/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
VideoKamera.
Fra : Laika_pigen
Vist : 1039 gange
92 point
Dato : 06-11-09 19:19

Hej Kanduer.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det her VideoKamera er godt eller skidt.

http://www.wupti.com/Menu/wupti-fototema/1480662_(Wupti2).html

Det behøver ikke skulle kunne en masse. Skal bare kunne få data fra det over på en cd/dvd.

Det skal kun bruges til hverdagens små/store øjeblikke.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-09 20:18

Jeg ville købe det hvis jeg var dig. Mit kamera kan det samme som det du henviser til, og jeg har haft så stor glæde af det. Og det er en stor fordel at der er harddisk til. Sikke nogle optagelser jeg har fået af børnebørnene.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-11-09 21:33

Det er et udemærket kamera! - Men hvorfor hos Fupti dum kom - Dehar ikke den bedste ry, når der bliver reklameret. Gå til en lokal forhandler, hvor du kan gå ned og slå i bordet, når der er noget galt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-09 22:08

El-giganten har prisgaranti. Det har jeg benyttet mig af flere gange. Finde det jeg vil have på internettet, gå i El-giganten og vise dem det tilbud jeg har printet ud fra internettet.
Jeg har altid fået tingene til den pris jeg kunne købe dem på internettet.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 06-11-09 22:15

Kunne aldrig finde på at købe det hos Wupti eller Happii eller hvad de andre sider hedder.

Har muligheden for at få det til en del billiger end her på nettet. (Dog stadig en netside hvor man så henter varen i den fysiske butik men alle papir som nu engang skal bruges.)

Serverino.

Har du meget forstand på alt det teknik?
Tænker på hvis jeg nu finder nogle forskellige VideoKameraer om du så vil fortælle mig hvilket jeg får mest for penge? Og hvorfor det ene er bedre end det andet?

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 22:17

Sikkert et udmærket kamera, personlig er jeg til Sony på grund af deres superfine Zeiss optik med ægte glaslinser, jeg ved godt det kan ligne reklame men jeg får altså ingenting ud af at anbefale Sony frem for andre: http://www.sony.dk/product/sdh-standard-definition-on-memory-stick/dcr-sx30e#pageType=ProductBenefits det er en af de billige som , lidt dyrere så gemmer på MemoryStick, lidt dyrere kan der købes en med harddisk, men for de allerfleste er MemoryStick ok, de kan købes ret store nu til dags, kameraet her har et på 4 GB med.
Video kameraer er designet til at ligge godt i hånden så du kan holde det nogenlunde stille mens du optager, fast billed kameraer kan også optage videoer, men det ved du sikkert godt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-09 22:18

Du skal se på zoomen og så at den har harddisk. Det gør det lidt nemmere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 22:19

Du kan rolig købe på nettet, online butikker er generelt meget fokuserede på gode bedømmelser, og yder hurtig og god service, du kan se bedømmelser på online butikker på http://www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 22:22

Personlig mener jeg ikke at harddisk er at foretrække, en harddisk snurrer rundt og er meget følsom for stød, på et memory kort er der ingen bevægelige dele så det er meget mere robust, memory kort kan købes ret store, i hvert fald så store at de færreste har behov for mere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-09 22:25

Jeg synes det er rart når det mindste barnebarn på 1 år er her, at kameraet kan stå og snurre i flere timer. Det giver herlige optagelser af ham. For vi glemmer at det snurrer for vi skal ikke skifte kort.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 06-11-09 22:33

Granner01!

Du bør alligevel tænke på de stakler som bliver indlagt til at sidde i timevis og se på de uredigerede optagelser af de søde unger. Så jeg går også ind for MemoryStick

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 06-11-09 22:38

Okay prøver lige skrive nogle forskellige modeller jeg har kig på.

Først SONY.
Sony HDR UX1E
Sony HDR-CX105
Sony DCR-SX30
(Syntes det ser lille og lækkert ud, er vild med den blå farve)

JVC.
JVC GZ-MG630 (syntes det virker som et ok cam til prisen, men som sagt, aner intet om den slags teknik.)
JVC Everio GZ-MG435
JVC Everio GZ-HD30

Hvilke af disse ville være interessante? Evt nogen som har en af modellerne?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 22:48

"desværre" har jeg ikke selv et video kamera, jeg har sat "desværre" i klammer fordi mit Sony fast billed kamera optager videoer i god kvalitet, lige indtil hukommelsen er fyld hvis jeg gider, både fast billed og video kameraer kan bruge MemoryStick med op til 16 GB = med 2 hele DVD skiver!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 22:50

Citat
er vild med den blå farve
jeg troede lige at Laika pigen var til den mere tøsede røde farve

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-11-09 22:52

Arrrrrr Otnob!
Stakler og stakler, så har du aldrig prøvet at have gæster, som har svært ved at få lettet røven ved sengetid.

