/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hente filer fra nyhedsgrupper
Fra : Kazistuta
Vist : 682 gange
20 point
Dato : 22-04-03 15:15

Jeg har nu siddet og kigget lidt på diverse nyhedsgrupper, og kunne godt tænke mig at hente et par af de vedhæftede filer fra dk.binaer.musik

Mit spørgsmål er nu, HVORDAN kan jeg gøre det??? Skal jeg hente et program eller hvordan fungerer det??
Jeg HAR prøvet bare at gemme koden til filen, men det bliver hver gang udelukkende gemt som tekst-fil...og det er jo ikke så smart...

Kan nogen hjælpe mig??

Accepteret svar
Fra : elxx

Modtaget 30 point
Dato : 22-04-03 16:25

Du kan hente et gratis program til det formål her: http://www.shemes.com/index.php?p=download.
Efter installation vil du blive bedt om at indtaste din internetudbyders server-adresse. Hvis du har TDC er den: news.inet.tele.dk.
Ellers kan du kontakte din internetudbyder for at få adressen.
Held og lykke

Mvh.
elxx

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 22-04-03 16:27

Hvorfor skal vi hjælpe dig med ulovligheder ?

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 22-04-03 16:39

Det skal du skam heller ikke, Hans...der findes, til din orientering, masser af lovlig musik i denne nyhedsgruppe...

Vil lige prøve dit forslag, Elxx..

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 22-04-03 16:47

Umiddelbart virker det som om GrabIt bare er et andet værktøj til at læse nyhedsgrupperne med. Jeg bruger selv Xnews, hvor jeg godt kan finde filerne, men jeg mangler stadig at vide , hvordan man får skaffet de vedhæftede filer, som jo står i koder....

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 22-04-03 17:33

Jeg kan uden problemer hente filerne bare ved at dobbeltklikke på dem, for så derefter at trykke på fanen batch, hvor jeg kan se downloadingsforløbet.
Ellers kan du prøve www.newsbin.com . Det er desværre ikke gratis, men virker i et stykke tid.
Det burde virke.

Godkendelse af svar
Fra : Kazistuta

Dato : 22-04-03 20:26

Tak for svaret elxx. Det virker ganske rigtigt i GrabIt, omend den ikke finder lige så mange poster som Xnews

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 23-04-03 08:21

Grunden til, at den msåke ikke finder så mange poster kan være, at der er blevet ryddet op på serverne. Jeg har selv prøvet det. Nogen Gange er der mange, og nogen gange er der lidt. Jeg syntes faktisk også at grabit virker ganske overskueligt i forhold til eks. newsbin.