/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
XP- og unzip program - hvilket
Fra : ingelein
Vist : 974 gange
50 point
Dato : 10-11-09 15:23

Hej
Jeg troede at der var et zip-program sammen med Win XP. Det står der i hvert tilfælde. Men åbenbart virker det ikke hos mig.

Jeg har haft Win-zip i en periode nu - og de vil have penge. Det er der vist ingen grund til. Hvilket nemt zip program kan anbefales?
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-11-09 15:59

Jeg har brugt WinZip, men nu bruger jeg WinRar, det tager både zip og rar filer!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-09 16:02

Der er f.eks. TUGZip som er gratis
http://www.filehippo.com/download_tugzip/

og

7-Zip også gratis
http://www.filehippo.com/download_7-zip/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-11-09 16:03
Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-11-09 16:04

Det skulle winrar også være,men det var et genokio langt link!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-11-09 16:06

Men så kan man også ramme linket, selv om man skulle ryste på musen!

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 10-11-09 16:06

Her er en gratis alternativ

jZip hedder den og er gratis

http://www.jzip.com/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-09 16:12

WinRar
Prøveversionen udløber efter 40 dage!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-11-09 16:29

Muligvis Klaudi, men den virker da stadig, man bliver blot mindet om, at de gerne så at man betalete for det!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-09 16:53

Hej
Nu har jeg downloadet fra

http://www.jzip.com/

efter at have prøvet et par af de andre forslag. Kan ikke lige huske hvilken det var, men man skulle taste PASS i en sms til 1273* og der fik man besked om at nummeret ikke eksisterede.

ved
http://www.filehippo.com/download_7-zip/ var der fejl på websiden.

Men jeg mangler lige et kløgtigt hovede til at skrive hvorfor Win -XP's eget indbyggede Zip Program ikke virker - eller kan updates.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-09 17:30

Klik på Start>Kør, indsæt dette regsvr32 %windir%\system32\zipfldr.dll
klik OK, prøv om XP Zip virker nu

Link til 7-Zip virker ok!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-09 18:24

Hej Klaudi
efter at den operation lykkedes - spørger jeg om hvor jeg så finder selve programmet.?

Jeg har også fået påduttet mig selv Yahoo Toolbar, fordi jeg har undladt at klikke det ud. Hvordan fjerner jeg den? Det går ikke fra kontrolpanelet og fjern programmer.
Hilsen Ingelein

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 10-11-09 18:36

Windows XP's indbyggede zip er i højre-kliksmenuen, højre-klik på filen der skal pakkes ud,
så skulle der gerne være et punkt der hedder Udpak.

Du har da ikke fået en toolbar ved at køre regsvr32 %windir%\system32\zipfldr.dll?

Eller har du installeret 7-zip?

Du burde altså kunne fjerne Yahoo toolbaren i Tilføj/fjern programmer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-09 18:39

Her er et godt program til at afinstallerer med

Revo Uninstaller
http://www.pcworld.dk/download/66/1592

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-09 18:54

Hej Klaudi

Det er sket ved at installere 7-zip. Nu har jeg i mellemtiden lavet en systemgendannelse og har downloadet 7-zip fra PC-worlds hjemmeside. Der fulgte der ingen "EKSTRA's" med.

Hvis min XP-zip virker, er der ingen grund til at beholde 7-zip.
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-11-09 21:17

Citat
Hvis min XP-zip virker, er der ingen grund til at beholde 7-zip

det er jo meget almindeligt at pakke ting rar formatet, og det kan den indbyggede unzipper i xp ikke klare, så det giver god mening at beholde 7zip.

Citat
downloadet 7-zip fra PC-worlds hjemmeside

til andre der eventuelt skulle finde på at kige ind: hvis man vil hente 7zip så gør det via deres egen side, så er man altid sikker på at få nyeste version og at der ikke er "overraskelser" i pakken

http://www.7-zip.org

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-09 01:43

Som flere andre her i tråden, er jeg stor tilhænger af 7 zip, den er god til både at pakke og pakke ud, den kan åbne alle de formater du kan tænkes at komme ud for

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-11-09 16:23

Har også 7-zip +
Universal Extractor
http://www.legroom.net/software/uniextract
et par gode programmer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-09 20:17

Har du fået det til at virke? eller er puteren pakket helt sammen

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-09 20:22

Tak for svaret Klaudi.
Mest for svaret om at et højreklik giver adgang til XP'ens unzip. Men nu kører det.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-09 20:56

Velbekommen, godt at det virker igen