/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom opstart med Windows 7
Fra : Reichstein
Vist : 2662 gange
25 point
Dato : 08-11-09 12:16

Hej, jeg har installeret/opgraderet til Windows 7 fra Vista. Det fongerer meget fint, men jeg har fået en mega lang opstart.
Når jeg tænder min PC, kommer der efter kort tid denne meddelelse: Auto-Detecting USB Mass Devices: Og så står den utroligt længe og gnaver på både:
Device #01 (Generic Flash HS-CF *Highspeed*)
Device #02 (Generic Flash HS-MS/SD *Highspeed* og
Device #03 (den når jeg ikke at aflæse, når den har "detected" den)

Hvar er der der gør den så langsom?
Kan jeg ændre opsætning, så den starter hurtigere?

MVH
Jan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-11-09 12:22

Har du en kortlæser siddende i, det kunne lyde til at det er der den søger efter enheder i.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-09 13:35

Der mangler vist lidt drivere.
Du har sikkert en kortlæser foran/på siden af comp.

Hvis du har noget driver CD til computere, så kan du måske installere via kompatibel i win 7

Start > hjælp og support > skriv kompatibel > kig på denne >
Få gamle programmer til at køre under denne version af Windows.

eller
Start > skriv i >>søg i alle programmer<< kompa > klik på øverste forslag > klik på avanceret >
klik på kørsom administrator > næste > vælg det program du vil køre >og følg guiden

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 08-11-09 13:41

Der er en indbygget kortlæser, og derud over har jeg en extern harddisk. Jeg får ogsa dagligt en meddelelse om "In CD - et eller andet kan ikke startes".

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-11-09 13:52

Den indbyggede kortlæser mangler sikkert en driver kunne det tyde på. Søg efter en kompatibelæt en til Win 7 på nettet.

Tag din externe HD fra og lad Win 7 installere helt færdig. Efterfølgende kan du igen plugge din HD i og den bliver sikkert automatisk fundet

IN CD er vist noget med Nero, og da er det sikkert ikke kompatibelt med Win 7. Hvis du har probrammet på en skive så slet det og vent med at installere indtil du er dus med Win 7 og dets finurligheder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-09 13:58

In - CD fra nero har tit lavet ballade.
Jeg kan ikke lige huske hvordan du undgår den/afinstallerer den.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-11-09 13:59

Afinstaller hele Nero pakken og næste gang du installerer kan du installere i brugerdefineret i stedet for auto

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-09 14:02

Er den kortlæser tilsluttet på motherboard eller med ledning bag på i USB stik.
Din USB harddisk bør først sættes til efter start af comp.................og kan så blive siddende.
Måske mangler du driver til dit motherboard. Har du en CD til motherboard/utility

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 08-11-09 16:35

Jeg har af og geninstalleret Nero.
Jeg har et par CD'er, som fulgte med da jeg købte PC'en, men jeg kan ikke ud fra filerne se hvilken der er driver til Den interne kortlæser!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-09 16:46

Driveren til dit bundkort og dermed interne USB kortlæser kan hedde UTILITY eller motherboard.
Det er en CD der bare skal køres - men det kan være at den skal køres i kompabilitets tilstand fordi driveren er af ældre dato.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 08-11-09 17:22

Der er ingen filer/mapper der hedder noget med Utility eller motherboard. Jeg har prøvet, at indsætte et SD kort i læseren, og det fungerer fint.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 08-11-09 17:30

Der er en anden ting, som irriterer mig.
Når jeg vil lukke computeren, klikker på start og vil klikke luk computeren, så er der hver gang et udråbstegn i sluk-knappen og der står "Installerer opdateringer, og slukker derefter computeren".

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 25 point
Dato : 08-11-09 18:27

Det er ikke filerne på CD der hedder utility men selve CD'en.

Men kan den læse et SD kort - så er der forbindelse.

Opdateringer kan du se hvis du klikker på det lille flag nede ved uret i højre hjørne.

Eller klikke på den lille pil som visr dig hvad der er af kørende programmer - bl.a. opdatering.
Kører du automatisk opdatering, så gør den det selv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-09 18:44

Windows finder selv ud af hvilke drivere du skal bruge, klik på start flaget nede i hjørnet og i søge feltet skriver du: enhedshåndtering og trykker på Enter så kommer du til enhedshåndtering og kan derfra opdatere dine enheder ved at højre klikke på hver enkelt, find dine kortlæsere og og højre klik på dem en efter en klik på Opdater driver, så lægger du din driver cd i cd drevet og vælger at installere fre en liste eller en bestemt placering (avanceret) og i guiden leder du computeren hen til cd drevet, så finder Windwos den driver som passer til drevet på den cd.
Du mangler nemlig nogle drivere som de andre har fortalt

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 09-11-09 07:13

Tak for svaret Eyvind. Nu er den hurtig til opstart, og tilsyneladende er alle opdateringer installeret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-09 09:33

Kommentar
Fra : ernstm

Dato : 12-11-09 21:59

der er fejl Windows 7 fra produsentens side. Er efter opfordring fra firmaets side gået tilbage til
Windows 8