/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Raupach og Pfefferkorn søges!
Fra : boss10
Vist : 1297 gange
40 point
Dato : 31-10-01 19:31

Er der nogen der har mødt navnet Raupach eller Pfefferkorn i deres slægtsforskning ?

Kontakt mig da venligst på:
tinaungermann@hotmail.com

På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : docjacobsen

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-01 19:48

Det kunne være rart at vide lidt mere bl.a. tid og område ??
Det må vist være tyske aner? De går langt tilbage til omkring 1500 (?).
Dr. Peter Raupach - raupach@wiwi.uni-frankfurt.de
Andreas Raupach - A-Raupach@t-online.de

Pfefferkorn findes både i Tyskland og USA f.eks.
Hermann W. Pfefferkorn - hpfeffer@sas.upenn.edu
Vend tilbage, hvis jeg kan hjælpe yderligere
Mvh. Dr. Ole Jacobsen

Kommentar
Fra : boss10

Dato : 31-10-01 20:39

Min tipoldemor var Andrea Marie Helene Elisabeth Raupach født 11/5 1849 (muligvis i Vejle amt) Hun boede ved FT 1911 på cementfabrikken "Dania" i Falslev Sogn ,Onsild Herred, Randers amt. Hendes datter Marie Johanne Elisabeth Meier/Meyer født 17/11 1870 og blev gift/fik barn med fotograf Vilhelm Nathalius Pfefferkorn.Barnets navn er Thorvald Robert Pfefferkorn født 12/4 1895 i Århu, Frue sogn og konfirmeret i Vindblæs kirke,Onsild herred,
Randers amt d.18/4 1909

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-01 22:42

"boss10" <boss10.news@kandu.dk> wrote in message
news:ymXD7.3833$Ip2.119243@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der har mødt navnet Raupach eller Pfefferkorn i deres
> slægtsforskning ?
>
> Kontakt mig da venligst på:
> tinaungermann@hotmail.com

Begge dele er rigt repræsenteret på
www.familysearch.org/

Med venlig hilsen
Bodil.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-01 22:29

Jeg har engang arbejdet sammen med Ivan Pfeffercorn på Korsør station.
Jeg tror han i dag arbejder på Køge station.
Ps. Han har taget navneforandring til Bakmose.

"boss10" <boss10.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ymXD7.3833$Ip2.119243@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der har mødt navnet Raupach eller Pfefferkorn i deres
> slægtsforskning ?
>
> Kontakt mig da venligst på:
> tinaungermann@hotmail.com
>
> På forhånd tak for hjælpen.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-01 09:29

For en del år siden var der et bryggeri i Odder (syd for Aarhus) ved
navn Raupach. Der kunne måske være en forbindelse.

Venlig hilsen / Kind regards
Paul Knudsen
Mail to: paul@kpknudsen.dk
http://www.kpknudsen.dk

>Er der nogen der har mødt navnet Raupach eller Pfefferkorn i deres
>slægtsforskning ?
>
>Kontakt mig da venligst på:
>tinaungermann@hotmail.com
>
>På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-01 17:48

boss10 <boss10.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ymXD7.3833$Ip2.119243@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der har mødt navnet Raupach eller Pfefferkorn i deres
> slægtsforskning ?
>
> Kontakt mig da venligst på:
> tinaungermann@hotmail.com
>
> På forhånd tak for hjælpen.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

I 1725 bliver min tiptip-oldefar båret til dåben i Sct. Knuds Kirke i Odense
af en Jomfru Peberkorn.

Venligst
Betty Nielsen
befinn@post.tele.dk

Kommentar
Fra : boeriksen

Dato : 17-03-02 01:00

Ang.: Raupach.
I Odder , 22 km. syd for Århus, er Raupach-navnet forbundet med bryggeri og købmandshandel.
Jeg mener at vide, at Odder-grenen af Raupach, kom til Odder fra Randers.
Endvidere ved jeg at en af denne slægt var "grøn" livjæger i Englandskrigene, sammen med en vis Wesenberg, fra Sønderhald.
det var det.