/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Er min PC i stykker?
Fra : RejeHop
Vist : 831 gange
180 point
Dato : 12-11-09 19:33

Hejsa.

Min PC er begyndt at skabe sig. Det er grafikkortet den er gal med, eller driveren til det.
Det der sker er at når jeg f.eks ser en film eller arbejder med billeder, så bliver skærmen lige pludselig misfarvet i alle mulige farver og ender op i en masse vertikale streger der er meget tynde og i rigtig mange forskellige farver. Ja det er da meget flot at se på, men skide irriterende

Nogle gange bliver skærmen blot helt sort som om den er slukket. Det er en 13" bærbar jeg har.

Jeg har prøvet at afinstallere driveren til grafikkortet flere gange uden ændringer.
Der er dog sadigvæk garanti på, men jeg vil lige høre om der er noget der ved om dette er en software fejl, eller en hardware fejl.

Jeg vil også evt. lige prøve at reinstallere hele styresystemet inden jeg ringer til supporten og får dem til at komme ud at lave det.

Mit styresystem er Windows 7 Home Premmium 32 bit.
Det er aldrig sket før jeg fik Windows 7 på, så det kan være en fejl i styresystemet eller en dårlig installation af mig?

Nogen der har prøvet noget lignende og kan gennemskue symptomerne?

Tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-09 19:35

Er du sikker på at din comp kan køre med windows 7

Kommentar
Fra : RejeHop

Dato : 12-11-09 20:32

Ja helt sikker. Den har kørt med Vista og kan også køre Vista 64 bit osv.
Det er en top tunet Dell XPS M1330 med en 2.8 Ghz processor, 4 Gb ram osv.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 180 point
Dato : 12-11-09 20:34

Du kan roligt lade garantien ordne denne sag. Det er den processor som styre billedet, der er fejl på, vel sagtens underdimensioneret, så den tager skade af varme.
Jeg har haft den samme fejl, 2 gange, på mit 32" fladskærms TV, som garantien har lavet. - Her er billedstyringen der har lave problemer, på grund af manglende afkøling.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-11-09 21:12

Hvis du har garanti på så ring dog til XPS supporten (70100074) og få skiftet bundkort/grafik kortet.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 13-11-09 07:18

Det er helt sikkert noget med kølig, evt, på grafikkortet eler i kabinettet.

Du kunne prøve at tage den uden for og blæse den ren med en kompresser, stille og roligt self.

Du skal klart også prøve at tage siden af din maskine, og se om dette giver samme problem.

Jeg er sikker på at du vil kunne få en bedring på denne måde.

Venlig Hilsen
Mic
IT-Supporter

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 13-11-09 07:46

Der var vist en der ikke læser indlægget!!!!
"Det er en 13" bærbar jeg har."
Mvh
Ole

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-11-09 12:32

Sådan er det med de supportere, de svarer helt hend i vejret, og så kan de ikke stave!

Godkendelse af svar
Fra : RejeHop

Dato : 14-11-09 18:25

Tak for hjælpen allesammen. Jeg reinstalleret det hele og indtil nu kører det fint nok. Sker det igen, kontakter jeg supporten.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-11-09 18:48

Ja kan man ikke andet så svin folk til.
Men i har da helt ret, i er de personer der virkelig får folk til at gide hjælpe andre.

Og severino: hvis min ordblindhed virkeligt er så slemt at du ikke forstår det, har jeg ondt af dig. (Klaphat)