/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Finde ud af om han er død ?
Fra : Trine08
Vist : 852 gange
100 point
Dato : 05-11-09 11:24

Viste ikke hvilken kategori, men tænkte at folk der intresere sig for slægtsforskning nok var de bedste at spørge =)

Jeg har en ven, som jeg kun kender fra over nettet. Dvs, jeg kender kun hans fornavn, og hvilkne by han bor i.
Jeg har på fornemmelsen at der måske er sket ham noget.. en ulykke eller..
Nogle der har en ide til hvordan jeg finder ud af det ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-11-09 11:46

Nøj Trine, den er svær. Jeg har selv prøvet det med en rigtig god veninde jeg fik i nordjylland. Vi skrev meget og tit, men lige pludselig var det slut. 3 år efter ringede hun til mig, der var sket så meget i hendes liv, hendes PC var gået i stykker, hun var blevet skilt og havde nu en ny kæreste. Men hun havde tænkt på om jeg ikke gik og troede at hun var død, og det var hun altså ikke. Et par år efter besøgte jeg hende endda.
Men har man ingen oplysninger, så er det næsten umuligt.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 05-11-09 11:53

Du kan da prøve at søge her

http://www.afdoede.dk/index.php

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 05-11-09 17:17

Du tror det værste, din ven er træt af dig.
Finito end of story.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 05-11-09 20:35

Hej Trine

Navn og by er desværre forlidt oplysninger i 99% af tilfældene...

Har man `Navn og adresse´ eller `Navn og fødselsdato´ kan folkeregisteret oplyse om evt. ny adresse samt dødsfald...

Ellers er du totalt afhængig af dødsannoncer i avis og på nettet, da begravelser i kirkebøgerne først frigives efter 10 år - og du skal vide hvilket sogn personen er begravet fra.

/Gywerd

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-11-09 21:28

Jeg er også bange for at han er en af de mænd der mener at hvis han ignorerer dig, så forstår du nok at han ikke gider dig mere. Uh mænd kan altså bare være så dumme. Og så hamrende konfliktsky.

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 06-11-09 02:33

Tak for svaret refi.

Ja, i andre har sikkert ret.
Men der er aligevel noget der gør at jeg ikke helt 100% tror det fordi han er træt af mig.