/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Windows Live Mail
Fra : anyway
Vist : 2775 gange
100 point
Dato : 05-11-09 16:49

Jeg har påtaget med en opgave med at hjælpe en ældre dame med hendes nye bærbare.
Den er præ-installeret med Windows 7, som jeg jo ikke kender.
Det har nu gået fint nok, men nu volder hendes gamle Outlook Express, som nu skal "konverteres" til Windows Live Mail, problemer.
Når jeg klikker på Mail i Menu linien: http://peecee.dk/upload/view/201660 får jeg denne besked:
http://peecee.dk/upload/view/201618 Når jeg så har oprettet Live ID http://peecee.dk/upload/view/201617 prøver jeg igen med samme resultat.
Hvad gør jeg forkert. Jeg har aldrig prøvet at bruge Live ID i praksis, så bær over med mig, hvis jeg er lidt dum.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-09 16:59

Føler også lige med her

Min mand fjernede windows live mail, og tog en gammel version ind af outlook, men det kunne da være interessant at se hvad andre har gjort ved den live model

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-09 17:14

Citat
Hvad gør jeg forkert.

Du gør IKKE noget forkert

Win7 har IKKE noget mailprogram - kun webmail (Win Live)

Så enten skal du bruge webmail (oprette en konto hvis du ikke har en - det har du kan jeg se - men bruger den måske ikke) - eller du må bruge et andet mailprogram (outlook - thunderbird el.lign.)

Win Mail og det gamle Expres kan slet ikke køre i Win7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-09 18:08

Hvis du har en office 2000 > er der en outlook (ej express) med.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-09 18:41

Vi har fået lagt en outlook 2003 ind, men har problemer med at få importeret adressekartoteket over

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-09 18:46

DET burde være muligt - særlig hvis det er fra samme program....

Har du WinMail på den gamle - så exporter dem først til outlook (eller evpress) på den gamle - derefter bør de kunne flyttes...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-11-09 20:51

Eyvind
Kører man Office 2000 er der en Outlook og en Outlook Ekspress med. Jeg kører selv med det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 03:48

Windows mail den samme som er på Vista, er skam med på Windows 7 men den er godt gemt og det kræver en del klikkeri at få den til at virke

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-09 03:52

Thunderbird er en fin og gratis mail klient, den kan du bruge til alle mail udbydere, den er rimelig nem at sætte op, spørg hvis du vælger den og har problemer:
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/ husk den danske sprog pakke også

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-11-09 07:26

o.v.n.
Jeg har hentet thunderbird og den ser fin og enkelt ud, så det bliver nok den.
Det gik fint med at importere mails og mapper, men Address Book kan jeg ikke få lov at importere.
Jeg gjorde måske den fejl at jeg "bare" kopierede den til partition 2 på computeren og ikke exporterede den.
Hvis det ikke kan løses, må jeg tilføje adresserne enkeltvis.

PS
I win XP hed det Outlook Express
I Vista Windows Mail
I Win 7 Windows Live Mail

Man skal godt nok sætte sig ind i meget, når tingene ændrer sig.

Foreløbig tak til o.v.n. - håber du lige kan hjælpe med adresserne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-09 07:29

Jeg har ikke selv afprøvet windows live mail, men manden siger der er nogle mangler. f.eks stavekontrollen mangler

Han har smidt håndklædet i ringe, og er begyndt at indskrive mailkontakterne enkeltvis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-09 10:53

Citat
Windows mail den samme som er på Vista

Kan du ikke lige forklare HVORDAN du finder den

Den burde slet ikke kunne køre i Win7

Men det kan den måske hvis det "kun" er en opgraderet Vista man kører med......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-09 10:56

Granner01

Citat
Kører man Office 2000 er der en Outlook og en Outlook Ekspress med. Jeg kører selv med det.

Kører du med Outlook ekspress på windows 7??

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-11-09 11:02

Windows Mail findes ikke i win 7 - den hedder nu Windows Live Mail og det er den jeg ikke kan få til at funke.
Alle funktionerne var præinstalleret på den nye bærbare, men kan vist også hentes på Nettet:

http://download.dk.msn.com/artikel.aspx?cp-documentid=14763424

Håber det lykkes for dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-09 11:09

anyway... hvis det er mig du tænker på, så vil jeg hellere have outlook ekspress på windows 7, da windows live mail ikke har alle de samme funktioner - så vidt manden har fundet ud af -

Men ellers tak for info

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-11-09 11:25

Nordsted1 -> nej det var en kommentar til refi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-09 11:27

Til oplysning.
Windows Live Mail behøver ikke nogen "live ID" for at benyttes.
Jeg har netop lagt en gmail ind som førstegangs mail husk [V] manuel konfiguration)

Hotmail kontaktpersoner kan dog kun hentes via "live ID"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 11:51

Citat
håber du lige kan hjælpe med adresserne
det kan jeg desværre ikke, der er ingen kontakter i min adressebog og jeg har aldrig prøvet hverken at importere eller eksportere adresser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 11:59

Se har angående Windows mail: http://blog.taragana.com/index.php/archive/windows-7-hack-migrate-windows-mail-from-vista/
skribenten skriver at i skal tage fuld kontrol og ejerskab over alle filer, så menes der virkelig alle filer og mapperne også der er 8 filer i mappen og 2 filer i mappen DA-DK [b] ALLE [/] skal der klikkes på en 6-8 gange for at overtage den fulde kontrol, under mappe visning skal der vises skjulte filer og mapper, beskyttede operativsystem filer skal også vises

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-11-09 19:29

Så har jeg fået den færdige bærbare afleveret. Hun lader til hun nok kan finde ud af Thunderbird, men lige nu er hun vist lidt ør i hovedet.
Iøvrigt er jeg blevet lidt "forelsket" i windows 7, efter at have siddet og arbejdet med hendes pc.

Jeg lader spm. stå en tid, da der er aktivitet endnu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 11:29

Måske en kalender til den nye Thunderbird ? Lightning er en letvægtsudgave af Mozilla sunbird, den hentes og installeres direkte i mail programmet, Sunbird/Lightning deler nemt aftaler med telefonens kalender: https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/2313 de danske helligdage skal hentes for sig selv og tilføjes Lightning: http://www.mozilla.org/projects/calendar/caldata/DanishHolidays.ics eller fra Ringbindet.dk: http://ringbindet.dk/kal/

Godkendelse af svar
Fra : anyway

Dato : 09-11-09 21:14

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 01:44

Selv tak - smut du hen og køb den 7er, den er faktisk en del hurtigere end Vista var betjenings mæssig ligner den Vista den jeg installerede var uden gøgl allerede opgradering, mon det også gælder hvis det er en ren installation