Her er kodeordet: Nu skal vi se en fil jeg har lavet, den varer kun en time!
????
Du kan tro, at stolene bliver ledig, så man kan lægge tøjet og komme i seng!
Den virker hver gang!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-11-09 23:06

Kameraet har 35 x zoom. Det betyder en dårlig lyssvag linse med slørede billeder og andre fejl.

Lange brændvidder kræver også stativ.

Ingen gode kameralinser giver mere end 10x zoom, og selv det har man dårlig brug for.

harddisk kameraer har den ulempe at en fejl kan betyde at ingen del af nogen optagelse kan læses.

Alle de bedste kameraer bruger stadig bånd.

Til børn og familiefotografering skal du lægge mere vægt på hurtighed, god lysstyrke, og god præcis automatisk skarphedsindstilling.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 06-11-09 23:29

severino!

Herlig den vil jeg prøve næste gang at de sidste gæster har svært ved at lette måsen, så er jeg fri for at klæde om og komme ind i nattøj

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-11-09 00:04

Sony DCR-SX30 (Syntes det ser lille og lækkert ud, er vild med den blå farve)

Sådan et har jeg, og jeg kan simpelthen ikke sige et ord dårligt om det. Og softwaren der følger med er så nem at bruge. Så det går som en drøm at overføre filmene. Og så kan det samtidig virke som fotoapparat, det kan tage enkelte billeder også.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-11-09 00:34

Otnob
Jeg viser aldrig film når jeg har gæster, jeg brænder dem på en DVD og giver dem til deres mødre.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 07-11-09 09:52

Uden i øvrigt at skulle blande mig i debatten, (som jeg ikke har opdateret viden nok til) vil jeg generelt mene, at et videokamera let kan blive for lille. Jeg synes, de er sværere at holde stille og det bliver nemt en gang sprøjtelakering at se på. Mine bedste film har jeg lavet med de gamle, man bar på skulderen. Der lå de fast! (med mindre man kom til at grine)
Bare min mening.
Held og lykke laikapigen

Kommentar
Fra : kj

Dato : 07-11-09 10:10

Jeg har det som o.v.n, altså med Sony, jeg har et 8 år gammelt Sony med bånd, det har høj opløsning (megapixel) de fleste jeg har set i dag har en opløsning på omkring 800.000 pixel. Og så er der det med objektiverne. Antal zoom er ikke afgørende for mig, jeg kan jo bare gå tættere på.
Jeg redigerer altid mine optagelser, inden der er nogen der ser dem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-11-09 16:37

Jeg er glad for zoom for jeg optaget tit fuglene i haven.

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 07-11-09 22:44

Jeg ville helt sikkert vælge Canon hf 200 har jeg set til 4300kr på pricerunner, lidt dyre end du måske går efter, men det bedste på markedet hvis det gælder pris og kvalitet.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 92 point
Dato : 08-11-09 11:40

Nu skal man ikke lade sig narre af, at et videocamera har en extrem høj opløsning. Det er en slags salgs lir, som ikke giver de korrekte varefakta.

Det er korrekt at der er camera typer der tan tage billeder med en meget høj opløsning. Men det man glemmer i denne sammenhæng er; at det er kun når man tager enkeltbilleder, at dette kan udnyttes.

Når vi tager levende billeder, så falder opløsningen gevaldigt, for det skulle jo gerne passe til de skærmstandarder, som bruges på de hjemmelige TV-skærme. Så en opløsning omkring de 800.000 pixel, er helt normalt for levende billeder.

Men reklamens magt over kunderne er uhyggelig stor, hvis man ikke kan gennemskue det!

Det er sådan med reklamer, at hvis det er stærkt opreklameret, så vær forsigtig. Det er nok ikke helt det som det giver sig ud for. Hvor imod det som man høre fra mund til mund, vil være langt mere troværdigt.
Jeg kender flere tilfælde, hvor man i butikkerne kalder det for at sælge til Dumpriser, Bonpriser og andre udtryk. Det er når sælgeren får en bonus for at sælge en ellers usælgelig vare, og kunden får tudet ørene fulde af lovord om produktet.
Da den sidste idiot ikke er født endnu, så vil der også være kunder der hopper på limpinden.
En god indsigt og en sund skepsis, er en god bagage, når man skal ud og købe større og længere varende forbrugsgoder. Så husk altid at tage hovedet med!

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 10-11-09 22:20

Tak for svaret severino.