/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kan man blive straffet?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 1818 gange
300 point
Dato : 10-11-09 12:52

Jeg har et ærligt og seriøst spørgsmål.
På jagter bliver der mange gange brugt biler med lad eller trailer, til at fragte skytter og drivere rundt til de forskellige såter. Til at sidde på kan der være alt fra halmballer og til fasmonterede bænke, hvad siger færdselsloven til det? hvad er straffen, bøden?
SHV

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-11-09 12:55

Citat
På jagter bliver der mange gange brugt biler med lad eller trailer, til at fragte skytter og drivere rundt til de forskellige såter

Lige nøjagtigt ....og de sindsyge jægere SKYDER sq medens de kører rundt på den måde.
FULDSTÆNDIGT UHØRT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvad tænker de på ????

Ja jeg ved godt det ikke er alle der gør det.
Men man lurer sq en kende når det sker lige uden for ens køkkenvindue.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-09 12:58

Hvis det er privat skov, kan i kører som i har lyst

Er det statsskov..... så er det vel op til skovfogeden, dvs det burde være den alm. færdselslov, men det er vel først og fremmest op til skovfogeden at se til at det går ordenligt for sig.

Politiet kommer jo ikke i skoven og holder øje med jer

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-11-09 13:01

Færdselsloven gælder vel alle steder hvor der er åbnet for offentligheden, det kommer vel også biler og henter træ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-09 13:01
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-09 13:03

Som jeg startede med at skrive, så kommer der ikke politi i skoven... så det er jo "kun" hvis nogle melder jer

Dem der kommer i skoven, er primært skovens folk, mon de har lyst til at blive uvenner med jer??

Privat kørsel efter brænde er i vores skov, kun om lørdagen, eller efter aftale med skovfogeden

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-09 13:23

der må ikke fragtes personer påladet af en pick up, uanset hvor man kører. og det er forbundet med bødestraf at gøre det. desuden bliver registreringsafgiften opkrævet af ejeren, hvis det biver opdaget. der var en sag for en del år siden, hvor en forhandler solgte varevogne, og gav køberne bagsæderne med for at slippe af med dem. det var der så nogle der lod sig friste af og satte sæderne i bilen igen. det kunne koste op til 500000 kr i afgift og der var faktisk nogle stykker der måte betale.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-11-09 13:28

Man mangler vel præcedens efter en ulykke.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 160 point
Dato : 10-11-09 13:30

Sandhedsvidne.

Færdselsloven gælder overalt i statsskovene - veje og stier.
I private skove gælder færdselsloven på veje beregnet til motorkøretøjer.
Halmballer er ikke lovlige at bruge - fastmonterede bænke skal benyttes, MEN samtidig skal der benyttes sikkerhedsseler og derfor er halmballer ikke lovlige !
Straffen for disse forseelser er: Bøde til fører samt evt. klip i kørekort, bøder til deltagere for manglende seler - bødestørrelse Kr. 500,-/deltager

Jeg tror de fleste siger som Nordstedt, at der ikke kommer politi i skovene, medmindre der sker en ulykke ! Men at tro at skovfogeden er hævet over færdselsloven, er forkert.

Til Pia Skov er kun at sige: Meld de fuldstændigt hjernetomme jægere til politiet, så skal de nok tage action på problemet !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-09 13:40

Det er i henhold til loven, transport af personer i varerummet på en gulpladebil eller i anhænger indregistreret til godstransport, og det er ulovligt, uanset det foregår på offentlig eller privat grund.

Så trimare46 har ret.

Også i at det kan resultere i opkrævning af statsafgift på bilen når den er brugt til persontransport.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-09 13:53

Citat
til at fragte skytter og drivere rundt til de forskellige såter. Til at sidde på kan der være alt fra halmballer

Betragter jeg som kørsel I SKOVEN og ikke på offentlig vej, for der kender alle til reglerne,... reglerne er de samme i skoven, men hvem skal opdage ulovlighederne og sørge for at de bliver
meldt??

