/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Etiske regler
Fra : FidoFlap
Vist : 1200 gange
100 point
Dato : 09-11-09 21:46

Etiske regler.

Læser man jagtlovens tillægssider står der noget så flåt, som A den jagtetiske grundlov.B for den enkelte jæger. C for den der har ansvaret for et jagtrevir. D for den, der vil opdrætte og udsætte vildt. E for den der driver strand og havjagt.

Hvis man læser disse udskrevne regler og overholder man disse lov regler til punkt og prikke, kan man vel med rette sætte spørgsmålstegn
med hvilke berettigelse har de helt store dagjagter, hvor der nedlægges flere hundred stykker vildt på en dag.
Her må B for den enkelte jæger, og C for den der har ansvaret for et jagtrevir. Helt klart overtræde disse så flot skrevne ord, ved at jagt skal have mere og andet end det formål at nedlægge vildt.
Hvor mange, hvis de nedlægger 100 styk vildt på en dag tager det med hjem og anvender det. Hvorimod hvis man er strandjæger og nedlægger mange dykænder må de ikke sælges.

Heromkring må der være delte meninger?? Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-11-09 22:29

Hvad er egentlig formålet med dit spørgsmål? Når du nu har brugt tid på at sætte din ind i de jagtetiske regler, hvad så med at sætte dig ind i havd der egentlig forregår, når der afholdes jagter, hvor der som du skriver nedlægges 100 stk vildt? af 20 mand - det er 5 pr. skytte ikke mere end hvad en enkelt jæger nedlægger på en jagt dag.

Der findes i Danmark specielle vildt slagterier, som aftager vildtet pakker det, så det kan sælges. Der findes vildt & Fiskehandlere hvor man kan købe frisk nedlagt vildt. Selv i min kones børnehave fik de vildænder i sidste måned.

Så din påstand holder altså ikke vand og det er noget skidt for mange andre end jægere læser sider, som disse og hvorfor give dem indtryk af, at alle jægere ikke overholder loven eller at det kun er en bestemt del af jægerne, der gør.
Jeg har også oplevet strandjægere, som i deres pramme spærede en vig og skødt 800 blishøns. Det syntes jeg ikke er jagt, men det er ikke ulovligt...

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-11-09 05:23

Til BB.

Nu skrev jeg flere hundred stykker vildt, BB er ikke rigtig klar over hvordan jagt foregår, når det er forretning vi taler, så er det altså 100 styk vildt pr mand..
Hvis du BB vil forsvare denne jagtform, for at være etisk jagt, hvor folk ikke engang selv har fysisk kontakt med det vildt de selv har nedlagt. Det eneste formål er at blive transporteret fra såt til såt og nedlægge så meget vildt som muligt, når dagen er omme at erlægge 30 til 40 000 kroner pr mand, så er der nogle i dette samfund der ikke ved hvad etik er.
Jeg har set på jagtformidlingen, et konsortie anoncere. Vi sætter 1000 fasaner ud i vores skovpart, godset lukker selv 19000 fasaner ud.

Fido.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-11-09 08:20

Det du beskriver - hvor mange steder forrekommer det i dagens Danmark?

Fordi nogle udsætter 1000 fasaner om året er der ingen garenti for at de nedlægger 500 på et år!!
Men mange mennesker har haft en fritidsfornøjelse ud af det!!

Jeg er ikke sat i verden for at forsvare, hverken den ene eller anden jagtform, men jeg vil have lov til at sætte tingene lidt i perspektiv og tallene lidt op i mod hinanden..

Der findes en sammenslutning, som hedder de fem gårde. Det er fem af de største private jagtudbydere. De har en meget stor omsætning på det eget slagteri ovs og selvfølgelig kan et hold Amerikanske turister ikke tage 100 fasaner med hjem hver i deres kuffert..

Ligesom en dansker, der tager til Argentina heller ikke kan tage 18.000 duer med hjem eller ham der tager på hegnsjagt hos safari Jensen i afrika heller ikke kan tage elefanten med hjem i kufferten.

