/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ikke alle programmer
Fra : Keldd
Vist : 1505 gange
500 point
Dato : 05-11-09 11:09

Efter en ny søgning, efter den 1/11, står billederne fint på Tv (mpeg2), og også når de kommer gennem harddiskoptageren (mpeg4), og det er på alm. tagantanne. DR1-DR2-TV2
Parabolen, og parabolmodtageren (ingen kort i), har det fint, men tager kun eet program, og
det er BBC.
Ramachang- DR-K og HD kanalen er der ingen billede på, men jeg kan se hvad der kommer på programmerne, underligt jeg ikke kan se billederne,....nogen forslag?
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-11-09 11:15

Citat
Tv (mpeg2)

= ingen Ramachang- DR-K og HD, det kræver MPEG4
Citat
harddiskoptageren (mpeg4)

Du burde så kunne se dem gennem den, hvis ikke så lav ny søgning på hddoptageren

EPG medtager ALLE kanalerne, også betalingskanalerne (boxer)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-09 11:23

Som EXTERMINATOR skriver så burde du kunne se alle kanaler med hardisk optageren som tv tuner, du skal så have sat tv bag ved optageren, parabolen kan du ikke bruge til danske kanaler uden kort

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-09 11:23

Ramachang- DR-K og HD kører alle på MPEG 4

Kan du køre gennem harddiskoptageren og til TV

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-09 11:36

Citat
så burde du kunne se alle kanaler med hardisk optageren som tv tuner

Ikke nødvændigvis - ikke alle mpeg4 modtagere kan modtage det DANSKE signal (derfor skal de normalt være godkendt) - men kan du se nogle burde du kunne se alle....

Klart du kan se de danske med mpeg2 tuner - den virker til 2012

Derimod virker ramasjang og DRk KUN med mpeg4...

Så i korte træk bør du anskaffe dig en mpeg4 tuner (godkendt) til det danske TVsignal - så er du garderet fremover (til de finder på noget nyt )

Men lad lige høre HVAD det er for en mpeg4 HDoptager du har ?????

Noget der endnu ikke er blevet vendt særlig meget er nemlig copyright - rent lovmæssigt er det nemlig IKKE tilladt at kopiere digitalt - og det bliver så næste hurdle lovgivningen skal tage sig af da ALT jo nu er digitalt

DVDoptagere med mpeg4 er da heller ikke på markedet endnu - nogen har sovet i timen

Parabolen skal du bare have stillet om til Astra - så har du rundt regnet 1000 kanaler mere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-09 11:41

Kig også lige om din antenne vender rigtigt, så du får bedste signal.
http://www.boxertv.dk/kundeservice/Daekningskort/

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-11-09 15:11

Fint fint, jeg er blevet om ikke klogere, så mere vidende.
Refi:
Harddiskoptageren er en Pioneer DVR-LX61D, og købt den 1/7-2008.

I den tykke brugsanvisning står der bl.a.:
Om MPEG4 AAC
Advanced Audio Coding, er kernen i MPEG4 AAC standarden,som anvender
MPEG-2AAC, som danner grundlaget for MPEG4 lydkomprimeringsteknologien.
Og meget mere endnu. Men Tuneren er sikkert forkert
Da jeg købte den, gjorde jeg sælgeren opmærksom på at den skulle være digital,
men fik først een, hvor der ikke var D tilsidst i typen...navnet.
Det fik jeg så lavet om og fik den rigtige (2000 spænd ekstra)
Så er spørgsmålet bare, er den rigtige forkert?
I morgen tager jeg fat i Pioneer, og hører hvad de siger, sælgeren bagefter.
Men måske Refi du kigger på typen, og finder ud af noget.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-09 16:07

MPEG4 tuner kan købes for ca. 500 kr.
Dobbelt-MPEG4 tuner incl. harddiskoptager (sagem uden abonnement) kan købes for ca. 2500

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 05-11-09 16:49

Jeg kunne selvfølgelig godt prøve at slå den, men jeg er ret overbevist om at den IKKE er med mpeg4 tuner... (den kan afspille det - hvad det så end kan bruges til)

Som eyvind også skriver er sagem mig bekendt den ENESTE der er godkendt til det danske signal...

Og jo - producenterne har sovet i timen - men DK er jo et lille land....

