/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad gør man ??
Fra : Uffe29
Vist : 423 gange
300 point
Dato : 22-04-03 15:09

Jeg har været så heldig at vinde et Spyc@m 300 voice fra en Internetside, men i pakken manglede der et USB-Kabel !!!
Jeg har så forsøgt med forskelige typer..... men de passer ikke ind i kameraet

Jeg skrev så til dem d. 11/4:
[citat]
Jeg kan ikke forstå hvorfor der ikke var et kabel med til kameraet ???
[/code]

Og fik svar d. 12/4:
[citat]
Det lyder da bestemt også underligt at der ikke skulle være et kabel med, hvis dette mangler må det være fra fabrikkens side, for du fik jo tilsendt pakken i original emballage.
[/code]

Jeg skrev tilbage d. 13/4
[citat]
hvad gør vi ved det ????
Jeg har prøvet til mange andre mærker, men det er ikke samme type
[/code]

Og igen d. 18/4
[citat]
??????
Jeg kan se at den er købt i computercity, men der ligger ikke nogen i Esbjerg !!!
[/code]

Hvad gør man så lige ??????

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 310 point
Dato : 22-04-03 15:18

Det manglende kabel må sgu da være en sag mellem kandu og fabrikken - og ikke mellem dig og fabrikken.
For mig at se, må du prøve at bombardere kandu med mails for at få dem til at se rimeligheden i, at de
sørger for, at der bliver rådet bod på fejlen.
Og hvis det ikke lykkes - tjah, så er der ikke andet for, end at du må prøve at finde kablet et andet sted.
Og hvis det heller ikke lykkes - surt! For så kan du ikke bruge din præmie til noget.

Men prøv i første omgang at få kandu på bedre tanker.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-04-03 15:29

Hm, ikke nok med at man skal besvare tonsvis af spørgsmål for at vinde præmien.
Efterfølgende kan man åbenbart risikere at skulle bruge lige så meget tid på at få den præmie, man har vundet.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 22-04-03 15:40

En mulighed ville være at kontakte Computercity og høre HVOR de får leveret deres SpyC@m 300 fra. Så må du forklare leverandøren situationen, de fleste vil være flinke nok til at sende et kabel til dig...

Ellers vil jeg give Rellom ret, det må være konkurrenceudbyderens pligt at tjekke at præmien er god nok - men jeg kan dog ikke læse nogen steder at det skulle være en Kandu-konkurrence....

MVH

Kommentar
Fra : markdkk

Dato : 22-04-03 16:18

Det er kandu's problem.

Ring til dem.

Kommentar
Fra : markdkk

Dato : 22-04-03 16:22

Undskyld - jeg kan jo ikke vide om det er på kandu.dk du har vundet præmien..

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 22-04-03 16:29

Kontakt dem som du har vundet præmien hos, det er dem som har ansvaret for at du får varen, ikke deres leverandør

admin
http://www.findsvar.dk

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-04-03 16:52

Hej igen Uffe

Ret beset er det jo ikke kun en sag mellem dig og kandu.
Principielt har alle brugere mulighed for at vinde præmien, og derfor må alle brugere
også være interesseret i, at kandu råder bod på fejlen, hvis præmien ikke leveres
i intakt tilstand.

Det er således ikke kun dine egne kartofler, du hypper - men SAMTLIGE BRUGERES!
Og det synes jeg, du skal slå på i dine mails til kandu.

De bedste hilsner
Rellom

PS! For et stykke tid siden fik jeg i computerCity en defekt CD.
Den fik jeg uden videre byttet, da jeg mødte op med den i forretningen.
De henviste mig sgu da ikke til selv at finde ud af det med fabrikken.

Kommentar
Fra : KingCreol

Dato : 22-04-03 17:21

Hej Uffe,
Er du sikker på at der skulle være et kabel med.
Er der ikke en som kan checke det hos ComputerCity og
skrive et svar her ? Så kan man nemmere læge pres på
Kandu.
Gad vide hvad de andre vinder af dette kamera kan sige om dette?
Jeg ser at xou og Master_of_KeFir har også vundet disse
kamera. Var der et USB kabel med der ?

Mvh
Thomas (KingCreol)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-03 20:27

Hej Uffe
Som sagt af alle andre, så må det være leverandøren som bør rette fejlen.

I følge Trust's hjemmeside http://www.trust.com Item number: 12442 står der følgende (der medfølger et kabel, så'n er det):

SPYC@M 300 VOICE

Technical Specifications
Digital camera to make up to 107 pictures
Picture resolution 1.3 Mpix
8 MB internal memory
Playback audio (live or download to your computer) max. 13 minutes
Webc@m function with a maximum of 12 frames per second
Video function with a maximum of 8 frames per second
USB cable, batteries, stand and clamp included
Software included: PhotoExpress, VideoLive Mail, Cool 360 and Netmeeting
Fixed focus
Highly sensitive CMOS photo sensor (min. 40 lux)
1/3" inch sensor
Hardware resolution 640x480
Product size: 125 x 33 x 18 mm (h x w x d)
Gross weight: 105 gr. (including batteries)

Package contents
SpyC@m 300 Voice camera
USB cable (1.5 m) to connect camera to PC
Batteries (2x AAA)
Camera stand
Clamp stand (for Notebook)
Hand strap
Multi language quick installation manual
CD-ROM with software, drivers and multi language user's manual

Minimum System Requirements
Pentium 166 MHz MMX CPU
USB port
32 MB of system memory
50 MB free HDD space
4 speed CD-ROM drive
Windows 98, 2000 or ME
Internet connection (for webcam function)

Lykke til...
Søren

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-04-03 11:03

Ok....
Nu har jeg fået svar fra dem om at jeg skal sende det tilbage....
Der står:
Hej Eric

Undskyld jeg først vender tilbage nu, men jeg holder påskeferie.

For at få styr på denne sag, bliver jeg desværre nødt til at bede dig om, at sende præmien tilbage i original emballage, så vi kan gå videre med sagen.

Jeg er da ked af at dette skulle ramme dig, men det er desværre uden for vores hænder, og vi bliver nødt til at gå til leverandøren med problemet.

Men jeg har haft kameraet med i sverige og taget nogen eventyrlige billeder (håber jeg) så jeg vil helst beholde disse, men efter at have lavet dette spørgsmål snusede jeg rundt på www.trust.com og fandt en e-mail adresse som man kunne skrive til hvis der var mangler, så jeg håber at høre fra dem snart.....
Men ellers må vi se hvad der sker !!!!
Iøvrigt er de nok lidt undskyldt når der nu er påskeferie, men man bliver lidt utålmodig når man har ventet på legetøjet, og man så ikke kan bruge det

Men nu fik jeg da brugt en masse point
Ledige Point : 87
Superpoint : 19762

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-04-03 12:18

Så fik jeg svar fra dem (www.trust.com):
Dear Mr. Pedersen,

Thank you for your mail. We will be sending the missing USB cable as soon as
possible. Please allow at least one week for the item to arrive. Should the
item not have arrived in a week please note down this number. One of our
representatives can then find out if something is wrong with the shipment.
Your number is J.xxxxxx

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 24-04-03 12:18

Tak for svaret Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-04-03 15:15

Selv tak, Uffe.
Fedt at det lykkedes!!!
Og rart at konstatere, at kandu alligevel holder niveauet.