Så igen moral og etik er godt nok, men dobbelt moral og dobbelt etik er noget vrøvel.

Det forventer jeg ikke du kan forstå, for ellers ville du ikke havde fortsat tråden,men som sagt jeg er ikke sat på jorden for at forsvare andres jagtret,så for min skyld kan du have den holdning du vil - bare du ikke geniralisere for alle jægere er altså ikke som du beskriver og tingene foregår altså ikke som du beskriver alle steder...

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-11-09 09:52

Selvfølgeligt kan BB ikke nære sig, andet end han skal svine en og anden person til, denne gang hegnsjagt ved Holger Jensen i Afrika..
BB ser du på jagtformidlingen, der er i snesevis af annongceringer, det ikke usædvanligt at der averteres 400 til 500 stykker vildt til leje til max 8 til 12 skytter, og du bliver transpoteret fra såt til såt, skytter skriver ofte god etik og høj morale forventes.. Dem der sælger de helt store antal vildt, avertere ikke på jagtformidlingen, sådan er det..
Forsvar du bare at 40 til 50 stykker vildt pr mand pr dag, som god etisk jagt, med høj morale, det er kun forretning.

Fido.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-11-09 11:41

Der er altid 2 sider af samme sag.

Man kan enten vælge at se perspektivet fra jægerens side, eller man kan vælge at se perspektivet ud fra den befolkningsgruppe der ikke går på jagt.

Vælger man at se tingene ud fra den befolkningsgruppe der ikke går på jagt, så kan jeg godt få forståelse for, at det er svært at få øje på det jagtlige perspektiv i, at der står 30 mand omkring en remise og skyder løs på den horde af opdrættede fasaner der kommer væltende ind over skytterne.
Det jagtlige perspektiv heri kan jeg heller ikke få øje på.

Der står i de jagtetiske regler; at man ikke bør skyde mere end terrænet kan bære.
Det gør man i allerhøjeste grad i dette her tilfælde, idet hele jagten er baseret på udsætningsfugle.

Jeg tror inderst inde, at befolkningen generelt ikke har noget imod jagt - altså i ordet oprindelige betydning, men befolkningen tager afstand fra de masse udsætninger der bliver fortaget rundt om i det ganske land......... Og hånden på hjertet, jeg forstår dem så ganske udmærket.

Vælger man at se tingende ud fra jægerens synspunkt, kan jeg godt forstå at jægerne sætter fugle ud. Jægerne har betalt et x antal hundrede tusinde kroner for terrænet, og så skal der dælme også være noget at skyde på.

Jo, det er en ond cirkel vi er i.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-11-09 12:23

Til Heidi.

Der står under de jagtetiske regler. Mængden af udsat vildt bør ikke overstige dit revirs naturlige bæreevne.
Al jagt skal udøves på et biologisk forsvarligt grundlag, der sikrer, at jagtudbyttet kun udgør en del af det naturlige bestandoverskud. tvivlen skal komme vildtet til gode.
Blev disse ting overholdt, var der ingen bassist for dag udlejnings jagter.
Helt ok for mig, hvis jægerforbundet sammen med Skov og Naturstyrelse slettede disse fælles udarbejde jagtetiske regler, og det blev op til den enkelte, selv af afgøre hvad der er etik og god moral, At man det ene sted får tudet ørene fulde om etik og moral, samtidig, og vi samtidig ser skyde karle fra det bedre samfundslag driver uetiks skydning på udsatta fugle, bare for morskab, som ikke kan sige stilles med rigtig jagt, hvor jægeren selv efter stræber sit bytte.

Fido

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-11-09 12:27

undskyld slåfejl der skulle havde stået side stilles med rigtig jagt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-11-09 13:51

Gode FidoFlap.

Følg med i udviklingen! Hvordan er det nu lige med reglerne i den nye udsætningslov? Er der nu ikke lige pludselig antals begrænsning på, hvor mange fugle der må sættes ud pr. Ha.? Er der nu ikke pludselig noget der hedder biotopplaner og er loven ikke planlagt sådan at der max. kan udsættes 100 fugle uden biotop planer? Op at planerne for opdræt/hobby opdræt også er reduceret og man skal have en speciel uddannelse for at være opdrætter..

Altså alle dine smukke spekulationer er historie, noget der høre fortiden til om få år..

Selv du Heidiho kan roligt gå påjagt uden moralske skrubler.....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-11-09 14:29

Citat
Selv du Heidiho kan roligt gå påjagt uden moralske skrubler.....

Den var god,bb1.
Men bortset fra det, jeg har ingen moralske skrubler over at gå på jagt.
Men, jeg takker altid nej til jagtinvitationer på udsætningsfugle.

Men jeg fordømmer ingenlunde dem der "jager" udsætningsfugle.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-11-09 14:57

Biotopplaner giver nok BB bedre etik og moral, Den nuværende gældende etiske grundlov er ikke det papir vær den er skrevet på, det var der jeg ville hen. Ingen har rettet sig efter disse så højtidelige ord. Kun kold kasse der tæller.i dagjagtudlejernes lommer.
BB dette hjælper ikke på jægerstandens omdømme overfor den del af befolkningen der er imod usmagelig jagt, på udsatte skydefugle, Enfoldigheden længe leve hvis en biotopplan kan ændre synspunkt på hvad der etisk jagt og moralsk god opførsel
Rigtigt lad os få nogle bedre biotoper til det vilde, til at naturen kan erstatte de tonsvis af foder der slæbes ud for at holde på vildtet, som vi ser er i dag, det med til at holde liv i rotter, lige meget hvor vi ser en fodertønder hus eller automater er jorden underminimeret af rotter

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-11-09 15:22

Biotopplaner giver nok BB bedre etik og moral, Den nuværende gældende etiske grundlov er ikke det papir vær den er skrevet på, det var der jeg ville hen. Ingen har rettet sig efter disse så højtidelige ord. Kun kold kasse der tæller.i dagjagtudlejernes lommer.
BB dette hjælper ikke på jægerstandens omdømme overfor den del af befolkningen der er imod usmagelig jagt, på udsatte skydefugle, Enfoldigheden længe leve hvis en biotopplan kan ændre synspunkt på hvad der etisk jagt og moralsk god opførsel
Rigtigt lad os få nogle bedre biotoper til det vilde, til at naturen kan erstatte de tonsvis af foder der slæbes ud for at holde på vildtet, som vi ser er i dag, det med til at holde liv i rotter, lige meget hvor vi ser en fodertønder hus eller automater er jorden underminimeret af rotter

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-11-09 15:26

Nu forstår jeg bedre BB indstilling til jagt, efter igen at havde været inde på hans hjemmeside, og set man langt ude i fremtiden kan blive skrevet op til jagter på Løvenholm, dette forklarer alt, dog ikke til prangende parader når vi ser billederne fra jagterne, hvor jagtlederen står med kasketten på hovedet og hænderne dybt begravet i lommerne, jo der er så sandelig respekt for det vilde.
Anderledes forholder sig på billeder taget af samme jagt fotograf på dennes hjemmeside, der har været anderledes knald i bøsserne, når han har været ude med foto bøssen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-11-09 19:14

FidoFlap så fik du ødelagt denne tråd - hvad kommer din opfattelse af min hjemmeside og det du tror der foregår på min jagt overhovedet sagen ved intet

Så derfor kan du fortsætte med at debatere med dig selv Jeg bruger ikke min tid på personfnidder...

At du ikke kan forstå at biotop planen får en særdeles stor indflydelse på det, som man kalder industrijagt, viser kun hvor meget du har sat dig ind i tingene inden du pladre løs her og spiller kloge Åge.....

