/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printerdriver Vista
Fra : cesar
Vist : 1269 gange
200 point
Dato : 05-11-09 14:52

Hej Jeg har et problem med at instalere en printerdriver i Vista. Jeg har købt en HP Photosmart plus b209a og har instaleret den på min gamle maskine der kører windows 7 rc uden problemer, men når jeg prøver at instalerer den på min bærbare stopper programmet hver gang, med at der er sket en alvorlig fejl i msi.scan og fejlcode 1321The installer has insufficient privileges to modify the files x:\hpotap08.053. x:\b209a-m.msi failed with return code 1603 msi.install() failed with 1603 for msi msi_b209a-m exit code=1603 Jeg har ikke fundet nogle løsninger hos HP eller på nettet er der en der har en løsning. Jeg har prøvet at davnloade en ny driver med samme resultat og prøvet sikker opstart uden held.
MVH Per

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 05-11-09 16:49

hvis det f.eks. er en driver til xp på cd så prøv at (selv om den starter automatisk op så luk den) hjøjreklikke og marker at den skal køres med kombatibilitet som win xp og du kan markere kør som administrator

er ikke hundrede procent sikker på om ikke også du skal installere alle drivere før du overhovedet tilslutter printeren ,men det ved du vel

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-11-09 16:55

Prøv at installere driveren herfra: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=da&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3777182 så skulle det gerne komme til at fungere - tror jeg

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-09 17:26

Citat
installer has insufficient privileges to modify the files

Fejlen er blot at du ikke er logget ind som admin - eller ikke kører filen som admin....

Dermed kan den ikke rette i registreringer.... (installere driver)

Kommentar
Fra : cesar

Dato : 05-11-09 19:00

Jeg har prøvet at køre i xp combatilitet tilstand og kør som administrator og fik medelt at den ikke kunde køre i den tilstand, har kørt den med kør som admin. med den samme meddelse som fra start. Refi jeg står som admin. så der er ikke nogen konto der kun hedder admin. jeg kan se.
Jeg ser lige på linket fra clou.

Kommentar
Fra : cesar

Dato : 05-11-09 19:04

Clou de drivere du henviser til har jeg prøvet 13.00 og 13.01 med samme resultat som cd det er iøvrigt de samme drivere der fulgte med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-09 19:09

At en nyere HP ikke skulle kunne køre med Vista - kan ikke være rigtigt...

Hvorfor vil du i XP kompatibilitet - det er der absolut ingen grund til - det vil kun gøre det værre...

Prøv lige at pille dit net fra og derefter luk alle sikkerhedsprogrammer....

Det kan være et af dem der ikke vil give tilladelse....

Kommentar
Fra : cesar

Dato : 05-11-09 19:44

Jeg fandt en metode til at gøre administrator kontoen synlig via cmd men med samme resultat og fejl som min egen konto. Jeg har prøvet uden net og prøvet med alle tjennester slået fra. der bliver sendt en fejlraport til HP hvergang den går i stå og raportteret tilbage at der ikke er nogen løsning lige nu

Kommentar
Fra : cesar

Dato : 08-11-09 15:36

Problemet er løst det var en gammel HP mappe i programmer der ikke kunde slettes. Vista hævdede den var i brug så derfor kunde den nye softvare heller ikke opdaterer filerne. Jeg omdøbte mappen. så HP fik mulighed for at oprette en ny.
Per

Annuller spørgsmålet
Fra : cesar

Dato : 08-11-09 15:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål