/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
peugeot j5 motor
Fra : BL14
Vist : 1009 gange
100 point
Dato : 12-11-09 18:31

En ven har en peugeot j5
Er der nogle motor der lige passer over i den. Jeg tænker på en Fiat motor Er der nogle der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 12-11-09 19:22

Hej -

Det er præcis samme motor som ligger i tilsvarende Citroen Jumper og Fiat modeller i samme årgange.
Du skal derfor ud at kigge efter gamle kasse/lad vogne af samme slags.

Motoren er enten en suge eller turbo diesel i 1.9 eller 2.5 liter udgave.

De 3 bilfabrikker havde et joint venture, hvor PSA leverede motorer til de 3 mærke modeller.
Derfor er det samme drivlinie i de 3 mærker fra den årgang.

Det gælder i øvrigt også på flere af de senere modelserier.

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 13-11-09 18:56

Hej Beestone

Er det noget du har prøvet for jeg vil være helt sikke på inden jeg går ud og køber en motor Være sikker på at den passer 100 % over i

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 14-11-09 02:13

Jamen du skal jo vide hvad det er for en motor du selv har først !
Ellers kan du jo ikke finde noget mage til.

Du har ikke oplyst årgang.
Du har ikke oplyst motorstørrelse.
Du har ikke oplyst om det er en benzin eller diesel.
Du har ikek oplyst om det er med eller uden turbo.

Jeg er altså ikke tankelæser

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 16-11-09 15:59

Det er en 2,0 peugeot j5 Benzin fra 1993

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 16-11-09 18:51

Jeg bliver dig svar skyldig med hensyn til benzinmotoren i Fiat.
Men Citroen C35 (og ikke Jumper som jeg først skrev) havde i visse udgaver samme 2L motor.

Motorens typekode er XNT.

Denne motortype findes ikke i personbiler fra PSA.