan gør man skrivebordet skryvebeskyttet, så alle mulige programmer ikke kan lægge et ikon på skrivebordet når programmet bliver insalleret?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-11-09 16:38

Højreklik på skrivebordet - egenskaber - tilpas skrivebord - fanen web - og så et hak i los skrivebord.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 14-11-09 16:38

Den er skrivebeskyttet fra standard, hvorfor ikke bare slette genvejene lige så hurtig som de kommer.
Mange programmer har mulighed for undervejs i installationen at du kan fravælge ikoner på skrivebordet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-09 16:38

Det gør du NÅR du installerer programmet...

Der har du valget om den skal lave en startmenu samt en genvej...

Det er dog langt fra ALLE programmer der giver muligheden - men du har ikke andre....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-11-09 16:39

Det tror jeg ikke du kan gøre noget ved, udover at ikke sætte hak i muligheden under installationen. Dvs at i stedet for at sige OK til det hele for at det ska gå stærkt, så tage lige tid til at læse betingelserne undervejs.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-09 16:49

Muligheden fra granner01 giver ingen lås for genveje, til gengæld kommer der nogle flotte blå skygger under de ikoner som er på skrivebordet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-11-09 16:54

Hold da kæft hvor er vi enige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-09 16:54

Citat
Højreklik på skrivebordet - egenskaber - tilpas skrivebord - fanen web - og så et hak i los skrivebord.

Den kunne jeg heller ikke rigtig greje....

Det minder mig om Webbaggrunde i Win 98

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-11-09 16:54

Du kan næsten det samme med XP som du kan med win 2000

Her er mit roderi skrivebord
http://peecee.dk/upload/view/203398/full

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-11-09 17:26

Citat
Højreklik på skrivebordet - egenskaber - tilpas skrivebord - fanen web - og så et hak i los skrivebord.

Denne funktion bruges ikke til at skrivebeskytte skrivebordet, men til at låse ikonerne fast så men ikke kan ligge dem hvor man har lyst. De vil så blive lagt en efter en efter hinanden med start fra øverste højre hjørne og ned ad.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-09 09:50

Sorry - mit indlæg var til en anden tråd.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-09 12:56

Ja sådan går det når det går stærkt og man ikke læser korrektur. Og så selvfølgelig kvejer sig og slår forkert.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 23-11-09 16:38

Tak for svaret o.v.n. og undskyld det sene svar.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 00:58

Selv tak - bedre sent end aldrig