/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afmelding af bil......?
Fra : sth77
Vist : 1129 gange
50 point
Dato : 21-04-03 21:43

Vi solgte vores bil i november 2002, men har nu modtaget den årlige opkrævning af forsikringspræmie.

Udfra det, kan jeg forestille mig, at den nye ejer ikke har omregistreret bilen, men blot kører på vores forsikring.

Jeg har så hørt, at jeg rent faktisk kan melde bilen stjålet, hvis den ikke er omregistreret/afmeldt inden for et vist tidsrum, men hvordan tjekker jeg om den er det?

Er der et bestemt sted jeg skal ringe til, eller skal jeg ringe til det kontor som den er indregistreret på eller det som den nye køber har (eller ikke har) registreret den på - og som jeg ikke ved hvor er?????

Det haster ret meget, så jeg håber I kan svare mig hurtigt, da jeg ikke agter at betale hans forsikring.........

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 21:45

Har du ikke selv afmeldt din forsikring da du solgte bilen? Det plejer man da...

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 21-04-03 21:48

Husk lige allerførst, at tjekke med forsikringsselskabet, om det ikke er dem, der har lavet en fejl!!
Det er sket for mig tidligere!!!

MVH

Gert

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-03 09:51

sth77

Du kan altid ringe til Politiet/Motorkontoret og få at vide om bilen er afmeldt eller ikke.
For et par år siden solgte jeg min gamle bil privat. Jeg gav køber lov til at køre bilen hjem med mine nummerplader og på min forsikring. Jeg gav ham 8 dage til at få ordnet omregistreringen. Efter 8 dage ringede jeg til den Politikreds som køberen boede i og spurgte om min bil afmeldt og omregistreret. Jeg fik svar med det samme, at alt var i orden.
Så ring du bare til Politikontoret i den politikreds hvor køberen af din bil bor.

Med venlig hilsen
Franksp

Godkendelse af svar
Fra : sth77