/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tal på drejeknap på komfur
Fra : kipumi
Vist : 1433 gange
100 point
Dato : 05-11-09 12:18

Jeg har åbenbart brugt mit komfur for flittigt for tallene på drejeknapperne er helt væk. Jeg har købt for ½ år siden en vandfast pen i boghandleren, men nu er tallene igen væk. Hvad kan jeg bruge, der er holdbart. Det går jo ikke, at jeg tror maden står på 2 og så er det 4

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 05-11-09 12:30

Så må du ridse tallene ind med en skarp pen/kniv.
Så farver du ridsen med spritpenne, så vil det være nærmest umugeligt at fjerne farven

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 110 point
Dato : 05-11-09 12:35

Forslag: En mulighed kunne være at afmontere knapperne og så med et meget lille metalbor
( f.eks. 1,5 mm eller 2 mm ) bore ganske lidt ned i knappen ved hvert tal.
1 hul ved 1-tallet - 2 huller ved 2-tallet - 3 huller ved 3-tallet o.s.v.
Herefter maler du f.eks. med rødt nede i hvert hul - så kan du til enhver tid se hvor din knap står, og det bliver ikke mere slidt af, da det jo er undersænket og ikke bliver direkte berørt.
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-11-09 12:38

Er det ikke muligt at købe nye "drejeknapper" til komfuret ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-11-09 12:53

Og lad så være med at bruge så skrappe rengørinsmidler . så holder tallene.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-11-09 13:51

Hvad er det for et komfur for så kan vi nok finde nye knapper til det?

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 05-11-09 22:44

Tak for svaret bennymanden.
Jeg synes din ide er fin, det kan jeg finde ud af, og det lyder som noget, der holder. Jeg kunne købe nye knapper, men har erfaring med, at sådanne småting til køleskab/komfur osv. ikke er billige.