/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows billedgaleri.
Fra : Asus1Kan
Vist : 645 gange
200 point
Dato : 08-11-09 11:06

hejsa. er der nogen som kan forklare mig hvorfor der er så mange kopier af samme billede i windows billedgalleri, når jeg klikker på vis alle billeder. hvis jeg sletter nogen, dukker de op igen senere. hvis jeg klikker på enkeltmapper er alt som det skal være, det er kun ved alle billeder der er så mange af de samme.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-11-09 11:56

Hvad sker der, når du bruger din stifinder, og får den til at vise billederne i billed mode?
Her vil du også kunne se om du ved et tilfælde har fået lavet kopier af filerne!

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 200 point
Dato : 08-11-09 12:26

Det er sikkert fordi, du har de samme billeder liggende i forskellige mapper spredt rundt om i din pc. Og Billedgalleri henter jo ALLE billeder. Så derfor er det bedste vel nok, at du samler alle dine billeder i en mappe.

Mvh

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-11-09 12:54

Lidt orden er altid godt.
Lav en hovedmappe for billeder. Heri laver du en række undermapper, til forskellige kategorier af billeder. Inden i hver af de kategorier kan du så igen oprette mapper, som deler kategorien ud i f.eks. datoer for særlige begivenheder eller anden betegnelse for denne specielle gruppe.
Det vil gøre det langt hurtigere at finde et aktuelt billed, når du ved hvor det høre hjemme i din billedsamling. Så behøver du heller ikke at skulle igennem en hel stak af billeder, som ikke har noget med det aktuelle ønske at gøre.

Jeg har selv over 20.000 billeder liggende. Hvis jeg ikke havde delt dem op, så var jeg på herrens mark, når jeg skulle finde et bestemt billed.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-11-09 13:10

Hej Severino og Asus1Kan
Citat
Jeg har selv over 20.000 billeder liggende.
Du har forhåbentligt overført alle de fotos til en cd- eller dvd-skive . Og grunden til, at jeg ikke skrev det med undermapper er, at jeg "smider" så meget som muligt over på cd eller USB-stick, hvorfra der kan hentes, når tingene skal bruges! Og så optager det ikke plads på hd-en . Derfor har jeg kun en mappe til de nyeste fotos.

Mvh

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-11-09 13:26

Ja naturligvis har jeg backup af billederne på CD, men har dem også liggende på extern harddisk, som jeg har flere af.
Den ene sidder i et netværksdrev, og så har jeg et tower kabinet ext. USB styret med plads til 4 drev, hvor der i øjeblikket er 3 stk. 320 GB drev, hvor billeder og musik har ver sit drev, og så det tredie, hvor jeg gemmer gode downloaded programmer som backup til senere brug og geninstalleringer.

Sådan er det, når man går med livrem og seler på sammen tid, fordi livremmen sidder under bugen (kun for et syns skyld).

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-11-09 14:49

Hej Asus1Kan.

Du tilgiver forhåbentligt, at Severino og mig sådan lige her i dit spørgsmål ? Men for hulen da, hvor har den herre dog meget at holde styr på . Især med livremmen, der sidder under bugen . Så er det altså ikke en livrem længere, men en buggjord .

Kommentar
Fra : Asus1Kan

Dato : 08-11-09 15:12

hejsa igen. jeg har taget backup på alt, på usb pind, anden pc,samt dropbox,men selv dropbox viser sig i windows billedgaleri.jeg har tænkt på, om jeg ikke bare kan slette alle mapper i billedgaleri, og i mine billeder, og så bagefter sætte de nyeste billeder over på pcen via usb eller dropbox, det må da for pokker rydde op.Jeg må indrømme, at jeg er lidt nervøs for oprydning, for jeg har til tider lavet noget skidt, som jeg måtte bruge mange timer på at rette op på, men i det her tilfælde skulle jeg vel ikke kunne lave kuk, når jeg har lavet backup.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-11-09 16:07

Du har vel set efter, om dukan læse din back-up, inden du tager fat på udmugningen?
For en sikkerheds skyld har du vel et andet fysisk drev, hvor du har filerne liggende normalt.
Hvis det går galt med dit C-drev, så er risikoen for andre drev, der er partioner på det samme fysiske drev i fare.
En bærebar har ikke plads til et ekstra drev, så her må man ty til et externt USB drev.
En stationær har i dag som minimum 4 IDE forbindelser til drev (herunder CD/DVD drev).
Har du SATA er der straks fleremuligheder.

Alt i alt er en oprydning en god ide, og er faktisk noget man bør lave løbende.
I alle de år jeg har leget med PC, har man lært af det roderi der opstod, når man fik nye programmer og filer. - Den gang var en harddisk noget man drømte om, bare en lille en på 10 Mb var et ønske, så her måtte jeg nøjes med 5,25" disketter, og lagre hvor der var lidt plads til overs.
Det kunne nemt blive uoverskueligt, med alle de disketter, som skulle ud og ind i drevet; for slet ikke at tale om den gang, hvor man brugte cassettebånd. Det var den gang i 1981; så det er blevet langt nemmere idag.

Godkendelse af svar
Fra : Asus1Kan

Dato : 08-11-09 16:08

Tak for svaret heller22. Du har ret, efter at ha, kikket mig omkring på pcen, kan jeg se der ligger mapper mange steder, jeg må se om jeg kan finde ud af, at få noget mere orden.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-11-09 17:05

God aften Asus1Kan.

Det er en fornøjelse at kunne hjælpe lidt . Og god arbejdslyst med "Billedsamlingen".

Mvh