[CITAT Men at tro at skovfogeden er hævet over færdselsloven, er forkert. ][/CITAT]

Det mener jeg da heller ikke at han er, spørgsmålet er mere om han gør noget ved det, hvis det ikke generer ham/hans personale eller dyrene i skoven, så gør han nok ikke noget ved det

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-09 13:56

Citat
Betragter jeg som kørsel I SKOVEN og ikke på offentlig vej, for der kender alle til reglerne,... reglerne er de samme i skoven, men hvem skal opdage ulovlighederne og sørge for at de bliver
meldt??

D.v.s. at ulovligheder er i orden, såfremt det ikke opdages

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-09 14:03

Citat
D.v.s. at ulovligheder er i orden, såfremt det ikke opdages

Ja da

Der er jo IKKE foregået noget ulovligt hvis det ikke er konstateret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-09 14:05

Det behøver nødvendigvis ikke betyde at jeg syntes det er ok, men er det ikke altid sådan??

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-11-09 14:47

Lovene er da lavet for at blive overtrådt---hvis ikke de blev det, var der jo ingen grund til at have dem

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-11-09 16:46

- jeg troede at de var lavet for at blive overholdt???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-09 16:52

Det kommer an på, på hvilken side af vejen man står

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 10-11-09 18:09
Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-09 18:15

Citat
Det følger af færdselsloven § 1, at ”loven gælder, hvor andet ikke er bestemt

Godt jeg bestemmer her i huset - Der er et evigt rend

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-11-09 11:43

Det er mærkligt man tør gøre det, for hvad hvil der ikke ske hvis der kommer personskade når køretøjet glider ud i rabatten, uvæsnet sker i stor stil i alle kroge af landet.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 11-11-09 12:31

Til Sandhedsvidnet.

Ud over de ting som Øjenvidnet4 har nævnt, samt dova og trimara46, skal man måske også have med, at der kan ansøges om en lejlighedsbevilling som gælder kørsel på offentlig vej, bruges bl.a. når studenterne bliver kørt på åbne ladvogne/lastvogne m.m. - om en sådan bevilling kan gives i forbindelse med jagt, er jeg dog ikke sikker på !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 12:38

Citat
lejlighedsbevilling som gælder kørsel på offentlig vej, bruges bl.a. når studenterne bliver kørt på åbne ladvogne/lastvogne m.m.

Jeg kan godt se lighedspunkter i den slags kørsel, men alligevel halter den lidt

Jægere kan mødes i skoven, hvor det er tradition at studenter kører fra hjem til hjem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-09 12:48

Forøvrigt er studenterkørsel kun i en meget afgrænset periode, det samme kan man ikke sige om jagt

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-11-09 23:17

Forøvrigt er studenterkørsel kun i en meget afgrænset periode, det samme kan man ikke sige om jagt

Jo, det er lige havd man snart kan jourfør det nye jagt tids forslag!

Sørgelig er det, at man på mange områdere er nød til at befinde sig på kanten af diverse love, blot fordi man har jagt, som hobby..

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 16-11-09 12:01

Til BB.

Sådan kan man også se på det.

At jagt er blevet til en bekvemmeligheds hobby, at folk ikke kan gå , men køres fra såt til såt og post til post, hvorimod det skulle være meget sundere at gå, dette harmonere nok ikke med industri jagt, ved det vil tage for lang tid og ikke give penge nok i kassen.
Rigtig jagt er at man med veldresseret hund, selv at opsøger sit bytte, og ikke nedlægger mere end en selv kan bære, hvis man skal overbevise jagtmodstandere.om at jagt er en hobby der kan forsvares. Denne bekvemmelighedsjagt er årsagen til de høje jagtlejer, og tårnhøje prise for at nedlægge udsatte skydefugle.

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-11-09 17:18

Du har hvis aldrig deltaget i en jagt - stor eller lille - ude i de vestjydske plantager..

Historien om at Den lille mand og den lille mandsjagt er det eneste saligørende køber jeg ikke.
Hvad med pramjægeren og motorbådsjægeren??? Eller dem der driver havjagt fra en gammel fiskekutter tyve mand skulder ved skulder - moral er godt med det er endnu bedre at have noget at have den i...