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-11-09 19:41

Undskyld BB .

Det med personfnidder er du ellers specialist i, du er den på kandu der har ødelagt flest saglige debatter. Hvis du nu slettede din hjemmeside som er, som en åben bog, der fortæller med al tydelighed hvad du indeholder af selvhævdelse, for fanden mand du skriver du er forfatter, du kan hverken stave eller sammensætte to ord til et forståeligt sprog..
Du må da lide af mindreværdskomplekser siden du udsatanseligt udgiver dig for at være den kloge Aage, der ved alt. Ud af din selvgeografi er du trods din alder kun nybegynder, fantastisk du på så kort et åremål har draget alle de erfaringer, almindelige folk er en menneske alder om.at lære.
Var det en tør og sej mortens gås du fik at spise, du har selv skrevet at du har skudt vildgåsen til mortens aften og til jul, eller det var en dårlig rødvin, siden begynder at kladre andre for personfnidder

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-11-09 20:04

- personfnidderen fortsætte!! Til alle andre lig mærke til hvem og hvad emnet er.
Det samme og det samme hele tiden kun navnet på den der skriver er lidt anderledes ind i mellem,men havd der er jo ikke lang fra Habibipro til FidoFlap

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-11-09 20:33

personfnidderen fortsætte!! Til alle andre lig mærke til hvem og hvad emnet er.
Det samme og det samme hele tiden kun navnet på den der skriver er lidt anderledes ind i mellem,men havd der er jo ikke lang fra Habibipro til FidoFlap.

Nok ikke mange forstår hvad det er BB skriver, skrev BB ikke han bruger ikke sin tid påpersonfnidder, hvad er du i gang med nu?
Og at jeg nu er blevet en ny Habibi Pro, fantasien spiller den gamle mand mange kvaler.

BB du glemte at svare på om det var gåsen eller vinen der var dårlig, siden hadskheden kommer frem. er det vinen du ikke kan tåle, pas på med den spiritus den kan ødelægge hukommelsen. Kan du nu havde det godt, jeg rejser på job om lidt og bliver væk et par dage. Flyveren går fra Billund om en time.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-11-09 21:16

intet nyt under solen....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-11-09 03:59

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-11-09 14:29

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Selv du Heidiho kan roligt gå påjagt uden moralske skrubler.....

Den var god,bb1.
Men bortset fra det, jeg har ingen moralske skrubler over at gå på jagt.
Men, jeg takker altid nej til jagtinvitationer på udsætningsfugle.

Men jeg fordømmer ingenlunde dem der "jager" udsætningsfugle.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gamle ven der er noget du bliver nødtil at forklare mig: Hvordan kan du se på en fugl om den er født
i en rugemaskine eller i guds frie natur ? Joe, de første seks otte uger kan jeg sagtens se forskel. Den fra rugemaskinen er stor og fed og næsten fuldfjedret og udfarvet.Fordi den er fodret kunstigt op. Den fra naturen er på størelse med en solsort fordi den har rendt efter sin mor og søskende for at finde føde i naturen, men når jagten går ind og de er ca 24 uger hvordan kan du så se forskel?

Hvis du mener at du siger nej tak til en jagt - hvor du med sikkerhed ved, at jagtloven omgåes ved at der udsættes fugle uden for det lovlige tidsrum - så er det en helt anden sag. Så kan jeg følge dig for sådan en jagt siger jeg også nej til..

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-11-09 19:35

I november måned kan jeg naturligvis ikke se forskel på udsatte fugle - og så vilde fugle. Det har jeg såvidt jeg husker, heller aldrig påstået.

