/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ccleaner
Fra : samsung68
Vist : 997 gange
160 point
Dato : 06-11-09 23:07

Hej
Vil gerne have min pc til at kører lidt hurtiger. Sidder så med "komputer for alle" og prøver at finde ccleaner. Der er bare så mange muligheder, hvad for en skal jeg downloade? selfølgelig en der er gratis i første omgang.

Hvis der er nogen, som mener jeg kan gøre pc´ eren hurtigere med noget andet, så sig endelig til

Mvh. Samsung68

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 06-11-09 23:12
Kommentar
Fra : samsung68

Dato : 06-11-09 23:30

Hej igen

Computeren skriver om jeg er sikker, da det er kan ha´ en skadelig virkning på pc hvis jeg vælger at kører det program?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-11-09 23:42

Ja det er jo windows så det siger du ja til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 23:51

Windows har nogle indbyggede programmer til oprydning, du kan finde Diskoprydnig under Start Alle programmer og Tilbehør Systemværktøjer, samme sted finder du Disk defragmentering, når du har kørt disse to programmer er der sandsynligvis ikke brug for andre eksterne programmer, men en nem lille program som ikke engang skal installeres er ATF cleaner, den rydder meget godt op: http://www.atribune.org/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=25

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 23:55

Citat
Computeren skriver om jeg er sikker, da det er kan ha´ en skadelig virkning på pc hvis jeg vælger at kører det program?
mange er glade for det program, måske er jeg i mindretal men da jeg for første- eneste og sidste gang brugte CCleaner, da skulle Windows geninstalleres computeren kunne simpelhen ikke starte, så pas på med det program det kan rydde for godt op

Kommentar
Fra : samsung68

Dato : 07-11-09 00:03

har hørt det fra andre, men pc`eren kører rigtig langsom nu, så et eller andet skal der ske. Andre gode råd? Har stoppet ccleaner inden programmet var installeret.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 00:27

Har du kørt Diskoprydning og sat markering ved alle muligheder ? Bagefter Disk defragmentering og måske Diskkontrol, så er der ikke så meget andet du kan gøre, men måske en oprydnig i registeret kunne hjælpe, hviken Windows bruger du ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-11-09 00:45
Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 07-11-09 00:47

Hvis noget er gået i hårknude, så prøv også med START/TILBEHØR/SYSTEMVÆRKTØJER/SYSTEMGENDANNELSE inden du måske begynder på noget du ikke har styr på.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-11-09 00:49

Og dette kører ski godt sammen med CCleaner: http://downloadcentral.dk/?action=search&pattern=advanced system care&searchArea=programs. Disse 2 holder dampen oppe på min 6 pc-ere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 00:58

Hvad med om du holdt op med at kalde IObit 360 for et oprydnings program heller22, jeg har før fortalt at det er et sikkerheds program, og det er ikke så godt fordi udviklerne har tyvstjålet den kode som programmet bruger, så venlist hold op med at reklamere for dem
http://www.spywarefri.dk/artikel/iobit-fanget-i-faelden-041109/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 01:09

Majorgeeks har fjernet alle IObit programmer fra deres download side, men de kan stadig hentes hos Download.com de støtter åbenbart pirat software eller har måske ikke reageret på den mail som Malwarebytes har send til dem endnu

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 07-11-09 02:27

jeg er meget glad for at høre om ccleaner, jeg har haft det på min pc i 14 dage uden at turde bruge det, jeg var igang med det,men så kom en meddeelse hvor der stod om jeg virkelig ville slette alle disse filer, jeg stoppede programmet, og har så siden forsøgt at få mere viden om programmet. Der var en her på kandu som havde lavet en brugervejledning,som jeg har læst, men jeg mener stadig ikke jeg ved nok om emnet til at turde bruge ccleaner. efter at have læst kommetaren her fra ovn, har jeg slettet ccleaner, det var hedigvis nemt. Jeg skal alså ikke resikerer, at pcen går helt i koks. det er muligt programmet er fint nok, hvis man ved 100% hvad man skal.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 02:38

Altså der er mange som er glade for programmet, jeg advarer bare om at være kritisk med hvad den får lov at slette, der findes en udmærket manual på Spywareinfo, følg den så burde der ikke ske computeren noget, eller nøjes med de indbyggede værktøjer, måske en anden knap så grundig oprydder for eksempel ATF cleaner den skader ingen, her er manualen for ccleaner den er skevet af Anette Berendt som er en kendt suppoter på Sywarefri
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-11-09 04:51

