/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Så er det galt!
Fra : kammanoerup
Vist : 1307 gange
200 point
Dato : 14-11-09 16:05

Hej -
Det måtte jo få en ende- båndet altså!
Sådan et kassette bånd kan ikke vare evigt og når det bliver spillet 20 gange på en dag, så!!!!
Til fru Jensen 93 år med Alzheimer, leder jeg nu efter Kassette bånd med
Radioens Palmehave Orkester!

CD'r kan også bruges!

I dag har jeg gennemsøgt , Det Blå Marked uden resultat.
Det er det eneste, hun bryder sig om at høre, så vi er virkelig kommet i klemme!

Jeg har ledt på nettet, men kan intet finde,
Er der nogen hjælp at få?

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 14-11-09 16:06

Glemte underskrift

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-09 16:08

Lidt sent at komme med spørgsmålet, du kunne have indspillet båndet på computeren, kan båndet stadig spille så kan det nåes endnu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-09 16:12

På kassestebåndet må der stå titlerne på musikken??

Når du har dem, kan du med stor sandsynlighed finde musikken på www.youtube.com

og downloade musikken med dette program http://youtubedownload.altervista.org/

Når du har downloadet videoerne med programmet kan du ændre til musikfiler og brænde en cd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-09 16:13
Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 14-11-09 16:30

Vi have 2 bånd, et er tilbage! Et knækkede!

Jeg har titler og selskab og jeg mener, det er Sven Nicolaisen's orkester.
Radioens Palmehave Orkester.
Båndene er/var mine forældres og er meget gamle!
Hvordan skulle jeg kunne lægge det sidste på Computeren? Jeg vil da prøve, men det er jeg vist ikke vaks nok til!!

Men når det nu er hendes fornøjelse, vil jeg prøve om jeg kan skaffe hende noget mere musik! (det er i øvrigt ganske hyggeligt)

Vender tilbage
V.h. Kamma

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-09 16:45

For at indspille på computeren skal du have nogle kabler så afspiller og computer kan kobles sammen, og så installere et optage program - så kører det bare, nærmere detaljer følger hvis du vil forsøge dig ud i digitailisering af båndmusik, gamle vinyl plader kan få samme omgang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-09 16:47

Det knækkede bånd kan tapes sammen, mine gamle bånd knækker en gang imellem når jeg indspiller på computeren, men så sætter jeg dem sammen med båndtape, det kan næsten ikke høres og når musikken så er inde på computeren, så kan bånd være bånd med eller uden tape

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-09 16:53

Der er en dansk vejledning her

http://spillefolk.dk/tips/audio-cd.pdf

Undskyld o.v.n jeg driller bare... du overtager fra nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-09 16:54

Dril du bare, men gør det seriøs som du gør her jeg har nemlig nok om ørerne allerede

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-11-09 17:17

Jeg har norle CD'er med ligende musik, men ikke lide Radioen Palmehaveorkester.
Jeg vil prøve om jeg kand finde ud af at indspille et par numre fra CD til mp3 via winplayer, hvis det har din interesse.
Jeg skal så have en mail adresse, som du kan sende til mig privat.
aii7haw

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-11-09 19:18
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-11-09 19:37

Svend Nicolaisen og Billy Vaughn,
spillede meget ens musik,.. kopierede måske hinanden,

du kan downloade mange af Billy Vaughn’s melodier fra youtube,

du kan sikkert også finde meget i div. bog-musik byttecentraler rundt om I landet,
men et gl. Kassetbånd er ikke meget værd, det er stift, og lyder ad h.. til,

på biblioteket kan du fx låne ’Gyldne Minder’ af Svend Johansen,.. det er samme ’stil’
ellers prøv at gå,.. eller ring til biblioteket, og fortæl om dine ønsker,
de har stor erfaring om hvilken musik du kan låne, og hvor det er placeret,

ps. det er ikke ulovlig at kopiere analog musik, (bånd vinyl mm.)

http://www.youtube.com/watch?v=_x869_GnYdI
http://www.youtube.com/watch?v=52hsptVWNTI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=n92ATE3IgIs&feature=fvw

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 15-11-09 22:31

Radioens Palmehaveorkester var under ledelse af Svend Lundvig. De indspillede både instrumentalt og med solister, bl.a. Katy Bødtger, Bjørn Tidmand og Gustav Winckler. Jeg har en del af det på lp'er, og det kan da overspilles til cassettebånd, hvis det er det, damen vil have. Al jeres tekniske snak om computere nytter vist ikke i denne sammenhæng.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-09 02:04

Det er da et fint tilbud du kommer med
Citat
Al jeres tekniske snak om computere nytter vist ikke i denne sammenhæng
det er ment som et forslag til at redde stumperne mens båndene kan afspilles, og det nytter at overspille bånd ti CD, vi kunne jo ikke vide at der kom et så godt tilbud fra dig som har musikken

Accepteret svar
Fra : js270630

Modtaget 200 point
Dato : 16-11-09 07:51

Hej Kamma! Selvfølgelig kan man måske redde stumperne - nu ved vi jo ikke, hvor galt det står til, og om de måske kan "limes sammen" og overspilles. Somme tider lykkes det, men cassettebånd er vanskelige at reparere, specielt hvis der er gået "salat" i det. Det nemmeste i din situation er nok at indspille nogle helt nye bånd - og mon ikke damen så vil blive glad og tilfreds. Jeg har 5 lp'er med Palmehaveorkestret - 2 uden og 3 med sang, som jeg gerne vil overspille til dig. Hvis det har interesse, så skriv til mig på pianoplayer@privat.dk og lad os tage det derfra. Hilsen - John

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 16-11-09 10:07

Tak for svaret js270630.

Hej John!
Du har ret-- al teknik nytter ikke her hos mig!
Derfor vil jeg gerne tage imod dit tilbud

Sender en privat mail
Venlig hilsen Kamma