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 16-11-09 19:08

Knudsen hold dig til emnet, hvad gør du selv? hvordan transportere du folk rundt når du sælger agerhønsejagt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-09 19:59

Ja, så kan jeg da godt hive benet af fluen - igen --

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-11-09 20:26

Nu skal studenter jo også nærmest spændes fast på en ladvogn da de er godt visne efter de første par timer

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-11-09 21:32

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 16-11-09 19:08

--------------------------------------------------------------------------------
Knudsen hold dig til emnet, hvad gør du selv? hvordan transportere du folk rundt når du sælger agerhønsejagt

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvem holder sig ikke til emnet - læs lige de spørgsmål igen, som Fido stillede mig og ikke dig Hr. sandhedsvidne

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 16-11-09 22:50

Til BB.

Emnet jeg rejste var ikke strandjagt, men derimod jagt for bekvemlighedsjægere, der ikke gider gå, tråds det er så sundt for legemet.
at disse bekvemmelighedsjægere vil hellere udsætte sit legeme for beskadigelse ved at blive transporteret, i mere eller mindre ulovlige transporter frem for at gå..
De Vestjyske plantager som BB omtaler er vel ikke større end der findes et vejnet der kan køres på lovlig vis. De vestjyske plantager jeg kender er der alle et glimrende vejnet til. Er jægerskaren af en beskaffenhed. der ikke kan gå fra bilerne ud i terrænet, må de blive hjemme, så livsvigtig er jagt vel heller ikke,.at det er nødvendigt at overtræde en lovgivningen, hvor man ikke er forsikret..
Det var hverken den lille mand eller strandjagt at spørgsmålet lød på. I gamle dage var det sådan, hvis folk ville på jagt var det på cyklen. og det var folk der var i pagt med naturen, og ikke moderne by folk med penge på lommen, der kun vil skyde for spændingens skyld.
Du BB som vil være foregangsmand med økologisk jagt med udlægning økologiske biotoper for det vilde, går ind for bekvemmelighedsjagt, med at få så meget vildt nedlagt på kort tid, ved transport, frem for at gå og nyde naturen, er det ikke at være dobbelt moralsk

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 16-11-09 23:10

Til Sandhedsvidnet.

Nu er det godt nok dig der har startet denne tråd, med spørgsmålstegn om hvordan folk bliver transporteres rundt på jagtterrænerne, at du så siden henviser til at BB afholder agerhønejagter, hvor du drager tvivl om det foregår på helt lovlig vis, hvordan han transporteres gæsterne rundt.
Tidligere tråden har vi set BB udtale at det er svært at drive en hobby som jagt, uden at overtræde lovgivningen, det er da det værste man har hørt fra så retskaffen en mand, som ofte har fremhævet at love er lavet for de skal at overholdes.

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-11-09 23:26

Kære Fido Jeg aner intet om, hvad du mener med bekvemmelighedsjagter. Lige så lidt som du eller andre, som ikke har deltaget ved hvordan mine gæster transporteres omkring.

En ting kan jeg dog fortælle dig og alle andre. Hos mig kan alle komme på jagt om de er dårligt gående eller sidder i kørestol. Netop en ung mand i kørestol har være på jagt hos mig mange gange og det gælder både riffel- og fugle jagt.( det vil I endda kunne se på billederne på min hjemmeside,som I jo så ofte henviser til) Det er foregåët på den måde, at han er blevet kørt på post og andre jagtkammerater har hjulpet ham helt på plads. Ja enda båret ham ind i jagthytten.

Min holdning er at alle skal kunne deltaget, men jeg indrømmer gerne, at jeg hellere vil lave en jagt for ti kørestolsbrugere en to personer som dig og sandhedsvidnet, med den indstilling som I viser I har over for andre mennesker..

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 17-11-09 00:00

Til BB.

