/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Hjælp til kostplan
Fra : Cathrine82
Vist : 760 gange
20 point
Dato : 11-11-09 07:57

Er der nogen der kan hjælpe mig med at samensætte en god kostplan med ca 1500 kalorier.
Skal giftes til sommer og vil gerne tabe mig så meget som muligt, mindst 20 kg...

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 11-11-09 08:05

Hej. jeg har nogen adresser, så nå du lige selv gå ind og se om det skal betales for dem alle, jeg kan ikke huske det.
fedtfattig.dk
madlog-dk/index.php
madital.dk
sauthbeach.dk
myfoodcontrol.appspot.com
motion-online.dk
og så er der vist en der hedder
slankedoktoren.dk

god fornøjelse

Kommentar
Fra : NonameNolife

Dato : 11-11-09 08:19

Puha...mindst 20 kg.....!!
Så har du travlt, meget travlt..!'

Først kikker du på din daglige kost, hvilke fødevare kan du bytte ud med grovere varianter og hvilke kan du bytte ud med mere fedtfattige alternativer, det er nemlig en god start uden man skal yde mere, men potionerne skal ned i størrelse og du skal have flere små måltider lagt ind.
Når du spiser mere groft fylder det mere og vare længere, dermed højere stofskifte i længere tid = tab af vægt over længere tid, små potioner mindre kalorier = færre kalorier = vægttab, og flere små mellem måltider øger stofskiftet og holder det oppe = vægttab, men de ekstra potioner skal være sunde ting, feks frugt/grønt.

Udover det skal du skære meget ned på sukker forbrug -->slik,sodavand, juice og andre klart usunde tinge.

Kosten er en stor del der kan ændre meget, men motion kan virkelig gøre den største forskel..hvis du kan dyrke mere ville du opnå et STORT vægtab på meget kortere tid hvis det er sammen med kosten.

Held og lykke med vægttabet og giftemålet..

Mvh NoNo

Ps. har selv smidt 17 kg på 4 md ved fornuftig kost og mere motion

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 15-11-09 20:58

Jeg kan anbefale dig Charlotte Hartvigs bøger; Skrump dig smuk og skrump doig glad. Der findes madlplaner på 1400 kcal i begge to. Jeg har fundet meget inspiration i dem.
Hun deler måltidderne ind i 5 om dagen:o for 200,-

300 kcal morgenmad
100 kcal mellemmåltid
300 kcal frokost
100 kcal aftensmad
600 kcal aftenmad

Du kan låne bøgerne på biblioteket, men ellers er de heller ikke så dyre, jeg fik begge to incl porto i gyldendals bogklub.

Kommentar
Fra : NonameNolife

Dato : 15-11-09 21:09

Mener ikk man skal lade sig styre af en bog, men af sin sunde fornuft.
Vedvarende vægttab skal være noget man kan leve med på en god og sund måde...!!
Bøger og kure er ikk vejen frem.
Vil DU leve efter en bog eller spise/drikke pulver kur...nej vel, det er de små dagligdags ting der flytter noget på længere sigt.
Og bliver det bakket op af mere motion og gennemgående sunder kost, ved at skøre de "usynlige" steder får man en god solid fremgang over tid, som holder hele livet.
Tror de færreste vil ændre deres kost radukalt fra den ene dag til den anden, men at bytte ost,mælk,brød,pasta osv ud med sunder typer ligner kosten sig selv og man føler ikk det er dikteret, men kan se på vægten det virker...EGEN erfaring.

Hilsen NoNo

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 17-11-09 15:50

Er ganske enig med dig og jeg hentyder heller ikke at man skal lade bogen styre sig kur. Men den er rent faktisk sund fornugt. Den er meget fornuftig og realistisk. Dene er ikke fanatisk på nogen måde og den ikke din kost radikalt. Du kan f.eks. stadig spise bolcher, ost mm. Bogen giver bare "ur" realistiske bud på hvilke varianter man så skal vælge. Du kunne jo låne bogen og tjekke den ud Nono.
MEN hvis man vil tabe sig meget er det ikke nok at ændre på små dagligsdagsting. Det er det på længere sigt, hvis når man har opnået sig vægttab.
Bogen virker... EGEN erfaring :)

Kommentar
Fra : kayam

Dato : 05-02-10 22:10

hej en go idé er at du spiser Ca. sårdan

300 cl til morgenmad fx yoghurt
150 cl til forkrost fx en bolle
150 cl til mellem måltid fx 2-3
400 cl til aften
200 cl til enden du gå i seng fx en bolle eller banan

rasten af cl kan du bruge til af få lidt frugt

håber du kan brruge det her