/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Mit tag i tilbygningen ØV ØV
Fra : hepo124
Vist : 601 gange
25 point
Dato : 05-11-09 23:45

Håber i kan hjælpe, jeg var oppe på vores tag i vores tilbygning i går, hvor det regnede helt vild, netop fordi der kom en smule vand ind igennem loftet i bryggerset, det viser sig at tidligerer ejer har monteret alle skruerne nede i renden hvor vandet løber, og der er ikke meget hældning på taget i forvejen, jeg vil skyde på der er ca 120.m2 tag så der er mange huller der skal lukkes, men man kan vel ikke rigtig gøre andet end at monterer nye skruer i de samme skruehuller ?? jeg ville ellers have flyttet nye op på øverst bugning hvor vandet ikke løber, men hvad med hullerne. skulle sådan noget mon ikke have stået i vores rapport da vi købte huset, jeg ved det ikke, håber i kan hjælpe mig. mvh Hepo

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 22 point
Dato : 05-11-09 23:56

på vores tag - 4 år gammelt - fulgte der nogel gummi/plastichætter med til at komme over skruerne, om de kun er til pynt, eller om de kan aflede vandet ved jeg ikke, men det kan da være det var en mulighed??

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-11-09 23:57

Det lugter da af en forsikringssag - ejerskifteforsikring .... udskiftning af taget til et med korrekt montering.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-11-09 23:58

skruer skal altid sidde på toppen - aldrig i bunden!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-09 00:11

Alle skruer skal sidde som der står på pakken, i bunden af rillen. Og det kommer også an på hvilke plader der er tale om.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-11-09 00:12

Idag sidder skruerne i toppen, men før i tiden sad de i bunden. Jeg vil mene at du skal købe nye skruer med gummipakninger beregnet til bundmontage. De er forsynet med en gummi tætningsskive, måske kan du købe skiverne for sig og genbruge skruerne. Du får ikke noget ud af at sætte topskruer på, du får aldrig hullerne i bunden tæt.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-11-09 00:14
Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-11-09 00:15

Nordsted
Gummi/plastichætterne er kun til pynt

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 06-11-09 00:22

OMMER/ eller ejerskifte forsikring.
Og det er stadig DIG der betaler_
Klag og betal ved kasse 1-2-3 men du får ikke penge tilbage.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-11-09 06:26

Fejkonstruktioner og forkert montage har intet med forsikring at gøre!

Godkendelse af svar
Fra : hepo124

Dato : 06-11-09 10:03

Tak for svaret Nordsted1. Ja jeg ved at de løse hætter du taler om beskytter skruen og får det til at se lidt pæner ud, de har ingen beskyttelse til taget, men mange tak.
Det tag vi har på er et ståltapetz tag eller hvordan man nu staver det.