Men,skov/godsjagter med hundredvis af fugle på paraden, indikerer jo udsatte fugle - det er lige netop disse jagter jeg takker nej til.
Jeg takker også nej til jagt på opdrættede ænder.
Men, jeg takker ikke nej til naturlige jagter.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-11-09 20:03

Helt fint Heidi-Ho, så fik vi ligesom tingene lidt på plads. "Store" fasanjagter, som du skriver gider jeg heller ikke, at deltage i, men det er ikke fordi jeg har sure moralske opstød over, at andre tjener penge på jagt og der skal i dag mange deltagere og et stort antal fugle til for, at få det til at løbe rundt..

Det der undre mig meget er, at det nogle jægere er meget imod at deltage i eller gøre i Danmark, deltager de gladeligt i i andre lande. Jeg har før nævnt due jagten i Agentina eller England antalts mæssigt overgår de langt langt en fasan jagt i Danmark. Fasanjagt i Polen og Ungarn deltager Danske jægere med glæde i for de er billigere end på et dansk gods og med mange mange flere fugle.

Sluttelig Heidi-Ho ok du indrømmer at når du nåer til november kan du heller ikke se forskel - det kan du heller ikke når de ligger på paraden selvom, der ligger 50 - 100 - eller 1.000 nogle af fuglene er ikke kyllinger fra i år men fugle der har overlevet fra sidste år. Da fasanen samtidig i forvejen er en importeret og udsat fugl i den Danske fauna - Lad os så lige få svaret fra en "Kloge Åge" hvornår er fasanen i det heletaget en vildfugl??? Og hvordan kan man se det, når den kommer flyvende???

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-11-09 20:41

Citat
Jeg har før nævnt due jagten i Agentina eller England antalts mæssigt overgår de langt langt en fasan jagt i Danmark.

Nu skal dertil siges, at jeg har deltaget i duejagt i Argentina, Sydafrika, England, Irland og Skotland - og gør det med glæde, idet, det ingenlunde er udsatte fugle....hø... tværtimod.
I foråret drager vi muligvis til Argentina igen, os, de fire musketerer, slagteren, købmanden, præsten og jeg.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-11-09 22:33

God tur Heidi-Ho men det er nu engang at være dobbelmoraelsk, at være imod deltagelse på en større fasanjagt i Danmark med antallet af nedlagte fugle, som argument, når man med glæde deltager i det andet!
Se det er min mening og den historie er mere myntet på Fido-Flap end på dig.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-11-09 18:34

Næ næ bb1, jeg er ikke modstander af store vildtparader. Jeg er modstander af jagt på udsatte fugle.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-11-09 18:43

Her er vi helt enig, men du skal blot huske det lille ord "lovligt" udsatte fugle for ingen kan se forskel..

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-11-09 21:18

bb1, jeg deltager stadig ikke i jagt på lovligt udsatte fugle.
Jeg bryder mig ikke om det.

Men som jeg har sagt før, jeg fordømmer ikke dem der gør det - jeg deltager bare ikke.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 13-11-09 16:10

BB bryder sig heller ikke om store prangende vildt parader, men har intet i mod at nogle tjener mange penge på jagt, på udsatte fugle.
det vil sige BB går ind for etik og god morale når han selv driver jagt..
Den med man ikke kan se det er udsatte fugle i luften. må jeg give BB medhold i, men når der bliver drevet flere hundrede fasaner op fra en remise, virker det unaturlig eller når man kører forbi mange af de stor udsætnings stæder på Fyn og Sjælland og der går flokke på flere hundrede fasaner på vejene, der dårligt vil flytte sig for trafikken kan man se på deres adfærd det ikke er rigtige vilde fugle, den kan selv BB ikke bortforklare.
Vi er nok ikke så helt langt fra hinanden om etik og moral Hilsen Fido..

PS. tak til BB fordi du har skrevet så pænt medens jeg har været væk.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-11-09 00:35

FidoFlap I denne tråd har du holdt en soper tone, så derfor forsøger jeg igen: Ingen heller ikke dig skal dog have lov til, at bestemme hvad jeg mener og syntes. Du kan formode, men undlad venligts at skrive: BB bryder sig heller ikke om store prangende vildt parader, men har intet i mod at nogle tjener mange penge på jagt, på udsatte fugle.
det vil sige BB går ind for etik og god morale når han selv driver jagt..