Det skal nok komme om et år eller to - men der er lige det der med copyrigt der også skal "indflettes"

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-11-09 17:36

Den Pioneer har kun MPEG4-AAC, ikke MPEG4

MPEG4 = Billede + lyd
MPEG4-AAC = lyd

så det vil sige at den kan afspille lyd cdere i MPEG4-AAC formatet

@refi:
Citat
den ENESTE der er godkendt til det danske signal...

det betyder jo ikke at det ikke virker, kun at det ikke er afprøvet

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-11-09 18:20

Emme:
Jeg bad i sin tid forretningen om, at der skulle være digital tuner i.
Den første jeg fik hjem (4000kr) fandt jeg ud af der ikke var digital tuner i.
Til sidst fik jeg den jeg har nu, for 2000kr mere.
Jeg vil brokke mig i morgen og se hvad der sker, de slipper nogengange for let om det.
Exterminator;
MPEG4 = Billede + lyd
MPEG4-AAC = lyd
Det noget derhenad jeg også var kommet til.

Men maskinen er god nok, bortset fra det er en forkert tuner der sikkert er i.
Det jeg vil prøve på nu, er om jeg kan overtale dem til at komme den rigtige tuner i,
for det første var den ikke ligefrem billig, og en extern tuner ville jo klare det, men med alt
det de fleste af os har samlet på begrænset plads, er der totalt udsolgt her.

Refi:
Jeg er nu blevet orienteret, så jeg så nogenlunde ved hvad der skal siges,
til Pioneer og forhandleren, og regner også med jeg lettere kan gennemskue deres
udflugter og løgnehistorier.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-09 18:26

Hold ud Keldd - det er nogle rødder du har med at gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-09 18:33

Citat
det betyder jo ikke at det ikke virker, kun at det ikke er afprøvet

Jamen jeg syntes da du skulle finde nogle ANDRE modeller

De findes ikke....

Østen kører ikke med mpeg4 digitalt signal - derfor produceres de heller ikke før nogen beder om det - og som sagt er DK ikke så stor....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-09 18:36

Citat
Jeg bad i sin tid forretningen om, at der skulle være digital tuner i.
Den første jeg fik hjem (4000kr) fandt jeg ud af der ikke var digital tuner i.
Til sidst fik jeg den jeg har nu, for 2000kr mere.
Jeg vil brokke mig i morgen og se hvad der sker

Der sker nok desværre ingenting for den HAR jo digital tuner - bare ikke den rigtige....

Citat
og en extern tuner ville jo klare det

Det vil desværre også være det eneste forretningen kan tilbyde dig....

Det er ikke sådan noget der bare lige findes som "reservedel"

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-11-09 19:08

Jeg har nu skrevet til Pioneers hovedafdeling, og fortalt dem,
at kompente folk i min omgangskreds, har fortalt at det er en
MPEG4-AAC lydtuner der sidder i, og at jeg købte den ud fra den forudsætning,
at den kunne tage de nye programmer der snart kom.
Lad os så se hvad de siger, jeg kan jo altid gå ned i forretningen og vælte nogen af de nye fladskærme.
Jeg skriver videre om udviklingen.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-09 19:23

Citat
jeg kan jo altid gå ned i forretningen og vælte nogen af de nye fladskærme.

Er det en B&O butik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-09 19:25

Egentlig kan man undre sig over at B&O ikke har grebet chancen og udviklet en mpeg4 DVDoptager - de er da danske endnu eller er de

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-11-09 10:17

Efter lidt snakken frem og tilbage i forretningen, hvor jeg fik at vide at udviklingen jo gik meget stærkt, og jeg jo måtte forstå, at de ikke kunne gøre noget.
Jamen det forstod jeg da udmærket, og gik så hjem.
Pioneer skrev jeg en mail til, som de ikke gad svare på.
Nå, men efter lidt roden rundt på nettet, faldt jeg over denne her:
"Digiality T-500 CX Nordic er overordnet bedste digitale
modtagerboks i testen. De er mest brugervenlige, har
de nødvendige stik og funktioner samt et lavt strømforbrug
- hvilket giver dem begge Elsparemærker.
Oven i købet er de også Svanemærkede.
Og tænk, så var den sat ned fra 1999kr til KUN 999kr
Da jeg pakkede den fine papæske op (Glittet karton, fornemt farvetryk) dukkede der frem i det ene hjørne en ting på 25x18x4cm, komponenterne der er brugt, gjorde at den var meget let.
Jeg kan ikke sige noget dårligt om den, for den fungerer upåklageligt, men de kunne jo godt have lagt en mursten indeni, så man lissom følte at man fik noget for pengene.
Refi, det er ved at blive en vane, at du løber med pointene, men Exterminator og Emme er lige i hælene på dig, så tak for fine svar til jer alle.
Hilsen Keldd

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 15-11-09 10:18

Tak for svaret refi. Lad være at bruge pointene til noget ufornuftigt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-09 10:34

Selv tak....

Citat
Lad være at bruge pointene til noget ufornuftigt

Det er ret så umuligt da de ikke er omsættelige