/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
blegning af knogler
Fra : NannaFlip
Vist : 8699 gange
150 point
Dato : 13-11-09 15:33

hej
jeg har hørt at når man skal blege knogler, koger man dem i vand med klor, men ved nogle om hvor meget klor der skal bruges ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-09 16:02

Og hvorfor skal knogler bleges?

Er de døde for flere hundrede år siden er de nok blevet blege??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-09 16:07

Undskyld mit første useriøse svar...

Brintoverilte er endnu nere effektivt end klor.

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 13-11-09 16:23

hej svengiversen !
ved du hvordan man gør ? skal de bare lægges i blød eller hvad ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-09 16:33

Nu skriver du jo ikke om det er til suppe, smykker eller din morfar?

Men brintoverilte 40% se videre her:
http://www.silvan.dk/templates/DT_InfoPage_Narrow____21682.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-11-09 16:38

Fremgangsmåden må være den samme, som at blege kranier

Citat
Blegning af kranier
Du bleger de nypillede kranier udendørs i brintoverilte 35 % i et syltetøjsglas. Læg kranierne ned med pincetten og husk handsker, forklæde og beskyttelsesbriller, så du ikke får brintoverilten på huden, i øjnene eller på tøjet. Kranierne lægges tilbage i posen, der lukkes lufttæt. Denne aktivitet må eleverne ikke deltage i og den skal udføres med omtanke.

Efter et par dage tages kranierne op med pincetten og lægges på et hvidt stykke karton i felterne med elevernes navne i - eller på paptallerkner.

Når kranierne er helt tørre, kan eleverne få dem med hjem

http://www.skoveniskolen.dk/default.asp?m=18&a=1720

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 13-11-09 16:39

jeg skal bruge dem til nogle stulpture, og vil derfor gerne have dem helt hvide.

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 13-11-09 16:46

jeg har også nogle fuglekranier, så perfekt - tak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-11-09 01:21

35 % brintoverilte er et mere farligt kemikalie end de fleste tror.

PAS PÅ det må ikke komme på huden , på tøjet, eller spildes på noget brandbart.
Kan også lave farlige reaktioner med en række andre kemikalier. Rester fortyndes stærkt med vand inden de bortskaffes.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-11-09 06:08

ans
har tidligere prøvet med held, men husk at skylle skeletdelene grundigt efter de kommer ud af posen

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 16-11-09 15:47

har lige været ude for at købe brintoverilte, men det kan man ikke købe som privat person, så er der andre forslag ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-11-09 15:58

Øøh ?
Apoteket eller Matas, hvor køber afbrintede blondiner ellers ?

Har før været brugt til sårrensning, men det anbefales ikke da det svider hud og kød af så det er længere om at læges.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 150 point
Dato : 16-11-09 17:22

Det er ikke alt brintoverilte der er forbudt denne koncentration, kan du godt købe
http://www.easyteach.dk/shop/brintoverilte-35-%25-597p.html

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=17313

denne er forbudt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-09 18:48

Er det svigermor ?

Godkendelse af svar
Fra : NannaFlip

Dato : 18-11-09 11:58

Tak for svaret smuller54.