Uanset hvad du mener om Sandhedsvidnet og undertegnede, kommer det ikke ulovlig transport ved..
Ganske rigtigt ved jeg intet om din person ud over den måde du fremhæver dig selv på i alle mulige medier og på din hjemmeside, dette fortæller ganske meget, Har du ikke selv skrevet det er svært at drive en hobby som jag, uden at overtræde lovgivning om transport?
Om Sandhedsvidnet ved hvordan du transportere gæster, er også mig under ordnet, men er det ikke lovformeligt burde trække piben ind, og lade være med at komme med for tråden uvedkommende kommentarer. Om du så nu fremhæver dig selv som barmhjertige samaritan der bære folk ind i hytten og holder jagt for kørestol brugere og gangbesværede er kun at prise dig for, det var ikke det tråden startede på, men de lømler der ikke gider gå
Men den form for jagt hvor raske og rørige folk bliver kørt rund om i terrænerne, fra post til post, må med rette betegnes som bekvemmelighedsjagt

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-11-09 00:39

At du ikke vil fatte hvad det er jeg skriver men stadig tramper rundt i en gang vås som bekvemmelighed jægere et begreb, som du lige opfinder til lejligheden fortæller meget mere om dig end det fortæller om mig og at du ikke kan forstå at der må logestic til, hvis der er folk med på jagt, som ikke selv kan transportere sig rund og at det på meget store jagter kan være helt nødvendig, at transportere folk rund frem for at køre rund i skoven med 20 biler. Fortæller også at din erfaring omkring jagt ikke er særlig stor. Desuden så skal du huske at det ikke var mig med Jer selv der i denne diskussion begyndte med at dele jægerne op i de gode og de onde.
At du aldrig har deltaget i en agerhønsejagt for stående hund er helt åbenlyst, at følge en sådan hund en helt dag kræver sin mand rent fysisk. Husk det og lad være med at lege Kloge Åge på et område du ikke aner det mindste om.

Hos mig kan alle som sagt komme på jagt og så kørestolsbrugeren og pensionisten ingen er ude lukket.
Kun fjolser, som her kan finde på, at skrive at nogle jægere kun er bekvemmedheds jægere – hvordan ser sådan nogle ud??????

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 17-11-09 08:20

At du ikke vil fatte hvad det er jeg skriver men stadig tramper rundt i en gang vås som bekvemmelighed jægere et begreb, som du lige opfinder til lejligheden fortæller meget mere om dig end det fortæller om mig og at du ikke kan forstå at der må logestic til, hvis der er folk med på jagt, som ikke selv kan transportere sig rund og at det på meget store jagter kan være helt nødvendig, at transportere folk rund frem for at køre rund i skoven med 20 biler. Fortæller også at din erfaring omkring jagt ikke er særlig stor. Desuden så skal du huske at det ikke var mig med Jer selv der i denne diskussion begyndte med at dele jægerne op i de gode og de onde.
At du aldrig har deltaget i en agerhønsejagt for stående hund er helt åbenlyst, at følge en sådan hund en helt dag kræver sin mand rent fysisk. Husk det og lad være med at lege Kloge Åge på et område du ikke aner det mindste om.

Hos mig kan alle som sagt komme på jagt og så kørestolsbrugeren og pensionisten ingen er ude lukket.
Kun fjolser, som her kan finde på, at skrive at nogle jægere kun er bekvemmedheds jægere – hvordan ser sådan nogle ud??????

Ja her må man erkende, man kommer til kors, når den store jagt bogs forfatter sætter sig ved tastaturet, med udgydelser om, med jægeres manglende og viden og erfaring omkring jagt.
Hvordan var det nu Habibi Pro skrev om BB. Hvis BB bare var halvt så klog som han udgiver sig for at være,ville han for længst havde opdaget at det stod meget dårligt til med BBs jagt lige evner, som jeg dog ikke og heldigvis kender noget til. Jeg kender kun til BB formulerings evne, forfatter kan han i hvert fald ikke tillade sig at skrive.
Kan forfatteren ikke lige forklare hvad betydning sætningen siger ( og at du ikke kan forstå at der må logestic til.???) Eller denne.
Desuden skal du huske at det ikke var mig med jer selv der i denne diskussion begyndte med at dele jægerne op i gode og de onde ??) Eller denne ( Kun fjolser, som her kan finde på,at skrive ??) at nogle kun er bekvemmedheds jægere- hvordan ser sådan nogle ud. Jo jo forfatter af format.

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-11-09 08:28

Nåe - nu skal man så svines til igen fordi man stiller spørgsmål, som et lille fjolds ikke kan svare på selvom han leger kloge Åge og bruger ord som bekvemmelighedsjægere og bedømmer mig som forfatter..
Mod dumhed kæmper selv guder forgæves - så jeg kan godt tillade mig at stoppe her.