Citat
så pas på med det program det kan rydde for godt op

Har man en computer der står med det ene ben i graven kan et oprydningsprogram give det sidste skub, uanset om det er et godt købeprogram.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-11-09 19:13

Til Kongen af Kandu:
Citat
jeg har før fortalt at det er et sikkerheds program
Nej, dengang kaldte du det et antivirusprogram .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-11-09 19:15

God aften samsung68

Kør du blot Advanced System Care + CCleaner, og du vil se, at der kommer mere fart på din pc .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-11-09 12:43

Lige en bemærkning til Iobit Secure 360 (Som kun er gratis i et år!). Det er et program, der fjerner bl.a Spy-ware. Ved meget brug af nettet, vil der automatisk komme disse små "fiduser", som sender oplysninger til de sider, som du besøger. Hvis der så er mange af disse "fiduser", vil der i baggrunden i din pc foregå en del trafik, som vil sænke nethastigheden en anelse. Disse Spy-ware-fiduser mm, vil blive fjernet af omtalte program. Så Iobit Secure 360 er altså også en form for "rensningsprogram", blot til forbedring af net-hastigheden .

Citat fra Download Central:

"Anti-Spyware

Så snart du går på nettet vil din computer blive inficeret af spyware. Spyware kan følge med i downloadede filer o.l. og blive installeret uden du ved om det. Typisk overvåger spyware din færden, og udnytter dataen kommercielt, eller stjæler dine personlige oplysninger - f.eks. til din netbank". Citat slut.

Der er også et andet gratis-program, som har samme funktion som Iobit. Det hedder "Malwarebite´Anti-Malware". Det kan også kraftigt anbefales. (Du behøver selvfølgelig ikke at ha begge 2)

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-11-09 13:00

Jeg glemte helt at tilføje - som en anden svarer så rigtigt nævner - at det er en fornuftig ting, at køre en defragmentering af din HD en gang imellem. Se nedenstående:

Citat fra Download Central:

"Defragmentering

På din harddisk lagres data i sektioner, hvor der er plads, lige på det tidspunkt dataen skal lagres. Dette gør at dataen på sigt ligger mere og mere spredt - eller fragmenteret om man vil. Dette kan gøre din computer langsom til at afvikle programmer m.v. I denne sektion finder du defragmenterings-programmer. Disse programmer foretager en defragmentering af din harddisk, og samler dermed din data på harddisken, så din computer hurtigere kan få adgang til dataen derpå".
Citat slut.

Mvh igen fra Chris

PS! Defragmentering er indbygget i Windows under værktøjer, så du behøver ikke at hente nogle andre programmer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-09 18:28

Nå heller22 forsætter sin reklame for piratprodukter, jeg vil ikke misbruge tråden og kommer derfor kun med det her ene indlæg, synes profilen udstiller sig selv tilstrækkelig her.
Og mod dumhed kæmper selv guderne forgæves

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-11-09 19:25

o.v.n.

Hvis Du mener Malwarebytes fås det både i gratis og købeversion.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-11-09 21:13

Jeg er nu ikke så dum, men kun en del langsom. Har først lige fået læst det linkede om Iobit . Så jeg er da glad for, at jeg skrev dette:
Citat
Der er også et andet gratis-program, som har samme funktion som Iobit. Det hedder "Malwarebite´Anti-Malware". Det kan også kraftigt anbefales.
før den gode gud ovn røg ud med sine sædvanlige injurier . Så derfor trækker jeg selvfølgelig anbefalingen af Iobit tilbage (bare ikke hurtigt nok) . For i modsætning til andre, kan jeg godt indrømme, når jeg laver en brøler .

