/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Reg.attest + nummerplade
Fra : Jackie79b
Vist : 2803 gange
100 point
Dato : 13-11-09 16:06

Har fået en 45-knallert som er afmeldt. Den skal registreres i mit navn og jeg skal have nummerplader - hvad koster det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 16:23

Citat
Registrering af anmeldelse om ejerskifte (brugerskifte) af registreringspligtig lille knallert sker uden betaling.

http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/4225.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 16:24

Højere oppe på siden i linket,står der at det koster kr 90,00 at få nummerplader

Kommentar
Fra : Jackie79b

Dato : 13-11-09 16:27

Er du sikker på at en 45-knallert er en lille knallert?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-09 16:28

Nummerplade til en knallert 45 koster 590,- kr.

http://www.texas.dk/guide/indregistrering-af-scooter/

De 90 kr. er til en knallert 30.

Godkendelse af svar
Fra : Jackie79b

Dato : 13-11-09 16:31

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 16:33

Mit link er fra skatteministeriets side, og der står ikke noget om stor knallert

Pr. sæt
Enkeltvis
Nummerplade til lille knallert
Tredje nummerplade til anvendelse ved transport bag
på et registreringspligtigt køretøj
1.180 kr.
590 kr.
90 kr.

110 kr.
Nordiske grænsenummerplader:
Pr. sæt
Enkeltvis 150 kr.
75 kr.
CD-skilt 25 kr.
Benyttelse af faste prøveskilte, årligt:
Biler
Motorcykler 1.150 kr.
190 kr.
Benyttelse af prøvemærker til biler og motorcykler, pr. påbegyndt døgn 100 kr.
Nummerplader og lignende - Supplerende beløb:
For retten til ønskenummerplader
For registrering af overførsel af ønskenummerplader
til andet køretøj
For historisk korrekte emaljenummerplader:
Pr. sæt
Enkeltvis 6.200 kr.

300 kr.

1.300 kr.
650 kr.
Tilladelse til kørsel med danske grænsenummerplader 250 kr.
Registreringsattest:
For udstedelse af genpart af en registreringsattest eller en supplerende attest 50 kr.
Omregistrering:
For registrering af en ny ejer eller bruger af et køretøj,
der sker uden afmelding af køretøjet.
Registrering af anmeldelse om ejerskifte (brugerskifte) af registreringspligtig lille knallert sker uden betaling.

Der skal ikke ske betaling, i følgende tilfælde:
1) når der sker ejerskifte (brugerskifte) mellem ægtefæller,
2) når en ægtefælle efter den anden ægtefælles død eller i tilfælde af skilsmisse eller separation overtager et køretøj, der er registreret i den anden ægtefælles navn,
3) når en person overtager et køretøj, der er registreret i en samboendes navn, såfremt den fælles bopæl har bestået de sidste fem år,
4) når en person ved dødsfald overtager et køretøj, der er registreret i afdødes navn, såfremt vedkommende har haft fælles bopæl med afdøde de sidste to år før dødsfaldet,
5) når en person ved ophævelse af fælles bopæl overtager et køretøj, der er registreret i en samboendes navn, såfremt den fælles bopæl har bestået de sidste fem år før samlivsophævelsen, eller
6) når der sker ejerskifte som følge af overdragelse af et køretøj i medfør af kommunalreformen og anmeldelse af ejerskifte er ledsaget af en erklæring herom.

380 kr.

Det blev bare så rodet, kan du ikke selv lige kikke på mit link??