Nåe du nu kære Fido er så meget inde i hvordan jeg skriver, så må du da efterhånden vide, at personer, der ikke gider svare på det de bliver spurgt om udelukker sig selv fra videre debat

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 17-11-09 08:50

Jagt er en dejlig hobby, som jeg har beskæftiget mig med i 50 år. Jagt skal ikke forsvares, men opleves.
Jeg håber du må få glæde og inspiration af at bevæge dig en smule i mit jagtlige univers.
Som kursus-og jagtleder, Riffel-og hundeinstruktør, foredragsholder, forfatter samt flere tillidshverv i forskellige jagt lige organisationer.
Har medført at har jeg mødt utrolig mange jægere, nogle er blevet mine venner, som jeg med glæde invitere til en jagt dag på min vidunderlige og misundelsesværdige jagt syd for Silkeborg.
Andre er faldet af i svinget af både naturlige og unaturlige årsager.

Er dette ikke dine egne ord, hvor slynger om dig med lånte fjer.
Skiveeman sig som forfatter, må man forvente en hvis standar, at du ikke kan stave er det, at du så tillige er dum er langt være. Når du tillader dig at kalde andre for fjolser, fordi de ikke har samme holdninger, må du selv mærke grovfilen.
Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-11-09 18:50

så endte også denne tråd i personfnidder,men sådan er det jo når argumenterne svigter FIdo.....

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 17-11-09 19:40

Hvem var det der begyndte at kalde andre for fjolser?? Nej det var nok ikke BB, som ellers lovede at trække piben ind, men nej BB evner ikke at overholde hvad han lover, han skal jo hævde sit mindreværdskomplekser

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-11-09 22:11

Sandheden er ilde hørt Fido - smider man en spandvand på en flok grise skriger de....
Det er forklaringen på det Du spiller jo stadig Kloge Åge: Hvor ved du fra om jeg har komplekser. Husk det er ikke længesiden du skrev det modsatte om mig, men sådan går det når man vil lege Kloge Åge og Derfor kalder jeg dig nu for en

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 17-11-09 23:39

Forfatteren BB har rigtig oppet sig, har kunnet skrive sammen hængende sætninger og helt uden stavefejl, godt gået, hvem har du dog fået til hjulpet dig.

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-11-09 23:50

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 18-11-09 00:28

jæger bogs fofatteren er gået tør for sætninger, eller hjælperen er gået. jeg tænkte nok, det ikke var BB der skrev forrige indlæg, da det var helt uden fejl og med sammenhængende sætninger.

Kan du nu have en god nat Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-11-09 09:16

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 18-11-09 09:37

Forfatteren er nok kommet i knibe med st svare,hjælperne skal jo også have fri. Synd for BB at han ikke kan skrive selv. men han har dog lært at sætte grimasser på., godt klaret.

Fido.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-11-09 21:03

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 18-11-09 21:45

Forfatter BB ikke har noget at skrive, kun kan lave ansigter, er det nok fordi han samtykker.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-11-09 22:56

Det kunne jo også være fordi - du ikke er noget at bruge tid på - nå, den tanke faldt dig måske ikke ind

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 19-11-09 06:49

--------------------------------------------------------------------------------
Det kunne jo også være fordi - du ikke er noget at bruge tid på - nå, den tanke faldt dig måske ikke ind.

Til BB.
Helt ærligt nej, den tanke har jeg ikke gjort mig, men derimod de af Habibi Pro så kloge ord, om hvis BB bare var halvt så klog som han udgiver sig for at være, ville BB være alt for klog til at deltage her på Kandu. Fido

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 19-11-09 08:47

Til Sandhedsvidnet.

Undskyld vi er kommet til at bevæge os lidt langt fra emnet om man kan blive straffet for ulovlig jæger transport.
Sådan er det nu engang, når vi diskutere med BB og han kommer i knibe og han begynder at kalde os for fjolser, så er fristelsen for stor til tie.

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-11-09 15:04

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-11-09 17:50

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-11-09 20:39

Tak for point til Sandhedsvidnet