Held med oprydningen

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-11-09 21:19

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10826546.html

Og stave kan jeg Heller ikke. Det hedder Malwarebytes mm.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-09 21:40

Så en undtagelse for at rette en misforståelse, det er IObit som har stjålet koden fra Malwarebytes, altså er det IObit som er skurken, IObit har forøvrig en gul WOT som betyder de er utroværdige, IObit forum har en rød WOT så den er hel gal: http://www.spywarefri.dk/artikel/iobit-fanget-i-faelden-041109/
Malwarebytes kan anbefales som et fint gratis antimalware program, hurtig og den finder næsten alt men den beskytter ikke mod nye infektioner og derfor skal man scanne regelmæssig med den, husk at opdater først: http://www.malwarebytes.org/mbam.php Malwarebytes har en grøn WOT og er hel ok
Af de mange muligheder som her i tråden bliver anbefalet (Minus IObit som ikke kan anbefales) så mangler spørger måske en diskkontrol, jeg har skrevet det, men det er måske blevet overset, diskkontrol kan også gøre computeren hurtigere

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 08-11-09 22:13

Efter den forsinkede læsning af linket vedr. Iobit, har jeg såmænd forstået det hele ret, og har, som du vel kan se, trukket kraftigt i land .

Kunne du ha den godhed, at genopfriske det der Diskkontrol af 07-11-09 00:27 for os, da de fleste af os vist overså det, som du så rigtigt skriver ?

Og misforstå mig nu ikke igen. Jeg spørger dig IKKE for at gøre dette spg. til mit, men som hjælp til samsung68, som forresten glimrer ved sit fravær .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-11-09 22:19

Til samsung68.

Cathcart = heller22

Det var for at drille ovn .

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 09-11-09 16:19

Hej prøv dette link: http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Hilsen

MB

Kommentar
Fra : samsung68

Dato : 09-11-09 17:56

Tak for alle de gode råd. Har nu også prøvet med en ekstra browser, "Mozilla firefox". Kan ikke lige se forskel på hurtigheden, men efter at ha` prøvet cd fra komputer for alle - Ccleaner og Ad-adware har det da hjulpet. Har også diskfrag. og oprydning i drev.

Har Ad-Adware se personal. Hvis det bliver opdateret hedder det Ad-adware anniversary edition. Skal jeg opdater eller beholde det gamle? Problemet er nemlig med den nye, at de skal have navn og e-mail adresse og så kommer der vel en regning på et tidspunkt?

Til O.V.N - Bruger Windows XP.

Til Cath.cart: Undskyld, men skrev bare et spørgsmål og troede så først, at er ville komme et svar senere.

Hilsen Samsung68

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 09-11-09 19:44

Kære samsung68.

Det er helt OK. Det er bare ret ofte sådan, at det kan gå meget stærkt her på Kandu med svar mm.
Og desværre sker det en gang imellem, at en spørger "glemmer" at ha spurgt. Og så sidder svarerne, efter at ha brugt en del tid, tilbage med følelsen af, at ha spildt tiden. Så helt fint med en tilbagemelding .

Og ja, du vil få lov til at betale for Ad-adware anniversary edition. Men i stedet for Ad-aware, skulle du måske prøve gratisudgaven af "Advanced System Care", da den sidste også rydder op i registreringsdatabasen mm.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 09-11-09 19:49

Her kan du hente A.S.C.: http://downloadcentral.dk/?action=search&pattern=advanced system&searchArea=programs

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 09-11-09 19:51

Mærkeligt med det link . Blåt og sort .

http://downloadcentral.dk/?action=search&pattern=advanced System&searchArea=programs

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 09-11-09 19:54

. Men skriv: Advances System i søgefeltet. Så kommer der 1 henvisning, og den side "går" du så til og henter programmet .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 09-11-09 19:56

Advances System - skal være - Advanced System . Jeg tror, at jeg lukker ned for i dag .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-11-09 20:11

Citat
Her kan du hente A.S.C.: http://downloadcentral.dk/?action=search&pattern=advanced system&searchArea=programs

http://kortlink.dk/75a9

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 09-11-09 20:18

Tak for hjælpen Klaudi . Jeg har sagomeleme aldrig oplevet sådan noget før med et ski.. link .
Og nu er jeg smuttet .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-09 20:27

Cartcart..............i dette link kan du få lange link forkortet, jeg tror det var derfor dit ikke var blåt over "hele linjen"

Ulempen er så bare, at man mange gange ikke ser hvor langt linket er før det er sat ind

http://www.linkweb.dk/

Undskyld utidig indblanding i tråden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 01:39