Ikke allene modsiger du dig selv, men du påstår også noget om mig, som du ikke har belæg for og det er ofte det der er årsagen til - den dårlige tone i indlægene her.

For nu at mane en hver tvivl i jorden,så er det rigtigt at jeg er i mod store prangende vildtparader eksempelvis i tusindevis af duer også selvom det er skade dyr,men hvis paraden og det antal jægere, som har deltaget i jagten står i forhold til hinanden,så har jeg som sagt ingen indvendinger og at nogle ligefrem kan få et levebrød udaf at opdrætte fugle og leje jagt ud på dem kan jeg heller ikke se noget umoralsk i - så ville det jo også være umoralsk at opdrætte grise - dem er der flere af end mennesker i lille Danmark..
Er du i øvrigt klarover hvor stor eksporten af f.eks. fasan og agerhøn æg fra Danmark er. Forrestil dig en sættevogn læsset med fasan æg. Dem køre der 2 af om ugen til England i sæsonen!!

Jeg har lige været på en stor drivjagt i Tyskland. Der lå 189 stykker klovbærende vildt på paraden. Hvis ikke dette tal blev holdt op imod, at der deltog 48 jægere og 30 hundefolk, drivere så ville en sådan parade måske også være umoralsk - ja, måske hvis den gentog sig hver uge dag, men på det sted bliver der kun afholdt den ene tryg/drivjagt om året...

Jeg ville virkelig ønske at nogle få personer herinde snart ville indse, at den mistænkeliggørelse af andre jægere og jagtformer ikke har noget fornuftigt formål..
At påstå, at man kan se forskel på en fasan, der er født i en rugemaskine og en der er født i den frie natur er en gang vrøvel. Derfor kan man heller ikke sige: "Jeg driver ikke jagt på udsatte fugle"

Hvis en sagde til mig: Kommer du på jagt i morgen på udsatte fugle, så ville jeg da svare: Nej tak!
For det er ulovligt Men hvis en fortæller mig, at man på reviret lovligt i juli måned har udsat 100 fasankyllinger og vi måske skyder 40 af dem. Det kan jeg altså ikke få moralske opstød af....

Jeg er ganske sikker på, at man skal være en jæger med en ganske bestemt holdning (misundelse)
for at kunne få det

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 20-11-09 07:20

Til BB.

Det er meget muligt at du ikke evner at kan se forskel på en opdrættet fasans adfærd ej heller om der render flere hundrede fugle samlet, ved remisser og til formålet omkrig såede fodermarker
Jagt på sådanne fugle har intet med naturlig jagtudøvelse at gøre, og at dette ikke burde være lovligt, forstår jeg udmærket jagtmodstandere syntes. Jeg forstår godt deres argumentation om at det til måls skydning efter levende væsner.
Og når der findes jægere der ikke kan se det odiøse i dette, og prøver efter bedste evne at forsvare denne form for jagt.
Tro mig BB når godserne selv skilter på den måde, bliver der en dag, når de rød grønne kommer til magten i Danmark da bliver denne jagtform stoppet.
Derimod er der ikke mange der ser noget forkert ved at nogle få jægere drager ud i skov og marker for at hente lidt dyr og fugle til gryden. og der lyder enkelte spredte skud, men når det rigtig går for sig på godserne hvor der uafbrudt på er halv time skydes flere hundrede skud, som slet ikke høre til undtagelser, og samtidig med der gentagende gange løbet af sæsonen holdes jagt på samme arealer.
Og ikke som du nævner i Tyskland, hvor der kun holdes en jagt årligt, og så på rigtige vilde dyr.er noget helt andet.. Ja så fik du da også fortalt du har været på jagt i Tyskland, som om det er noget helt enestående, nu er vi jo mange der rejser på jagt udenlandsk.
At du så mener man ikke må omtale dårlig etik og morale, det må være fordi du har noget at skjule.Når jeg driver jagt må det gerne ses og omtales. Selvfølgeligt skilter jeg ikke med hvis jeg en dag drager hjem snesevis af skovduer, men jeg kan betro dig de bliver gjort i stand og fortæret om ikke alle selv, så har jeg venner og bekendte.

