/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Driver-problem
Fra : Desmersnaps
Vist : 1695 gange
100 point
Dato : 12-11-09 16:12

Hej folk
Da min egen bærbare er til reparation har jeg lånt min kærestes gamle Toshiba Satellite Pro M40. Jeg har slettet alt og geninstalleret Windows XP med SP3. Hun har desværre mistet de medfølgende CDer, så jeg har ingen af de originale drivere. Jeg har prøvet at finde dem på Toshibas hjemmeside, men der er de ikke. Jeg har derfor hentet forskellige drivere der skulle passe til denne type PC, men kan langt fra finde alle, og computeren kører meget dårligt. Ifølge EVEREST diagnosticering skulle grafikkortet være et ATI Radeon Xpress 200M. Jeg har hentet driveren til dette kort (Catalyst fra ATIs hjemmeside), men computeren vil ikke kendes ved den og siger at driveren ikke passer til hardwaren. Da computeren kører vildt dårligt, og hakker når man afspiller video har jeg på fornemmelsen at en grafikdriver ville gøre underværker. Everest siger:

Beskrivelse   Værdi
Grafikkort   ATI RADEON XPRESS 200M Series (64 MB)
Beskrivelse   Værdi
3D Acclerator   ATI Radeon Xpress 200M (RS400M)
Beskrivelse   Værdi
Lydkort   ATI SB400 - AC'97 Audio Controller
Beskrivelse   Værdi
IDE Kontroller   Standard Dual Channel PCI IDE-controller
Beskrivelse   Værdi
SCSI/RAID Kontroller   ARHWSQS7 IDE Controller
Beskrivelse   Værdi
Disk Drev   TOSHIBA MK6026GAX (60 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
Beskrivelse   Værdi
Optisk Drev   KM1144S YMX620M SCSI CdRom Device
Beskrivelse   Værdi
Netværks Adapter   Atheros AR5005G Wireless Network Adapter (192.168.1.116)
Beskrivelse   Værdi
Disk Drev   TOSHIBA MK6026GAX (60 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
Beskrivelse   Værdi
Motherboard Navn   ATI SB400
Beskrivelse   Værdi
BIOS Producent
Beskrivelse   Værdi
Producent   Phoenix Technologies Ltd.

Jeg har også prøvet at finde drivere til Motherboardet, men heller ikke dem kunne jeg få til at virke.

Er der nogen der har haft de samme problemer med denne type bærbar og ved hvordan man løser problemet?
På forhånd tak

Kasper

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-09 16:16
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-11-09 16:18

- prøv denne:

http://www.drivershq.com/

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 12-11-09 16:38

@peet49
Som sagt har jeg allerede prøvet denne side, og der er ikke drivere til den model jeg har

@Stoutenberg
Jeg har allerede haft installeret den, men den påstår at der ikke mangler driver til grafikkort mm, så har ikke løst til at betale 30 dollars for at forsøge.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 12-11-09 17:01
Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 12-11-09 17:02
Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 18-11-09 02:25

Tak for svaret peet49. Jeg endte med at finde dem på dit sidste link alligevel Også tak til alle andre for svar!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-11-09 07:55

Selv tak.