/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fra Olympus Master til Picasa
Fra : Oldboston
Vist : 1150 gange
100 point
Dato : 07-11-09 13:08

Jeg bruger Olympus Master, som er et program, der fulgte med husets to OLympus-kameraer. Glimrende program til de fundamentale ting, men jeg har fundet ud af, at det er meget lettere at arbejde med Googles Picasa, når jeg vil sende eller dele fotos.
Men jeg har to spm.:
1. hvordan bærer jeg mig ad med at overføre en mappe eller et album fra Olympus Master til Picasa?
2. hvordan overfører jeg billeder fra Olympus Master til en jpeg-fil på skrivebordet?

Er der nogen, der kender funktionerne hos Olympus Master godt nok til at kunne besvare disse to spørgsmål?
Venlig hilsen
Oldboston

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-09 13:16

Med en kortlæser kan du overføre billederne til en mappe som picasa kan arbejde med...................jeg mener at huske at det er >> .jpg << formatet Olympus bruger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 13:38

Uden at kende Olympus Master så tror jeg at du kan finde dine billeder i mappen Billeder, de fleste programmer vælger at gemme der, måske i en undermappe som hedder noget med Olympus Master. Altså skal du ikke fokusere på programmet dine billeder er ikke i programmet, men da skal finde den mappe som programmet gemmer billeder i, og så oprette albums i Picasa fra disse mapper, Picasa søger selv efter billeder til sine mapper når du installerer programmet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 13:40

Hvorfor vil Eyvind bruge en kortlæser ? Som jeg læser spørgsmålet, så er billederne sikkert på samme computer, det er bare et andet program som skal håndtere billederne nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-09 13:45

Egentlig er det vel bare at gøre Picassa til "standardprogram"....

Så burde den selv kunne scanne og finde billederne

Det forhindrer jo ikke at man kan bruge andre programmer sideløbende

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-09 14:29

Hvorfor stiller du spørgsmål om den løsning jeg foreslår ovn.
Kan du ikke begrænse dig til den løsning du selv hitter på......................

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 14:42

Jo det kan jeg sagtens, jeg undrer mig bare over hvor kortlæseren skal bruges måske vi læser spørgsmålet forskelligt jeg ved det ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-09 15:38

ovn - du kan tyde de forskellige spørgsmål som du vil, og du behøver ikke at sætte tvivl om de løsninger jeg kommer med, i tide og utide.
Da jeg ikke lokker spørgeren til at ødelægge noget, kan du vel være ligeglad.

Men jeg kan sige, at det med kortlæseren er metoden, som en af mine bekendte bruger til at lægge billeder på computeren. Om det er den bedste har jeg ikke målt.
Det er et Olympus FE ......

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-09 17:47

Hvis man installerer Picasa- finder den selv alt de du har på din computer og laver automatisk diverse mapper osv.
du bevarer stadig det program, som du downloader dine billeder fra dit camera og hver gang du har tømt dit camera, - lukker du ned for det program og går over i Picasa, så findes billederne der-som så har de muligheder som du søger.
Dine billeder ligger stadig på computeren, du kan lave diverse indstillinger i Picasa- det berører ikke det program som du tømmer dit camera fra.

Det kan anbefales at købe guiden til Picasa, den koster incl. fragt 128 kr. Der kan du også læse om Picasa Web, som er en anden del i Picasa, omkring det at dele med andre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-09 18:12
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-09 18:17

Super smuller54 - så går det hele jo af sig selv.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-11-09 18:29

Til refi
Rækkefølgen er, at først installerer man Picasa og hvis man ønsker at tilføje Picasa Web - man opretter en Google - konto, før man kan bruge programmet.
Derfra går det sin gang- der er god guiden undervejs.

sørg for, at de billeder man lægger ud- er sikret mod offentlig visning - det indstiller man.
Man kan skrive de e-mail adresser, man vil dele med- man kan indstille om nye ting til et album skal opdateres hos dem man deler billeder med osv .

Men igen- de intro guides som jeg har fundet på nettet suppleres rigtig godt med at have guiden-som jeg har købt hos libris til 128,- kr- der fandt jeg mange andre ting, som er godt at vide.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 07-11-09 19:45

Foreløbig tak for flere gode svar, som jeg er sikker på vil hjælpe mig. Jeg er ikke 'prof', så der går nogle aftener, måske hele næste uge, før jeg både får tid og lykkes med at omsætte det til praksis, jeg skal nok huske at lukke spørgsmålet og acceptere et af de gode svar.
Venlig hilsen, Oldboston

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 25-11-09 00:05

Tak for svaret smuller54.