/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
For lave windows resourcer
Fra : baggesen
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 21-04-03 21:12

Ind imellem får jeg en advarsel om at mine windows resourcer er for lave.
Kan jeg løse det problem ved at installere flere ram, og hvis ikke, hvad skal jeg så gøre?

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 21-04-03 22:38

Enten har du for lidt RAM eller også har du ikke plads nok på harddisken til swapfilen, - måske begge dele. Hvis ikke du har i sinde at købe flere ram, så prøv at frigør noget harddiskplads ved at slette de programmer som du sjældent bruger. Måske skal du se efter om der er afsat begrænset plads til swapfil i kontrolpanel / system.
Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : baggesen

Dato : 21-04-03 22:46

Men er det ikke sådan at jo flere ram jeg har, jo mindre bliver swapfilen?
Og det må vel så betyde at jeg vil få flere windows resourcer (eller systemresourcer) ved at installere flere ram.
Jeg vil gerne installere flere ram, hvis det er det der skal til. :))

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-03 23:33

Det afhænger osse af hvor mange programmer du har kørende samtidigt, og specialt hvor ramkrævende de er. Hvilken windows version kører du forøvrigt og hvor mange ram har du?

Kommentar
Fra : baggesen

Dato : 22-04-03 00:07

Jeg kører Win98 og har 64 mb ram. Men det jeg spørger om er:
Hvis jeg installerer flere ram vil jeg så også få flere windows resourcer (eller systemresourcer)?
Og her må svaret vel være det samme, lige meget hvor mange ram og hvilket styresystem jeg har?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 22-04-03 01:15

Så vidt jeg husker er minimumskravet til Win98 64 mb ram, dog anbefales 128 mb.
Mit råd er at købe nogle flere ram, op til 512 mb, da Win98/ME ikke er glade for flere.
Din sidefil bør sættes til 1,5 - 2 gange ram-mængden.
Jeg har selv 512 MB Ram og en sidefil på 1025 MB min. og max. (altså samme min. og max.)
Hvis du har muligheden, er det også en god ide, hvis sidefilen kan placeres på en lille partition helt for sig selv, så der ikke behøves at gennemsøge hele harddisken for at gøre brug af sidefilen i de, med 512 mb ram, sjældne tilfælde, hvor der er behov for det.
Husk også lige, at de ram du sætter i skal være af samme type som dem du har. Altså SD-Ram pc100 eller pc133.
Du må for alt i verden ikke kombinere sd-ram med ddr-ram, da det kan smadre hele systemet.

Kommentar
Fra : baggesen

Dato : 22-04-03 01:30

Vil det sige at hvis jeg installerer flere ram vil jeg få flere systemresourcer?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-03 01:31

Som du kan se fra hvad catbody skriver er det ikke helt ligemeget hvilken win system du kører Jeg vil osse anbefale mindst 256 mb ram og så sætte windows op til at køre som netværkserver under kontrolpanel > system da det giver en bedre udnyttelse med mere en 64 mb ram . Med hensyn til swapfilen vil jeg dog mene det er bedst at lade windows styre denne. Det er nemlig kun i sjældne tilfælde du har brug for en stor swapfil (tunge grafik programmer, scanning og lign.) Og jo du får naturligvis flere systemressourcer til rådighed når du sætter mere ram i

Godkendelse af svar
Fra : baggesen

Dato : 22-04-03 01:40

Tak for svaret tedd. :))

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-03 01:53

Minimumkrav til hardware for at installere Windows 98
Minimumkravene til hardwaren omfatter:
486DX 66 MHz-processor eller hurtigere (Pentium anbefales)
16 MB (megabyte) hukommelse (24 MB anbefales)
195 MB ledig plads på harddisk (den anbefalede plads kan variere fra 120 MB til 295 MB alt afhængig af computerens konfiguration og de muligheder, du vælger at installere)
Cd-rom eller dvd-rom-drev.
3,5" high density-diskettedrev.
Skærmkort og skærm, der understøtter VGA-opløsning eller bedre
Microsoft Mouse eller et kompatibelt pegeredskab.
Hej

Jo mere ram jo bedre.
Og for at svare på dit spørsmål Ja JA Ja OG atter ja

Manse9933Med 64 mb så efterlader du ikke meget til styresystemet når du køre
flerer programmer på samme tid,du har ikke mere ram end et nogenlunde grafikkort har.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-04-03 01:53

Det var så lidt