Misundelige Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-11-09 09:47

Misundelige Fido Pas på tonen og pas på med at skrive- hvad jeg gør og mener - for det ved du jo ikke

Skriv hellere om dig selv og hvad du mener, men det ved du nok heller ikke og så har vi jo forklaringen på, at du kun kan afskrive fra min hjemmeside eller hvad jeg engang i tidernes morgen har skrevet - jeg er selvfølgelig glad for, at nogen kan bruge det og derfor ønsker jeg også at blive gengivet rigtigt og ikke kun med havd du kan finde på med din fantasi.

Så Fido føj gå hend og læg dig......

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 20-11-09 13:16

Til BB.

Vi skal alle drive jagt på em måde så vi kan være os selv bekendt, også over for jagtmodstandere, med etik og god moral, så de ikke har noget at skyde os i skoene. Men ikke som dig der ved en hver given lejlighed bralrer op med agerhønejagt når du skyder gæs hjorte og bukke med grandler, og alle dine billeder på din hjemmeside, hvor du er en negativ repræsentant, med kasketten på hovedet, samt du optræder med hænder dybt begravet i lommerne ved vildtparader, og hvad rager det egentlig os, at du har været på jagt i Tyskland.,
BB din selvhævde måde at optræde på er en skamplet for den danske jægerstand., ikke mindst fordi du med lånte fjer udgiver dig for langt mere end du er, Feks. når du skriver du er forfatter, her levere du da tydelige beviser for det modsatte. Foredragsholder muligt du er god til at bilde folk noget på ærmet. Du driver kursus virksomhed og jagt for ungejægere, hvorfor fik du egentligt sparket på Kalø, var det på grund af din dårlige optræden, eller manglende evne og erfaring, hvad kunne du lære jægere, som de ikke ved i fore vejen. Skyde instruktør kan du i det hele taget ramme på forsvarlig vis, førhen kunne enhver klovn få sådan et bevis, uden at bevise om de kunne ramme selv. Hundeinstruktør,og alt dit markprøve gejl, har du nogensinde haft, hvad rigtige jægere forlanger af en hund. Vi har da aldrig set dit navn figureret fra nogle af de store anerkendte markprøver, lidt lokalt måske, hvor intet går så perfekt til, hvor dommerne kan se i gennem fingre med dem der gerne vil have lidt sølvtøj, og være lidt flinke til dem der lægger terræn til..
Var det ikke Tonganeseren der sagde gå ud til grædemure, og giv dig til at tud brøle.over dine manglende evner, selvoptaget BB.

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-11-09 17:05

Fido gå hend og læg dig alt det du skriver har været skrevet før at hylerne - det er din og andres udlægning af tingene ikke min - for den kender I ikke

Min debat med dig slutter her og du har hermed fået et flueben, som alle de andre hylere - for det er ikke personen B.B. der er til debat - husk det altså er dit indlæg kun en gang mudderkastning og personfnidder... Som under ingen omstændigheder kan gavne den Danske jæger stand og derfor medvirker jeg ikke slut!

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 20-11-09 19:58

Kære BB.

Takker al hele mit hjerte., havde du holdt dig fra at kalde nogle for fjolser, havde du sluppet for disse udgydelser.fra din egen facetliste.
Jeg lægger mig når tiden er inde. husk endelig på, det er dine egne selvhævdende dumheder der er skadeligt for jægers omdømme.

God weekend Fido.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-11-09 00:38

Annuller spørgsmålet
Fra : FidoFlap

Dato : 26-11-09 21:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
slut