/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
vil du låne din islænder ud?
Fra : skingur
Vist : 2197 gange
200 point
Dato : 22-04-03 09:57

På nettet faldt jeg tilfældigvis over en islænder, der skulle lånes ud et år..manglende tid m.m. fra ejers side. KANON, tænkte jeg, for det er lige det, jeg har lyst til. Men den er allerede udlånt, øv.
Er der nogen, der står med en god tølter, de ikke har tid til...skal være rar, trafiksikker mv, så vil jeg gerne betale opstaldning og smed. Den kommer til at stå i Nordjylland hos Geysir Heste, hvor ridetærrenet er pragtfuldt, opstaldningen fantastisk og der er mulighed for at få undervisning. (www.geysirheste.dk). Minimum et halvt år, evt. med forkøbsret (men skal hverken være et krav eller en forpligtelse). Hesten skal bruges af undertegnede samt min mors kæreste, der ikke har redet så længe, men har evner! Den behøver ikke være noget lys på en bane, da det er tærren- og skovture, der trækker. Men god tølt er et must og der skal være orden i gangarterne!
Jeg har redet i 15 år. Islændere er relativt nyt for mig, men var fra første møde den eneste hest, der dur!. Har part på en sød islænder pt..men dens vilje og tølt er lig nul. Derfor dette ønske.
Med venlig og forhåbningsfuld hilsen, Christina

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 200 point
Dato : 22-04-03 11:08

Hej Christina
Hvis jeg kender dig ret, så har du støvet nettet tyndt, men måske en idé at indrykke en lille note i http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/index.php4 det skader jo ikke noget. http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/list.php4?f=25

Ditto (kender du sikkert også), så er der en "Islænder side" Islandske heste http://www.joras.dk/
Joras.dk er Danmarks første hjemmeside om islandske heste. Her på siderne kan du hygge dig med dine venner på to forskellige hesteChatter, du kan deltage i debatten på vores debatsider. Endvidere kan du indlægge dine gratis annoncer vedrørende køb og salg af heste, udstyr, opstaldning og meget, meget mere. Du kan læse om avlshingste, kåringer, bluptal, følprocenter. Du kan læse om hestefarver, se stutterioversigter, ridesteder - ja mulighederne er mangfoldige. Rigtig god fornøjelse på joras.dk.

Held og lykke med din søgen
Søren

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 16-06-03 02:23

Tak for svaret Søren. Sad og ryddede lidt op, og der kommer sgu nok ike flere kommentarer på den her... de mennesker, der færdes under "heste" er ikke fra kandu, men fra usenet. Har iøvrigt "lånt" en.. min mors, som hun er blevet bange for! Hun har så lånt en via Joras!
Gab. Var faldet i søvn med min psykologibog! Skal op d.18 og er som sædvanlig for sent på den
"Ses", kh Christina

(du trænger sgu osse til nogle point )