Her kommer min metode til at køre Disk kontrol, Windows vil så undersøge det drev du vælger, drevet er en del af harddisken og den bliver både undersøgt for fejl + at Windwos forsøger at reparere fundne fejl, det er en proces som kan tage meget lang tid så vent til en anden gang hvis du skal bruge din computer inden for en time.
Højre klik på drev C det er her at Windows og alle programmer er, klik så på Egenskaber og lidt nede ser du en linje hvor der står noget i retning af Denne funktion vil undersøge drevet for fejl, klik på den og sæt markering i begge felter, både undersøge og reparere og klik på Ok, måske Anvend og Ok, der kommer så en besked om at Windows skal have fuld kontrol og adgang for at kunne køre Disk kontrol, om du vil køre Disk kontrol næste gang computeren startes, klik Ja til det og genstart computeren, der kommer så en blå skærm med hvid tekst som fortæller hvor langt i processen Windows er kommet, når den endelig er færdig efter meget lang tid, så genstarter computeren og du kommer ind i Windows som du plejer og måske lidt hurtigere, nu skal computeren jo ikke stå og hakke i og bruge tid på beskadigede sektorer på harddisken .
Måske er teksten ikke helt ordret men jeg tror du finder fuktionen, jeg sidder med en Linux computer og ovenstående er skrevet efter hukommelsen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 02:21

Citat
Har Ad-Adware se personal. Hvis det bliver opdateret hedder det Ad-adware anniversary edition
den har så ikke noget med hurtigheden på computeren at gøre, det er et sikkerheds program, en gammel svend efterhånden og der mange som er bedre end Ad-Aware, mit forslag er at smide den helt ud og bruge SuperAntiSpyware til at scanne computeren og så også have Theatfire til at beskytte mod skidt der er på vej ind på computeren, sidst jeg så på SuperAntiSpyware var det kun den købte version som gav beskyttelse for skidt på vej ind, og det ser ud til at være gældende endnu:
http://www.superantispyware.com/superantispyware.html
der er vistnok dansk sprog til SuperAntiSpyware
og så kan du jo suplere med den her: http://www.threatfire.com/
Malwarecheck har en komplet sikkerheds pakke til XP, programmerne jeg fortæller om har jeg læst om blandt andet derinde, du kan også læse om hele sikkerheds pakken:
http://malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-11-09 14:48

Hej Nordsted1.

Ski smart med "lange-link-forkortelses-programmet"

Hej o.v.n.

Du har jo hukommelse som en elefant . Nu har JEG fundet det det Diskkontrol-halløj .

Hej samsung68.

Og Ad-Aware er nemlig KUN et sikkerhedsprogram. Derfor anbefaler jeg også gratisudgaven af Advanced System Care, da det bl.a. også fjerner ubrugelige filer og rydder op i registreringsdatabasen, hvilket må siges at ville kunne sætte farten lidt mere op på en pc, da den så ikke forgæves skal bruge tid på at lede efter ikke tilstedeværende programmer o.l. Og så har AVG lige udgivet en ny udgave af deres gratis antivirusprogram, som skulle være helt godt.

Så hvis din pc er beskyttet med AVG, Windows Defender og Spybot, plus den har Advanced System Care, Malwarebytes og CCleaner til oprydning, er den helt godt kørende.

Her er link til AVG (Du skal tilmelde dig Download Central, hvis den fil du henter er over 15 MB. Det er gratis at være tilmeldt). http://linkweb.dk/avg.

Her er link til Spybot: http://linkweb.dk/spybot.

Windows Defender er indbygget i Windows.

Mvh Chris (Selv om det er ski gråt, trist og vådt uden for )

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-11-09 14:51

Og her er så linket til Malwarebytes: http://linkweb.dk/malwarebyt.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-11-09 15:11

Nu forstår jeg ik å en ski. De nye korte link fører kun til det sted, hvor linket blev forkortet .

Men så må du prøve http://downloadcentral.dk/ og så søge efter de af mig rigtigt gode anbefalede programmer. Virker det link heller ikke, vil jeg aldrig mere linke til noget som helst .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-11-09 15:12

Yahoooo, det sidste virker

Kommentar
Fra : samsung68

Dato : 10-11-09 16:08

Hej Igen

Jeg siger mange tak for al jeres hjælp. Det er rart at kunne få hjælp på denne måde i stedet for at vente på der kommer en forbi, med viden om computer.

Mvh

SAMSUNG68