/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Forskellig hastighed fra Stofa
Fra : egsmark
Vist : 1131 gange
100 point
Dato : 06-11-09 08:23

Ifm. fordoblet hastighed fra Stofa fra 6 mbit til 12 mbit har jeg ved hastighedsmåling for download konstateret næsten fuld styrke på min bærbare men kun ca. 7 mbit på den gamle stationære - upload på ½ mbit for begge maskiner er meget nøjagtig og ok. Jeg har ikke fået etableret netværk endnu så forklaring kan ikke ligge her (router, switch). Før jeg tjekkede hastighed på bærbar havde jeg haft fat i Stofa som forgæves guidede mig igennem div. løsningsmuligheder. Fejlen må altså relateres til den gamle stationære som ellers ikke før har haft problemer med at levere ca. 5 mbit pga. overhead ift. de betalte 6 mbit. Noget for mig uforklarligt lægger åbenbart et "loft" på ca. 7 mbit på den stationære.
Jeg har en Zyxel box P-2000 ifm. IP-telefoni og selvfølgelig prøvet at køre udenom den men det gjorde ingen forskel. Nyinstalleret nødvendigt højhastighedsmodem fra Stofa (Cisco EPC3000) må på en eller anden måde ikke være kompatibel med den stationære når der mærkeligt nok ingen problemer er ifh. til den nyere bærbare. Kan det fx være netværkskortet som højst kan magte 7 mbit ?
Ser spændt frem til brugbare løsningsforslag baseret på de beskrevne data.
Hilsen Egsmark

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-11-09 12:41

Netkortet kan sagtens være årsag til denringere hastighed, så hvis du har den software der høre til netkortet, så prøv at stille den til at køre 100 Mb i stedet for 10 Mb.

En anden mulighed ligger i din PC, som har travlt med noget andet, der tapper resourcer fra netforbindelsen.

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 06-11-09 17:16

Tak severino. Jeg har nu forsøgt lidt forskelligt. Først fundet data på netkortet, derefter opdateret fra Intels supportside men ved ikke lige hvordan netkortet indstilles til 100 Mbit i stedet for 10 Mbit som jeg godt kan se er status nu, når jeg kigger i enhedshåndtering. Har testet alle mulige knapper uden at finde nogen med hastighedsindstilling - så jeg må ha' noget mere hjælp , please .......................

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-09 20:22

Køb dig et hurtigere netkort, det fåes for 100 kr.

Annuller spørgsmålet
Fra : egsmark

Dato : 25-11-09 15:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål