/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
forsikringer
Fra : rammstine33
Vist : 598 gange
45 point
Dato : 12-11-09 21:14

Overvejer at skifte indboforsikring til ALKA da jeg kan få billig forsikring der gennem min fagforening. Nogen der har positive eller negative oplevelser med ALKA så please fortæl.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 32 point
Dato : 12-11-09 21:51

Næ ingen dårlige erfaringer med ALKA, de er reelle.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-09 22:13

Jeg har kun negative oplevelser med Alka...

Der er en årsag til at du kan få forsikringen til en billigere præmie...........når du for en gangs skyld har brug for at bruge den, er de simpelthen ikke til at få i tale, og hvis det endelig lykkedes, er det alligevel en kamp uden lige

Efter vi havde prøvet forsikringen to gange, skiftede vi til et andet selskab, som jeg til gengæld er ovenud lykkelig for

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-11-09 23:24

Jeg har præcis den omvendte oplevelse, både med indbo og bil har jeg desærre haft brug for mit forsikringsselskab, og i alle tilfælde har Alka været der med en check uden problemer og i løbet af meget kort tid

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-11-09 23:41

Hvis Alka har eller får en dårlig omtale, kan de jo ikke lave de aftaler gennem fagforeningen, ( jeg går udfra det er gennem HK)

Og de er billige, ingen tvivl om det, men de må vel også værne om deres ry. Ellers spreder det sig blandt medlemmerne.
Så hvis det ikke lige havde været, at jeg havde en bedre forsikring i Lærerstandens, kunne jeg selv være fristet til alka. Jeg har set deres tilbud.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-11-09 00:00

Ingen dårlige erfaringer med Alka - men på den anden side set heller ingen solstrålehistorier.
Reel behandling - lige efter bogen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-11-09 06:30

Vi var fiorsikret i ALKA fra 1980 til 2007 - uden problemer incl. de skader vi havde gennem årene. Skiftet til Tre kroner skyldes, at vi sparede ca. 2.500 kr. - uagtet, at familieforsikringen blev 500 kr. dyrere. Til gengæld, så fik vi en bedre indboforsikring, bygninmgsforsikring og ikke mindst dækningen på campingvognen - som egentlig var årsagen til skiftet. I dag har vi kun ulykkesforsikringen (privattegnet) tilbage. Der gav vi sidste år ca. 1.400 kr. Den er lige steget til 2.600 kr. - jeg har opå fornemmelsen, at de så regner med, at vi siger den op - men det gør vi ikke, da vi ikke pga. helbred, kan få en ulykkesforsikring igen!

Kommentar
Fra : rammstine33

Dato : 13-11-09 18:44

Tusind tak for alle svar...utroligt hvor forskelligt man kan blive behandlet af det samme forsikringsselskab. Men overvejende positive historier synes jeg. Godt at høre at de i hvert fald i de fleste tilfælde er reelle nok. Bliv gerne ved med at skrive!!

Godkendelse af svar
Fra : rammstine33

Dato : 09-12-09 19:51

Tak for svaret stig54. Du får pointene fordi du var den første til at svare...