/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
få et scannet dok. på google
Fra : dhmoelsted
Vist : 958 gange
200 point
Dato : 07-11-09 15:26

jeg har scannet 2 dok. a4 på græsk .... de er så blevet til 2 jpg filer og dem kan jeg ikke højreklikke på for at gøre dem grå ...så de kan sættes ind på google oversæt
er der en fidus go weekend

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-11-09 15:34

- du kan ikke få oversat en billedfil!!! kun tekstfiler. Håber jeg har forstået dit spørgsmål...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-11-09 15:44

De skal scannes ind som tekst og ikke som billede. Og for at scanne ind som tekst skal du have et OCR program (tekstgenkendelse) og af dem er der ikke rigtig nogen der virker ordentlig, efter min mening

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-11-09 16:09

For at et OCR program skal fungere ordentligt, skal teksten scannes ind i en høj opløsning. Herved undgår man, at teksten flyder sammen og bliver oversat forkert. Der er flere bogstav kombinationer som ikke altid giver en korrekt oversættelse som f.kes. r n so bliver set som et m, især ved visse typer at fonte.

Det kræver også at dette OCR program har karaktererne fordet græske tegnsæt, hvis der skal komme noget brugbart ud af det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-11-09 16:13

I min scanner hedder de græske filer: GREEK.LNGog GREEK.SHP
Visse scanner OCR programmer, kan uden scanning godt indlæse et billed og oversætte dette.

Accepteret svar
Fra : mælkergodt

Modtaget 200 point
Dato : 07-11-09 19:27

Nogle udgaver af WORDS/ Office har funktionen OCR, prøv at se nærmere i den, den kan genkende tekst fra billed filer og udskrive det som tekst.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+ocr%27&meta=&aq=f&oq=free+ocr
Ellers er du velkommen tilat få en aflægger af et af mine programmer.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-11-09 20:38

Tak for svaret mælkergodt.

tak det var smart og nemt , kanon gratis program

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 07-11-09 20:57

Citat
tak det var smart og nemt , kanon gratis program

Hvis du tænker den ONLINE_ ?? så pas på, scan din pc bagefter, eller bare lav en oprydning på din pc, da jeg mener at huske, at de GEMMER? noget data, de ikke bør GEMME.

Sikkert derfor DET er gratis.

Nå men PØJ med skidtet.