/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
DVD drev virker ikke
Fra : DADAY
Vist : 451 gange
35 point
Dato : 08-11-09 13:17

Kan i hjælpe mig ?
Jeg har installeret win xp - efter formatering af HD.
Men nu virker mit DVD drev ikke - den kan godt afspille alm musik, spil kan den heller ikke læse, der er ihvertilfælde ingen reaktion, når jeg går ind i denne comp. så ændrer symbolet sig ikke, på visningen af drevet.
Hvis jeg går ind på joblisten - står der at denne compurter - programmet svarer ikke.
Og til sidst findes der et program der kan chekke computeren, og så fortælle hvis der er problemer et eller andet sted, og hvad man skal gøre.
På forhånd tak, og god søndag til jer allesammen
Flemming

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-11-09 13:43

Du mangler sikkert de drivere der skal få den op på mærkerne, i forhold til dit operativsystem.
Find din CD til drevet frem eller søg på producentens hjemmeside og download den aktuelle driverpakke!

Kommentar
Fra : DADAY

Dato : 08-11-09 14:06

Ok, det vil jeg prøve - tak for det

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-11-09 14:25

Kan du se drevet i BIOS, enhedshåndtering og/eller "Denne computer"?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-11-09 16:26

ellers prøv i enhedshåndtering at fjerne dit dvd drev, genstart maskinen, så skal xp nok finde drevet og driver,